Τιμή από 16.880 ευρώ και 5ετής εγγύηση
Το νέο Renault Captur ήρθε στην Ελλάδα και προβάλλει σαν δυνατός ανταγωνιστής στην δημοφιλέστατη κατηγορία των compact SUV.
Το γαλλικό μοντέλο (B-SUV), παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2013 και από τότε έχει πουλήσει πάνω από 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα σε 90 χώρες, όντας το best-seller της κατηγορίας, τόσο στη Γαλλία, όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Η πρόσφατη πλήρης ανανέωση του μοντέλου, αναβάθμισε τους τομείς της ευρυχωρίας, της τεχνολογίας και της ποιότητας, ενώ συνολικά, τα χαρακτηριστικά του παραπέμπουν άμεσα σε μοντέλο ανώτερης κατηγορίας.
Το νέο Captur εντάσσεται στα πλαίσια του στρατηγικού πλάνου «Drive the Future» (2017-2022) του Groupe Renault και σε ότι αφορά στην τεχνολογική του υπόσταση, ανταποκρίνεται στους τρεις πυλώνες της κινητικότητας του αύριο, όντας:
- Ηλεκτρικό: Είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει υβριδικό επαναφορτιζόμενο σύστημα κίνησης E-TECH Plug-in.
- Δικτυωμένο: Χάρη στο νέο σύστημα πολυμέσων & δικτύωσης, Easy Connect.
- Αυτόνομο: Βρίσκεται ανάμεσα στους πρωτοπόρους της κατηγορίας Β σε ότι αφορά στα οχήματα με τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης (επιπέδου 2).
Εμφάνιση - Εσωτερικό
Το νέο Captur εντυπωσιάζει όντας αναγνωρίσιμο από την πρώτη ματιά. Είναι μεγαλύτερο σε μήκος (4,23μ. +11εκ.) και ξεχωρίζει οπτικά από τους τροχούς των 18 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση) αλλά και από το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,63μ, +2εκ.). Ο ανανεωμένος εξωτερικός σχεδιασμός, η σημασία στη λεπτομέρεια ακόμα και σε επίπεδο χιλιοστού, αλλά και στοιχεία όπως τα Full LED Pure Vision φωτιστικά σώματα, η νέα φωτιστική υπογραφή σε μορφή “C”, τα κωνικά πίσω φώτα και τα διακοσμητικά ένθετα χρωμίου, συμβάλλουν στη αναβάθμιση της ποιοτικής του εικόνας.
Στο πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό, το ταμπλό ασπάζεται την σχεδίαση « Smart Cockpit » και είναι εμφανώς προσανατολισμένο στον οδηγό, με χαρακτηριστικό στοιχείο την «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα. Στο ταμπλό ενσωματώνονται όλες οι τελευταίες τεχνολογίες, μεταξύ αυτών και οι οθόνες (έως 10,25’’). Η εργονομία βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο συμβάλλοντας και αυτή με τη σειρά της στη μετατροπή της οδήγησης σε μία μοναδική εμπειρία.
Η σχεδίαση και κατασκευή της καμπίνας επιβατών, είναι εστιασμένες στην άνεση και τηνν ποιότητα. Υλικά υψηλής ποιότητας, μαλακή επένδυση σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό, τα πάνελ των θυρών, το πλαίσιο της κεντρικής κονσόλας, τις επενδύσεις των καθισμάτων, καθώς και η νέα αρχιτεκτονική σχεδίασης των καθισμάτων, είναι μερικά από τα στοιχεία ξεχωρίζουν στο νέο μικρό γαλλικό SUV.
Στοιχείο κλειδί του «Smart Cockpit», είναι η οθόνη πολυμέσων των 9,3 ιντσών, που είναι ουσιαστικά ένα κανονικό tablet με εξαιρετική αναγνωσιμότητα χάρη και στην ελαφρά κλίση προς το μέρος του οδηγού.
Το νέο Captur προσφέρει πίνακα οργάνων με έγχρωμη ψηφιακή οθόνη ( από 7 έως 10,25 ίντσες), που παρέχει την δυνατότητα εξατομίκευσης της εμφάνισης των πληροφοριών με έναν εξαιρετικά εύκολο τρόπο, ενώ στην έκδοση των 10,25 ιντσών ενσωματώνονται και οι πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης.
