Με κινητήρες βενζίνης (TSI), diesel (TDI), φυσικού αερίου (CNG), mild hybrid (eTSI) και plug-in hybrid (eHybrid)
Η Seat παρουσίασε χθες στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στο Martorell το νέο Leon, ένα μοντέλο που στοχεύει να αναβιώσει την compact κατηγορία. Η Ισπανική (συμφερόντων VW) εταιρεία έχει επενδύσει περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ προκειμένου να κατασκευάσει ένα μοντέλο με πιο αποδοτικούς κινητήρες, προηγμένα επίπεδα συνδεσιμότητας και οδηγικής υποβοήθησης, δυναμισμό και υψηλή αισθητική.
Το Leon ήταν από τους βασικούς πυλώνες της μάρκας, γεγονός που επιβεβαιώνουν οι περισσότερες από 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις που σημείωσε στη διάρκεια των τριών γενεών του.
Η 4η γενιά σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε για να συνεχίσει αυτό το επίτευγμα και να το μεταφέρει στο επόμενο επίπεδο όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, την αποδοτικότητα, το δυναμισμό και την ασφάλεια.
Το νέο Leon σχεδιάζεται, αναπτύσσεται και παράγεται στη Βαρκελώνη, στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της μάρκας στο Martorell.
Σχεδίαση
Η βάση για την σχεδιαστική γραμμή του νέου μοντέλου, είναι η εξελιγμένη πλατφόρμα MQB Evo, που έδωσε ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις απαιτήσεις της σχεδιαστική ομάδας ενώ οι αυξημένες διαστάσεις του δίνουν βελτιωμένη αίσθηση των αναλογιών στη σχεδίαση της 4ης γενιάς. Στην 5θυρη έκδοση, το νέο Leon έχει μήκος 4,368χλστ (+86χλστ), πλάτος
1,800χλστ (-16χλστ) και ύψος 1,456χλστ (-3χλστ). Το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.686χλστ, δηλαδή 50χσλτ περισσότερο από αυτό της 3ης γενιάς.
Στην έκδοση Sportstourer, το νέο Leon έχει μήκος 4.642χλστ (+93χλστ), πλάτος 1.800χλστ (-16χλστ) και ύψος 1.448χλστ (-3χλστ). Το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.686χλστ, δηλαδή 50χλστ περισσότερο από την προηγούμενη γενιά.
Το νέο Leon έχει πιο ισχυρή «προσωπικότητα» από το προηγούμενο, βοηθούμενη από τις ομαλές, ρέουσες επιφάνειες του και τον αρμονικό συνδυασμό των ακμών και των καμπύλων γραμμών, ενώ διαθέτει και βελτιωμένη αεροδυναμική, με συντελεστή οπισθέλκουσας βελτιωμένο κατά περίπου 8% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά.
Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από προβολείς LED που στρέφονται προς τα πίσω, μοιάζοντας με φρύδι, βασικό στοιχείο αναγνώρισης της 4ης γενιάς.
Αντίστοιχα, το πίσω μέρος, χαρακτηρίζεται από τον κατά μήκος φωτισμό LED και το spoiler, που δίνουν αίσθηση κίνησης, ακόμα και όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο.
Το εσωτερικό, είναι συνδυασμός λειτουργικότητας, μινιμαλισμού και κομψότητας. Λεπτές επιφάνειες και μεγάλο ταμπλό που δίνει την αίσθησηπως αιωρείται είναι η βασική εικόνα του οδηγού. Τα πάντα στην καμπίνα έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι εργονομικά, με ακρίβεια, αυξάνοντας την εσωτερική άνεση τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες.
Βασικό στοιχείο του ταμπλό, η κεντρική οθόνη infotainment 10 ιντσών, η οποία περιλαμβάνει αναγνώριση χειρονομίας, παρέχοντας ακριβή αλληλεπίδραση με τους επιβάτες και μειώνοντας τον αριθμό των φυσικών κουμπιών. Πάντως, οι κρίσιμες και σημαντικές για τον οδηγό λειτουργίες, παραμένουν ελεγχόμενες από πιο συμβατικά συστήματα αλληλεπίδρασης.
