Με αυτονομία έως 600 χιλιόμετρα
Η Ford αποκάλυψε για πρώτη φορά τη νέα Mustang Mach-E στο ευρωπαϊκό κοινό, με την ευκαιρία του λανσαρίσματος της εμπειρίας “Go Electric” που στόχο έχει να συνεισφέρει στην ομαλή μετάβαση των αγοραστών της γηραιάς ηπείρου σε ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον.
Με προβλεπόμενη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 600 χλμ στο πλαίσιο του πρωτοκόλλου WLTP1, η πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach-E στοχεύει να βάλει τέλος το «άγχος αυτονομίας» αποτελώντας για την μάρκα την αιχμή του δόρατος σε μία ραγδαία αναπτυσσόμενη γκάμα εξηλεκτρισμένων (έως τα τέλη του 2021 έρχονται 18 ηλεκτρικά μοντέλα) οχημάτων.
Τα εξηλεκτρισμένα Ford βασίζονται σε μία γκάμα τεχνολογιών που περιλαμβάνει ήπια υβριδικά (48-volt), πλήρως υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, προσφέροντας έτσι καινοτόμες λύσεις, οι οποίες ταιριάζουν σε όλες τις απαιτήσει των αγοραστών. Η εταιρία εκτιμά ότι, το όφελος στο κόστος καυσίμου που θα έχουν οι πελάτες της μόνο από τις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις των Fiesta, Focus και Kuga, μπορεί να ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Τα πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα θα υποστηρίζονται από ένα ολοκληρωμένο πακέτο με λύσεις φόρτισης (Ford Charging Solutions), το οποίο θα προσφέρει ομαλή πρόσβαση σε όλη την Ευρώπη τόσο σε οικιακούς φορτιστές, όσο και σε δημόσιους σταθμούς και σημεία φόρτισης. Οι αγοραστές της Mustang Mach-E που θα κάνουν μία κράτηση το 2020, θα λάβουν δωρεάν συνδρομή διάρκειας 1 έτους για υπηρεσίες της εφαρμογής FordPass, η οποία προσφέρει πρόσβαση για χρήση του Δικτύου Φόρτισης FordPass και πληρωμή των αντίστοιχων υπηρεσιών από ένα λογαριασμό.
Η αμερικάνικη μάρκα ανακοίνωσε ότι, σκοπεύει να δημιουργήσει 1.000 σταθμούς φόρτισης σε εγκαταστάσεις της εταιρείας σε όλη την Ευρώπη κατά τη διάρκεια της επόμενης τριετίας, προκειμένου να καταστήσει τη φόρτιση απλή και άνετη για τους εργαζομένους της.
Mustang Mach-E: εξελίχθηκε στην Ευρώπη, για την Ευρώπη
Η Ford δημιούργησε την πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach-E SUV (έρχεται στην Ευρώπη σε λίγους μήνες) μέσω μιας εξελικτικής διαδικασίας επικεντρωμένης αποκλειστικά στις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών. Οι μηχανικοί της Ευρώπης ενεπλάκησαν από την αρχή στην εξέλιξη της αρχιτεκτονικής του οχήματος, στα επιμέρους μέρη του καθώς και στα χαρακτηριστικά των λογισμικών συστημάτων του, ώστε το τελικό προϊόν να καλύπτει τις ανάγκες των ευρωπαίων καταναλωτών.
Οι προδιαγραφές ελατηρίων και αμορτισέρ, το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και οι ρυθμίσεις της τετρακίνησης της ηλεκτρικής Mustang, έχουν προσαρμοστεί ειδικά με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ευρωπαϊκών δρόμων αλλά και το στυλ οδήγησης των αγοραστών της γηραιάς ηπείρου.
Εξοπλισμένη με την μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία (extended-range) και κίνηση στους πίσω τροχούς, η ηλεκτρική αυτονομία του σπορ μοντέλου φτάνει τα 600 χλμ, σύμφωνα με το πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP), παρέχοντας έτσι μεγαλύτερη αυτονομία στα μεγάλα ταξίδια. Αξίζει να σημειωθεί πως το 85% των πελατών Mustang Mach-E που προχώρησαν σε προ-παραγγελία, έχουν επιλέξει την έκδοση με την μεγαλύτερη μπαταρία (extended-range).
