Νέο Honda Jazz: Στο επίκεντρο η ασφάλεια

Νέο Honda Jazz: Στο επίκεντρο η ασφάλεια

Προσφέρει στάνταρ την νέα τεχνολογία εμπρός-μεσαίου αερόσακου

Το νέο Honda Jazz είναι το πρώτο Honda στην Ευρώπη και το πρώτο στην κατηγορία του, που προσφέρει στάνταρ την νέα τεχνολογία εμπρός-μεσαίου αερόσακου. Αυτό το καινοτόμο στοιχείο παθητικής ασφάλειας είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου πακέτου συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού του νέου Jazz, που στοχεύει ιδιαίτερα στην προστασία οδηγού και επιβατών.

Εμπρός – μεσαίος αερόσακος

Ο νέος εμπρός-μεσαίος αερόσακος είναι τοποθετημένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού και αναπτύσσεται στο χώρο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Ο αερόσακος αυτός (από τους 10 που διαθέτει συνολικά το νέο Jazz), βοηθά στην αποφυγή της άμεσης επαφής μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και στον περιορισμό της σφοδρότητας μιας πλευρικής σύγκρουσης. Η ακριβής τοποθέτηση του αερόσακου επιτυγχάνεται με τρεις  ιμάντες, ώστε να παράγει μέγιστη προστασία κατά την ενεργοποίησή του, αγκαλιάζοντας τον οδηγό. Για το σκοπό αυτό, η ομάδα μηχανικών της μάρκας διαμόρφωσε την μονάδα του αερόσακου ώστε να χωρά στο πάνω μαξιλάρι του νέου καθίσματος του οδηγού.

Ο νέος αερόσακος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα συνεργάζεται με δύο ακόμα χαρακτηριστικά σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης: Τους προεντατήρες ζωνών ασφαλείας για οδηγό και συνοδηγό που τους συγκρατούν στη θέση τους και το ψηλότερα τοποθετημένο κεντρικό υποβραχιόνιο. Συνολικά, με την νέα μέθοδο, ο τραυματισμός του κεφαλιού μπορεί να μειωθεί κατά 85% για τον επιβάτη που βρίσκεται στην πλευρά της σύγκρουσης και κατά 98% για εκείνον που βρίσκεται στην απέναντι πλευρά (αποτελέσματα εσωτερικών δοκιμών της εταιρίας).

Περαιτέρω βελτιώσεις του νέου Jazz περιλαμβάνουν το Σύστημα Αερόσακου i-side στα πίσω καθίσματα. Αυτός ο αερόσακος που είναι τοποθετημένος στην επένδυση  των πίσω θυρών, ενεργοποιείται για την προστασία των πίσω επιβατών από προσκρούσεις στην πόρτα και την κολόνα C σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του, ο αερόσακος δεν υπονομεύει τη μοναδική λειτουργία των magic seats του μοντέλου.

Η αύξηση των προδιαγραφών ασφαλείας συμβαίνει γιατί ο Ευρωπαϊκός οργανισμός προστασίας καταναλωτών  Euro NCAP εισάγει νέες απαιτήσεις δοκιμών το 2020, αναγνωρίζοντας τις σοβαρές επιπτώσεις των πλευρικών συγκρούσεων. Οι νέοι δείκτες αξιολόγησης θα διευρύνουν το πεδίο ερευνών για πλευρικές συγκρούσεις από την απέναντι πλευρά.

Εκτός από το νέο αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, ένα σύστημα αερόσακου SRS μπροστά από τα γόνατα του οδηγού μειώνει την σφοδρότητα της σύγκρουσης στα κάτω άκρα και συμβάλλει στη βελτίωση της προστασίας των επιβατών (κεφάλι και θώρακας),περιορίζοντας την προς τα εμπρός κίνηση ολόκληρου του σώματος.

Η παθητική ασφάλεια ενσωματωμένη στη δομή του οχήματος

Το νέο Jazz υιοθετεί την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering (ACE) – πατέντα της Honda, που αποτελεί την βάση για άριστη παθητική ασφάλεια, αυξάνοντας την προστασία των επιβατών στις συγκρούσεις.

Ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών στοιχείων κατανέμει την ενέργεια κρούσης πολύ πιο ομοιόμορφα σε όλο το εμπρός τμήμα του οχήματος, μειώνοντας τις δυνάμεις που μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών. Το ACE όχι μόνο προστατεύει το αυτοκίνητο και τους επιβάτες διαχέοντας την ενέργεια που εκλύεται σε όλη τη δομή του αμαξώματος αλλά μειώνει και την ενέργεια που δέχεται το άλλο αυτοκίνητο. Έτσι διασφαλίζεται η προστασία των επιβατών σε συγκρούσεις με μικρά ή μεγάλα οχήματα.

Αναβαθμισμένες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας

Τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του νέου Jazz πλαισιώνονται από τις αναβαθμισμένες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού Honda Sensing. Μία νέα, πιο ευρυγώνια και υψηλότερης ευκρίνειας κάμερα καταργεί την κάμερα πολλαπλών χρήσεων και την λειτουργία αισθητήρα του City-Brake Active System (CTBA) της προηγούμενης γενιάς. Η κάμερα αναγνωρίζει περισσότερα χαρακτηριστικά οδοστρώματος και κυκλοφορίας, ενώ - μεταξύ άλλων - ανιχνεύει εάν το αυτοκίνητο πλησιάζει στην άκρη του δρόμου (χορτάρι ή πέτρες),ένα αντίθετα ερχόμενο όχημα, ή παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς χρήση φλας και, πινακίδες οδοσήμανσης. Η κάμερα  μπορεί επίσης να περιορίζει το θάμπωμα πετυχαίνοντας μία μόνιμα καθαρή ορατότητα.

Το αναβαθμισμένο πακέτο τεχνολογιών περιλαμβάνει:

  • Collision Mitigation Braking System(Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος)
  • Adaptive Cruise Control που διαχειρίζεται αυτόματα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
  • Lane Keeping Assist System (Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας) που λειτουργεί από 72 χλμ/ώρα.
  • Road Departure Mitigation System (Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας Κυκλοφορίας).
  • Traffic Sign Recognition System (Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας).
  • Intelligent Speed Limiter, που αναγνωρίζει πινακίδες ταχύτητας και θέτει το όριο ταχύτητας.
  • Auto High-Beam (Αυτόματη Λειτουργία Μεγάλης Σκάλας) που λειτουργεί σε ταχύτητες πάνω από 40 χλμ/ώρα.
  • Blind Spot Information (Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου).

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
Honda