Το 5θυρο Leon προσφέρει χωρητικότητα 380 λίτρων (ίδια με την προηγούμενη γενιά), ενώ το Sportstourer προσφέρει χωρητικότητα 617 λίτρων, 30 λίτρα περισσότερο από την προηγούμενη γενιά.
Βελτιωμένη ορατότητα μέρα και νύχτα
Το νέο Leon διαθέτει ευρύ φάσμα τεχνολογιών φωτισμού, ενσωματωμένων τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του. Το ψυχρό λευκό χρώμα των full LED προβολέων που φέρουν τη σχεδιαστική υπογραφή της μάρκας, προσφέρει ιδιαίτερη φωτεινότητα ενώ ενσωματώνει όλες τις σημαντικές οδηγικά λειτουργίες, όπως: αυτόματη χαμηλή και μακριά δέσμη φώτων, φώτα ημέρας και δυναμικοί δείκτες πορείας.
Οι πλευρικοί καθρέφτες του οχήματος περιλαμβάνουν ενσωματωμένους δείκτες LED και οι εκδόσεις με full LED εξοπλισμό περιλαμβάνουν φώτα καλωσορίσματος με προβολή της λέξης Hola στο έδαφος καθώς ενεργοποιείται το όχημα. Υπάρχουν επίσης, δυναμικοί δείκτες πορείας LED που καθιστούν σαφέστερη και ασφαλέστερη την αλλαγή κατεύθυνσης του οχήματος.
Εσωτερικά, το σύστημα φωτισμού full LED δημιουργεί ευχάριστη ατμόσφαιρα. Ο φωτισμός διαχέεται στο μπροστινό τμήμα της καμπίνας, από τις πόρτες και την κορυφή του ταμπλό δημιουργώντας ένα φωτεινό τόξο που μπορεί να αλλάξει χρωματικό τόνο ανάλογα με τις ανάγκες.
Ο εσωτερικός φωτισμός δεν είναι μόνο διακοσμητικό στοιχείο αλλά εξυπηρετεί βασικές λειτουργίες όπως ανίχνευση τυφλών σημείων ή υποβοήθηση εξόδου.
Συνδεσιμότητα
Το Leon 4ης γενιάς, είναι το πρώτο πλήρως συνδεδεμένο όχημα της μάρκας. Στην «καρδιά» του υπάρχει το Digital Cockpit, το οποίο διαθέτει έναν υψηλής ευκρίνειας ψηφιακό πίνακα οργάνων και σύστημα infotainment. Το standard Media system διαθέτει οθόνη 8,25΄΄με συμβατότητα smartphone ενώ το μεγαλύτερο σύστημα Navi οθόνης 10΄΄ προσφέρει 3D συνδεδεμένη πλοήγηση, τεχνολογία οθόνης τύπου Retina, φυσικό έλεγχο φωνής καθώς και αναγνώριση χειρονομίας για απλούστευση της αλληλεπίδρασης των χρηστών.
Το σύστημα Full Link είναι η πύλη της συνδεσιμότητας, επιτρέποντας στους χρήστες να συνδέουν τις κινητές συσκευές τους μέσω Android Auto ή ασύρματου Apple CarPlay στο infotainment σύστημα του αυτοκινήτου και να μεταφέρουν το ψηφιακό οικοσύστημα τους στο όχημα με ελεγχόμενο και ασφαλή τρόπο που δεν θα αποσπά την προσοχή των οδηγών από το δρόμο, χρησιμοποιώντας είτε το σύστημα infotainment, τα ενσωματωμένα χειριστήρια στο τιμόνι ή την αναγνώριση φωνής.