Με μέγιστη ισχύ φόρτισης 150 kW στους σταθμούς της κοινοπραξίας IONITY, η Mustang Mach-E θα μπορεί να αυξήσει την αυτονομία της έως και για 93 χλμ. με φόρτιση που θα διαρκεί μόλις 10 λεπτά. Επίσης, στην έκδοση standard-range υπολογίζεται πως θα μπορεί να φορτίζει την μπαταρία της από το 10% έως και το 80% της μέγιστης χωρητικότητας της σε περίπου 38 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος DC.
Στο σπίτι, η Ford προσφέρει μία λύση επιτοίχιου φορτιστή (Ford Connected Wallbox) με πέντε φορές μεγαλύτερη ισχύ φόρτισης σε σχέση με μία οικιακή πρίζα. Αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές μπορούν, κατ’ εκτίμηση, να εξασφαλίσουν μέση αυτονομία 62 χλμ. ανά ώρα φόρτισης στην έκδοση extended-range και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Μέσω της συνδεσιμότητας που παρέχει το ενσωματωμένο modem FordPass Connect, η Mustang Mach-E έχει τη δυνατότητα να βελτιώνει συνεχώς την απόδοσή της μέσα από ασφαλείς, ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού (over-the-air updates) που μπορούν να αυξήσουν τις επιδόσεις του οχήματος αλλά και τα χαρακτηριστικά της επόμενης γενιάς του συστήματος επικοινωνιών και ψυχαγωγίας SYNC. Η επόμενη γενιά του συστήματος SYNC χρησιμοποιεί την μηχανική μάθηση για να προσαρμόζεται γρήγορα στις προτιμήσεις των οδηγών και να βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου.
Μία οθόνη αφής 15,5 ιντσών και η απλή διεπαφή της καταργεί τα περίπλοκα μενού και διευκολύνει την πρόσβαση με λειτουργίες μέσω αφής, χειρονομιών swipe & pinch και φωνητικού ελέγχου. Με συνδεσιμότητα βασισμένη σε cloud, το σύστημα διαθέτει επίσης ασύρματη συμβατότητα με εφαρμογές Apple CarPlay, Android Auto και AppLink από smartphones και κινητές συσκευές.
Η Mustang του 21ου αιώνα, «ερμηνεύει» εκ νέου το σχεδιαστικό DNA της εμβληματικής Mustang. Μία κομψή, κουπέ σιλουέτα και ένα ανάγλυφο καπό συνδυάζονται με σπορ πίσω τμήματα, ενώ το αεροδυναμικό προφίλ επωφελείται από σύγχρονες πινελιές, όπως η απουσία προεξεχουσών λαβών στις πόρτες και η κυρτή σχεδίαση της οροφής.
Μία εντελώς νέα αρχιτεκτονική αμαξώματος έρχεται να υποστηρίξει το ανοιχτό, φωτεινό και ευάερο περιβάλλον του εσωτερικού. Η σύγχρονη σχεδίαση συνδυάζεται με έξυπνες λύσεις που ενισχύουν την λειτουργικότητα, όπως τα βραβευμένα με iF Design Award ηχεία του συστήματος ήχου της Bang & Olufsen που είναι ενσωματωμένα στα ταμπλό θυμίζοντας σε σχήμα μία μπάρα ήχου.
Η Mustang Mach-E διαθέτει επίσης τρία προφίλ οδήγησης (Whisper, Engage και Unbridles). Το καθένα προσαρμόζει τη συμπεριφορά του οχήματος, τον εσωτερικό φωτισμό και τα δυναμικά animations του πίνακα οργάνων, σύμφωνα με το επιθυμητό στυλ. Ακόμα και οι ήχοι του οχήματος είναι προσαρμοσμένοι ούτως ώστε να προσφέρουν μία γνήσια, πλήρως ηλεκτρική εμπειρία.
Νίκος Τσάδαρης