Η υπερυψωμένη - για καλύτερη εργονομία - κεντρική κονσόλα, με ιδανική θέση για τον επιλογέα ταχυτήτων, δημιουργεί την εντύπωση ότι αιωρείται. Πέρα από την αισθητική πλευρά, η σχεδίαση της συγκεκριμένης κονσόλας έχει και πρακτικό πλεονέκτημα καθώς εξασφαλίζει μεγαλύτερη χωρητικότητα για αποθήκευση μικροαντικειμένων, όπως π.χ. ο ειδικός χώρος για επαγωγική φόρτιση του smartphone στην κάτω μεριά της. Η «αιωρούμενη» κονσόλα σε συνδυασμό με τον επιλογέα ταχυτήτων του κιβωτίου EDC τεχνολογίας «shift by wire» (οι αλλαγές γίνονται μέσω ηλεκτρονικής μετάδοσης των εντολών, χωρίς ντίζες), προσφέρει εξαιρετικά ομαλή λειτουργία και απόλυτη ακρίβεια στις αλλαγές. Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλύτερο, σε σχέση με το μοντέλο 1ης γενιάς, επίπεδο στήριξης χάρη στο κατά 15 χλστ. αυξημένο μήκος της έδρας τους και καλύτερη πλευρική στήριξη του σώματος στις στροφές. Η ειδική κατασκευή της πλάτης βελτιώνει σημαντικά το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (+ 17χλστ.), ενώ τα καινούργια, λεπτότερα, ελλειπτικά προσκέφαλα βελτιώνουν την περιφερειακή ορατότητα.
Ο συνολικός όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει τα 536 λίτρα, δηλαδή 81 λίτρα περισσότερα από το μοντέλο 1ης γενιάς. Επίσης, η συνολική χωρητικότητα των διαφόρων χώρων αποθήκευσης στην καμπίνα φτάνει τα 27 λίτρα. Ο όγκος του πορτ μπαγκάζ μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις ανάγκες, χάρη στη δυνατότητα μετακίνησης του πίσω καθίσματος σε διαδρομή έως και 16εκ. αλλά και χάρη στο κάλυμμα του πατώματος που έχει τη δυνατότητα τοποθέτησης σε δύο θέσεις, ώστε να δημιουργείται ένας χώρος δύο επιπέδων που διευκολύνει στις καθημερινές μετακινήσεις. Με αυτήν την επιλογή και την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος αποκαλύπτεται ένας εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης αντικειμένων μήκους έως και 1,57μ. (+11 εκ.).
Τέλος, το νέο Captur προσφέρει πάρα πολλές επιλογές εξατομίκευσης τόσο για το αμάξωμα όσο και για το εσωτερικό του. Πάνω από 11 χρώματα για το αμάξωμα και 5 επιλογές για την οροφή και τους πλευρικούς καθρέφτες, είναι διαθέσιμα, ενώ τώρα προσφέρονται 3 ακόμα χρωματικές επιλογές για τις εμπρός και πίσω προστατευτικές ποδιές και τα πλευρικά προστατευτικά στο κάτω μέρος των θυρών. Συνολικά, το μοντέλο προσφέρεται σε πάνω από 90 συνδυασμούς εξατομίκευσης. Αντίστοιχα, για το εσωτερικό διατίθενται 7 πακέτα διαμόρφωσης.
Κινητήρες - Κιβώτια
Το νέο Captur διαθέτει μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, που καλύπτουν τεράστιο φάσμα του καταναλωτικού κοινού.
Για αρχή, υπάρχουν τρεις βενζινοκινητήρες (1.0 TCe – 100 ίππων, 1.3 TCe - 130 ίππων & 1.3 TCe - 155 ίππων). Από αυτούς, ο νέος 3κύλινδρος 1000άρης (100 ίππων και 160 Nm ροπής), συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ο 1.3 TCe (130 ίππων και 240Nm) με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (με paddles αλλαγής στο τιμόνι) και ο 1.3 TCe (155 ίππων με 270 Nm ροπής) με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) 7 σχέσεων, με paddles αλλαγής στο τιμόνι.
Ο μοναδικός diesel, είναι ο 1.5 Blue dCi, που διατίθεται σε δύο παραλλαγές προσαρμοσμένες για χρήση εντός και εκτός πόλης: με 95 ίππους / 240 Nm και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων για μεγάλη οικονομία καυσίμου και 115 ίππους / 260 Nm με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη (EDC) 7 σχέσεων, με paddles αλλαγής στο τιμόνι.