Επιπλέον, με το προαιρετικό Connenctivity Box με επαγωγική φόρτιση που πληροί τα πρωτόκολλα Qi, οι χρήστες δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τίποτα. Η Online Connecitvity Unit με ενσωματωμένη κάρτα SIM σημαίνει ότι το νέο Leon δεν θα χάσει ποτέ την σύνδεσή του με τον ψηφιακό κόσμο. Η τεχνολογία σημαίνει ότι ορισμένες λειτουργίες infotainment χρησιμοποιούν πληροφορίες πραγματικού χρόνου από το cloud, δίνοντας πρόσθετη διάσταση στο παραδοσιακό σύστημα πλοήγησης. Στο μέλλον θα έχει πρόσβαση στις τελευταίες εφαρμογές infotaniment που θα μπορούν να ενημερωθούν ανά πάσα στιγμή και το ενσωματωμένο eSIM σημαίνει επίσης ότι το Leon επωφελείται από την υπηρεσία eCall, η οποία επικοινωνεί απευθείας με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση συμβάντος.
Τέλος, η εφαρμογή Seat Connect μπορεί να μεταφορτωθεί στην έξυπνη συσκευή, παρέχοντας τηλεχειρισμό σε μια πληθώρα λειτουργιών που θα βοηθήσουν στην εξυπηρέτηση του οδηγού και στην βελτίωση της ασφάλειας.
Κινητήρες
Το Leon αναπτύχθηκε με μία γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει και τρεις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Η νέα γενιά του compact μοντέλου διαθέτει εκδόσεις βενζίνης (TSI), diesel (TDI), συμπιεσμένου φυσικού αερίου (TGI), mild-hybrid (eTSI) και plug-in hybrid (eHybrid), παρέχοντας στους πελάτες την σωστή επιλογή κινητήρα για να ταιριάζει με τις συγκεκριμένες ανάγκες τους.
Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι όλες άμεσης έγχυσης και με υπερσυμπιεστή, αποδίδουν μεταξύ 90 και 190 ίππους και περιλαμβάνουν 3κύλινδρους κινητήρες TSI 1.0λτ (90 και 110 ίπποι) και μεγαλύτερους κινητήρες 1.5λτ (130PS και 150ίππων). Στην κορυφή είναι ο 2λιτρος κινητήρας TSI 190 ίππων που συνδυάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.
Όσον αφορά τους κινητήρες πετρελαίου όλες οι εκδόσεις TDI είναι 2.0λιτρες με 115 και 150 ίππους.
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει επίσης CNG 1.5λτ TGI με ισχύ 130 ίππους.
Για πρώτη φορά επίσης, το νέο Leon περιλαμβάνει επίσης 48V mild hybrid τεχνολογία (eTSI), επιτρέποντας στο compact αυτοκίνητο να προσφέρει ακόμη υψηλότερα επίπεδα επιδόσεων (1.0 TSI 110 ίππων και 1.5 TSΙ 150 ίππων, σε συνδυασμό - αποκλειστικά – με κιβώτιο DSG).
Περιλαμβάνεται ακόμα μια έκδοση plug-in hybrid. Ο συνδυασμός ενός ηλεκτρικού κινητήρα 1.4λτ TSI, μπαταρίας ιόντων λιθίου 13kWh και 6τάχυτου κιβώτιου ταχυτήτων DSG, αποδίδει ισχύ 204 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία περίπου 60 χλμ (WLTP).
Ασφάλεια
Η ασφάλεια βρίσκεται στο επίκεντρο του νέου μοντέλου, καθώς ενσωματώνει μερικά από τα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, συμπεριλαμβανομένου του predictive adaptive cruise control, emergency assist και travel assist, ώστε να γίνει το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η μάρκα.
Χάρη στο νέο Dynamic Chassis Control, η οδήγηση και ο χειρισμός του οχήματος μπορούν να αλλάξουν ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις του οδηγού, κάνοντας το όχημα πιο άνετο οδηγικά.
Η τεχνολογία adaptive chassis διαβάζει συνεχώς τις συνθήκες του δρόμου, ενώ παράλληλα λαμβάνει υπόψη τις πληροφορίες του συστήματος διεύθυνσης, την πέδηση και την επιτάχυνση, προσαρμόζει την ανάρτηση και βελτιστοποιεί την απόσβεση σε κάθε τροχό για να παρέχει άνεση και δυναμική.
Νίκος Τσάδαρης