Με τις πωλήσεις των SUV/Crossover να εκτοξεύονται τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στην χώρα μας, η Volkswagen ολοκλήρωσε την γκάμα της, όταν στις αρχές του χρόνου παρουσίασε το μικρότερο «αδελφάκι» του Touareg (εμφανίστηκε το 2003), με το όνομα T-Cross, που σας παρουσιάσαμε σε αυτήν εδώ την ενότητα πριν λίγους μήνες.
Σε συνέχεια αυτής της γνωριμίας, πριν λίγες ημέρες βρεθήκαμε στην θέση του οδηγού της πιο μικρής (φθηνής) έκδοσης του T-Cross, αυτής με τον 3κύλινδρο κινητήρα ενός λίτρου, με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.
Σχεδίαση - Κατασκευή
Το T-Cross βασίζεται στο μεταβλητό πλαίσιο για εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες (MQB), είναι αδελφό μοντέλο των Audi Q2, Seat Arona και Škoda Kamiq (αλλά διαθέτει τις πιο μικρές εξωτερικές διαστάσεις και το μικρότερο μεταξόνιο) και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της VW στην Ισπανία και συγκεκριμένα στη Navarra.
Η εντυπωσιακή εμφάνιση τονίζεται και από τους μεγάλους θόλους των τροχών, που στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχαν διάμετρο 16 ιντσών.
Εξωτερικά, το υπερυψωμένο πίσω μέρος, δίνει την αίσθηση ότι το μέγεθος είναι σχεδόν ίσιο με αυτό του T-Roc, κάτι που όμως δεν πιστοποιείται από τους αριθμούς. Πάντως με μήκος 4,11 μέτρων (12 εκ. πιο μικρό από το T-Roc), πλάτος 1,76μ., ύψος 1, 584μ. και μεταξόνιο 2,551μ, είναι πολύ μεγάλο εσωτερικά αναλογικά με το συνολικό του μήκος, γεγονός που αυξάνει την ευρυχωρία και την άνεση. Οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται ψηλά από το δρόμο, ενώ οι πίσω επιβάτες είναι ακόμα πιο ψηλά, γεγονός που εξασφαλίζει καλή περιφερειακή ορατότητα.
Το μεγάλο μεταξόνιο, αυξάνει τους χώρους ειδικά για τα πόδια και στις δύο σειρές καθισμάτων, ώστε μέχρι και πέντε άνθρωποι να μπορούν να ταξιδέψουν με σχετική άνεση. Ταυτόχρονα το μικρό SUV έχει χώρο αποσκευών από 347 έως 417 λίτρα (με ρεζέρβα ασφαλείας που έχουν όλα τα εισαγόμενα στην Ελλάδα), ανάλογα με τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων, ενώ γρήγορα μετατρέπεται σε μικρό …βαν (όταν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος που μετακινείται εμπρός-πίσω κατά 14 εκ.), οπότε αν φορτωθεί μέχρι την οροφή, χωρά 1.243 λίτρα αποσκευών.
Το εσωτερικό είναι σπορτίφ και νεανικό, αποτελείται σε γενικές γραμμές από σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας, με μόνη παραφωνία τα εύκαμπτα πλαστικά πάνελ στις πόρτες. Η συναρμογή πάντως των υλικών είναι σε πολύ καλό επίπεδο, ενώ η απλή σχεδίαση υποστηρίζει την εργονομία.
Στο ταμπλό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής 8” του συστήματος πολυμέσων Composition Media, τοποθετημένη σε τέτοιο σημείο, ώστε να είναι ορατή από όλους τους επιβάτες. Τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα, υπάρχουν θύρες USB (βασικός εξοπλισμός) για τα κινητά τηλέφωνα, ενώ στον εξοπλισμό έχει δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα, κυρίως στην γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων. Ανάλογη προσοχή έχει δοθεί στα ηλεκτρονικά συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά και στις δυνατότητες συνδεσιμότητας και online υπηρεσιών.
Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας, συνδυάζεται μόνο με τη βασική έκδοση εξοπλισμού Life, που διαθέτει πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας (περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης με αναγνώριση πεζών, ενεργή διατήρηση λωρίδας, επιτήρηση τυφλού σημείου που ειδοποιεί και για την κυκλοφορία όταν βγαίνεις κάθετα σε δρόμο με όπισθεν, ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, και κάμερα οπισθοπορείας. Στάνταρ είναι επίσης ο αναλογικός κλιματισμός, οι ζάντες αλουμινίου 16”, οι προβολείς ομίχλης/στροφής και το σύστημα πολυμέσων Composition Media των 8” .
Κινητήρας
Ο μικρός 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας τούρμπο (TSI) με απόδοση 95 ίππων, είναι ο βασικός κινητήρας του μοντέλου. Αποδίδει μέγιστη ροπή 175Nm στις 2.000 στροφές και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Ο συνδυασμός, έχει να αντιμετωπίσει τα 1245 κιλά βάρους του αμαξώματος και χάρη στην ροπή του τούρμπο δεν τα καταφέρνει άσχημα, καθώς χρειάζεται για τα 0-100, 11.5΄΄ και φτάνει σε τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα.