Διατίθεται επίσης, ένας κινητήρας διπλού καυσίμου βενζίνης / υγραερίου (LPG), ο 1.0 TCe, με απόδοση 100 ίππων και μέγιστη ροπή 170 Nm, που είναι διαθέσιμα μόλις από τις 2.000 σ.α.λ. Έχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και περιορισμένες εκπομπές ρύπων CO2 (περίπου 8% χαμηλότερους ρύπους, από τον αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης), ενώ η ενσωμάτωση του συστήματος υγραεριοκίνησης είναι μία διαδικασία που λαμβάνει χώρα κατευθείαν στο εργοστάσιο κατασκευής του μοντέλου. Ο turbo κινητήρας βενζίνης TCe 100 LPG είναι σχεδιασμένος από την αρχή για να δουλεύει και με LPG. Παράλληλα, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών. Η μάρκα προσφέρει εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών σε όλες τις εκδόσεις του Captur που καίνε υγραέριο, που συνδυάζεται με παροχή 3 ετών δωρεάν οδικής βοήθειας.
Τέλος, διατίθεται και υβριδικό, επαναφορτιζόμενο σύστημα κίνησης, το E-TECH plug-in (διαθέσιμο εντός του 2020). Ο E-TECH Plug-in κινητήρας των 160 ίππων και η αυξημένη ισχύς της μπαταρίας (9.8 kWh και 400V) σημαίνει δίνει ηλεκτρική αυτονομία έως και 50 χιλιόμετρα, με ταχύτητες έως 135 χλμ/ώρα σε μικτές συνθήκες (WLTP) και έως 65 χιλιόμετρα σε αστικές συνθήκες κίνησης (WLTP πόλη). Για να επιτύχει τη μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας του, το αυτοκίνητο πρέπει να φορτίζει τακτικά. Σε αντίθετη περίπτωση, ο κινητήρας E-TECH Plug-in λειτουργεί σαν σε ένα συμβατικό full hybrid E-TECH μοντέλο, με όλα τα πλεονεκτήματα αυτού του τύπου κίνησης. Σε μικτές συνθήκες, αναμένεται να κατανάλωση περίπου 1,5 λ./100 χλμ. ενώ οι εκπομπές του CO2 δεν θα ξεπερνούν τα 32 γρ./χλμ. (τιμές WLTP). Στο εσωτερικό, ο χώρος των επιβατών παραμένει αμετάβλητος με το πίσω κάθισμα να είναι και εδώ συρόμενο κατά μήκος (16 εκ). Επίσης υπάρχει ειδικός χώρος κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ για ασφαλή φύλαξη των καλωδίων φόρτισης, ώστε να μην επηρεάζεται ο όγκος του χώρου των αποσκευών.
Αρθρωτή πλατφόρμα νέας γενιάς
Το νέο Captur χρησιμοποιεί την αρθρωτή πλατφόρμα νέας γενιάς του Groupe Renault με την ονομασία CMF-B, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο νέο Clio. Λόγω της νέας της αρχιτεκτονικής επιτυγχάνεται σημαντικός περιορισμός του βάρους, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, κυρίως στο αμάξωμα, τους άξονες και το καπό. Επίσης υιοθετεί ένα βελτιωμένο πάτωμα που εξασφαλίζει χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση. Τα δύο παραπάνω στοιχεία μειώνουν την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων CO2, ενώ σημαντική βελτίωση έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης, κυρίως χάρη στην απομόνωση του χώρου του κινητήρα.
Η πλατφόρμα CMF-B έχει επανασχεδιαστεί εντελώς, αναφορικά με την δομή του αμαξώματος, τα πλευρικά μέρη και το πάτωμα του αυτοκινήτου, γεγονός που αυξάνει την ασφάλεια και αποτυπώθηκε από την διάκριση 5 αστέρων που έδωσε δυο νέο μοντέλο ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP. Τέλος, η νέα σχεδίαση των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών κυκλωμάτων της πλατφόρμας δίνει την δυνατότητα εφοδιασμού του οχήματος με τα πλέον σύγχρονα και πιο ολοκληρωμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης της αγοράς.
Συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Όπως ήταν αναμενόμενο, το νέο γαλλικό μικρό SUV, διαθέτει πολλά σύγχρονα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως:
Highway & Traffic Jam Companion (Υποβοήθηση σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα).
Adaptive Cruise Control (Ενεργό Cruise Control με λειτουργία Stop & Go).
High Beam Assist (Αυτόματη εναλλαγή φώτων υψηλής σκάλας).
Active Emergency Brake (Φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης).
Traffic Sign Recognition with Speed Alert (Αναγνώριση πινακίδων σήμανσης και ορίων ταχύτητας),
Lane Departure Warning System and Lane Keeping Assist (Σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από την λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης πορείας).
Blind Spot Warning (Προειδοποίηση τυφλού σημείου).
Rear Cross Traffic Alert (Ενεργή λειτουργία εντοπισμού αυτοκινήτου όπισθεν).
Κάμερα 360ο.
Easy Park Assist (Υποβοήθηση στάθμευσης).
Δικτυωμένο με Easy Connect
Το νέο Captur χάρη στο νέο οικοσύστημα Easy Connect, μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε χρήστη, εμπλουτιζόμενο σταδιακά με νέες υπηρεσίες για όλα τα διαθέσιμα συστήματα πολυμέσων.
Η πλατφόρμα πολυμέσων Easy Link που διαθέτει, είναι συμβατή με λογισμικό Android AutoTM και Apple Car Play. Ο χρήστης μπορεί να εξατομικεύσει τις οθόνες με τη βοήθεια widgets που του παρέχουν άμεση πρόσβαση στις αγαπημένες του λειτουργίες. Το σύστημα στηρίζει τη λειτουργία του στη μόνιμη συνδεσιμότητα 4G για άμεση ενσωμάτωση υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης κλήσης έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος. Παράλληλα, η πλατφόρμα είναι πάντα ενημερωμένη, χάρη στις αυτόματες ενημερώσεις, ενώ η πλοήγηση ενσωματώνει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, που παρέχονται από την TomTom.
Τεχνολογία Multi Sense
Η τεχνολογία Multi Sense επιτρέπει την διαμόρφωση της χαρτογράφησης του κινητήρα, την ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης, του εσωτερικού φωτισμού (σε 8 αποχρώσεις) και του ψηφιακού πίνακα οργάνων, επιτρέποντας στον οδηγό να προσαρμόσει το όχημα σύμφωνα με τη διάθεσή του.
Το σύστημα διαθέτει 3 προγράμματα:
- Eco, για μείωση της κατανάλωσης και περιορισμό των εκπομπών CO2
- Sport, για περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση, ευελιξία και αμεσότητα στις αντιδράσεις
- My Sense για εξατομίκευση της εμπειρίας
Τέλος, η εφαρμογή My Renault (διαθέσιμη στην Ελλάδα σε μεταγενέστερο χρόνο) επιτρέπει την καλύτερη προετοιμασία του ταξιδιού, την συνέχιση της πλοήγησης με τα πόδια, αφού βγείτε από το αυτοκίνητο, αλλά και την υπενθύμιση της διαδρομής πίσω σε αυτό, αν δεν θυμάστε που το έχετε παρκάρει. Επίσης, επιτρέπει τον απομακρυσμένο έλεγχο του αυτοκινήτου (κλείδωμα, ξεκλείδωμα, κόρνα, προβολείς), ενώ, τέλος, εξασφαλίζει βελτιστοποιημένη διαχείριση συντήρησης, παρακολουθώντας το ιστορικό τακτικής συντήρησης.
Προαιρετικά το νέο μοντέλο μπορεί να εξοπλιστεί με το σύστημα ήχου BOSE, που διαθέτει ισχυρά ηχεία, ειδικό λογισμικό επεξεργασίας ήχου και ποικίλες ρυθμίσεις. Το σύστημα συνδυάζεται με το νέο subwoofer (Fresh Air Speaker TM- FAS) που προσφέρει εξαιρετική απόδοση αναπαραγωγής των χαμηλών συχνοτήτων, ενώ δεν επηρεάζεται καθόλου η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, που παραμένει στο κορυφαίο μέγεθος των 536 λίτρων.
Ασφάλεια 5 αστέρων
Στα πρόσφατα και πιο σκληρά τεστ αξιολόγησης ασφαλείας νέων μοντέλων, από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP, το All-new Captur πήρε το μέγιστο της βαθμολογίας (5 αστέρια), ως εξής:
Νίκος Τσάδαρης