Το αντίτιμο των αξιοπρεπών επιδόσεων, είναι η «τσιμπημένη» κατανάλωση, που στην δοκιμή μας ήταν 7,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα μικτής διαδρομής, παρά την ύπαρξη συστήματος start/stop και τα πολλά αστικά χιλιόμετρα που διανύσαμε.
Πάντως, ο κινητήρας εστιάζει στα «πολιτισμένα χαρακτηριστικά» και στην ελαστικότητα, με γραμμικό τράβηγμα από χαμηλά (εδώ έχουμε αίσθηση του 3κύλινδρου στα πεντάλ) και ήχο που μένει έξω από την καμπίνα, λόγω της προσεγμένης ηχομόνωσης. Το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων δεν υστερεί σε κλιμάκωση (μόνο η 5η είναι μακριά), αλλά ο κινητήρας χάνει σταδιακά τη δύναμή του όσο ανεβαίνει το στροφόμετρο και μετά από μερικά χιλιόμετρα οδήγησης γίνεται σαφές ότι, προτιμά τις μεσαίες στροφές.
Από την θέση του οδηγού
Οδηγώντας, η οδική συμπεριφορά του T-Cross εμπνέει εμπιστοσύνη, ακόμα και όταν το παρακάνεις, αν και η σπορ οδήγηση δεν είναι το ζητούμενο σε αυτήν την κατηγορία, όπως ούτε και η ιδιαίτερη άνεση, καθώς μάλιστα η «γερμανικής» φιλοσοφίας ανάρτηση, δεν είναι και η πιο άνετη της αγοράς. Πάντως, η ποιότητα κύλισης είναι καλή, με κάποια υστέρηση στις εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων, οι κλίσεις του αμαξώματος μικρές, ενώ η καλή ηχομόνωση κρατά μακριά τους όποιους θορύβους προέρχονται (ιδιαίτερα εμπρός) από την σφιχτή ανάρτηση. Επίσης, στο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες θα ενοχλήσει ο αεροδυναμικός θόρυβος, που κυρίως προέρχεται από τους καθρέφτες.
Σε γενικές γραμμές η οδήγηση του T-Cross μοιάζει αρκετά με αυτήν του Polo, με τον οδηγό να κάθεται σε θέση (πολλαπλών ρυθμίσεων, αλλά με περιορισμένη πλευρική στήριξη) 10 εκατοστά ψηλότερα και το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος στα 18,4 εκ.
Η ανάρτηση με αυξημένη διαδρομή προσπαθεί κυρίως για την άνεση (βοηθούμενη και από τα υψηλού προφίλ ελαστικά), αλλά στις εγκάρσιες ανωμαλίες δεν έχει την πρέπουσα ενδοτικότητα. Όμως το μικρότερο SUV της VW, σε κερδίζει με την ομοιογένεια ,την ευελιξία, το ελαφρύ τιμόνι, την περιμετρική ορατότητα και τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων (όπου πολλές διαπιστώσαμε false alarm των ηλεκτρονικών).
Κατά τα λοιπά, τα φρένα αποδεικνύονται επαρκή (αν και με μέτρια αίσθηση του πεντάλ), τα φώτα είναι μέτρια και η δυνατότητα της κίνησης σε χωμάτινες διαδρομές δεν πρέπει να μεταφράζεται σαν «off road» αφού τα καθαρά ασφάλτινα ελαστικά μπορούν να εκθέσουν τον αμετροεπή.
Δια ταύτα
Το T-Cross είναι ένα ποιοτικό (όχι όσο το Polo), φιλικό στην χρήση, εύχρηστο όχημα, που δεν μπορεί να θεωρείται σαν λύση ανάγκης, καθώς μπορεί να καλύψει μεγάλο μέρος των συνολικών αναγκών του μέσου χρήστη.
Αν στα παραπάνω προσθέσουμε την τιμή (από 17.400 ευρώ) και την υψηλή αξία μεταπώλησης όλων των προϊόντων της μάρκας, τότε έχουμε μια καλή επιλογή, που σίγουρα έχει δυνατούς αντιπάλους στην κατηγορία, αλλά δεν θα σας «κοροϊδέψει».
Υπέρ
- Ευρυχωρία
- Ποιότητα κατασκευής
- Λειτουργικότητα
- Σβελτάδα
- Φρένα
- Ευελιξία διαμόρφωσης εσωτερικού
- Κορυφαίος εξοπλισμός για την κατηγορία
- Ευκολία χρήσης
Κατά
- Κατανάλωση
- Ελλιπής πλευρική στήριξη καθισμάτων
- Φώτα
- Θόρυβοι ανάρτησης
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: SUV/Crossover, 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό
Διαστάσεις: 4.108 Χ 1.760 Χ 1.584 χλστ
Μεταξόνιο: 2.551 χλστ
Βάρος: 1.245 κιλά
Χώρος αποσκευών: 417 / 1243 λτ
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 40 λτ
Κινητήρας: 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, βενζίνης, 999 κ.εκ
Ισχύς: 95 ίπποι / 5.500 σαλ
Ροπή (Nm @ σαλ): 175 / 2.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
Τροχοί: 205/60/16
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 11,5΄΄
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 116 γρ/χλμ
Τιμή από 17.400 ευρώ
Νίκος Τσάδαρης