Οδηγούμε το Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid

Οδηγούμε το Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid

Για την πόλη και όχι μόνο

Η τελευταία γενιά του δημοφιλούς Suzuki Swift, δεν διατίθεται με κινητήρα πετρελαίου, αλλά διαθέτει μεγάλη γκάμα εκδόσεων, με διαφορετικούς βενζινοκινητήρες σε απλή ή ήπια υβριδική «μορφή», αυτόματο CVT ή χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση σε δυο ή τέσσερις τροχούς.

Το μικρό μοντέλο της Ιαπωνικής μάρκας, χαίρει μεγάλης εκτίμησης στο ελληνικό αγοραστικό κοινό και αποζημιώνει όσους το επιλέγουν –κυρίως- με την φιλικότητα στον οδηγό και την αξιοπιστία του (made in Japan).

Πριν λίγους μήνες είχαμε οδηγήσει την «απλή» έκδοση της τελευταίας γενιάς, που είναι βασισμένη στην νέα (ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη) πλατφόρμα "Heartect", με το βάρος να είναι 120 λιγότερα από το προηγούμενο μοντέλο. Το νέο αμάξωμα είναι επίσης, μικρότερο σε μήκος κατά 10 χλστ (συνολικά 3.840 χλστ), μεγαλύτερο πλάτος κατά 40 χιλιοστά και έχει αυξημένο μεταξόνιο κατά 20 χιλιοστά.

Οι διαφοροποιήσεις αυτές έδωσαν μεγαλύτερους χώρους, που τώρα φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενηλίκους. Ταυτόχρονα αυξήθηκε και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 265 λίτρα (+ 54 από πριν), ενώ ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό.

Βελτιωμένο ποιοτικά και προσεγμένο στην συναρμολόγηση, το νέο Swift δεν εντυπωσιάζει με την πολυτέλεια, αλλά είναι «τόσο όσο», με την αντιπροσωπεία να έχει κάνει σωστή επιλογή στις διάφορες εκδόσεις εξοπλισμού ανάλογα με τα μηχανικά μέρη, ώστε να μην μπερδεύονται οι υποψήφιοι αγοραστές.

Με αυτές τις εικόνες, βρεθήκαμε στην θέση του οδηγού της έκδοσης του Swift 1.2 hybrid, που είναι το θέμα αυτής της δοκιμής, περιμένοντας ένα αυτοκίνητο ράθυμο, «θυσία» στον βωμό της οικονομίας καυσίμων και περιορισμένων ρύπων.

Υβριδικός κινητήρας – Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων

Το υβριδικό Swift χρησιμοποιεί τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 Dualjet (90 ίππων), που στην συγκεκριμένη περίπτωση συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS (Smart Hybrid Vehicle) της μάρκας. Ο συνδυασμός περιλαμβάνει σύστημα μίζας/γεννήτριας (ISG) που βοηθάει στην εκκίνηση και στιγμιαία στην επιτάχυνση, ενώ φορτίζει και την μπαταρία, μειώνοντας περιορίζοντας περισσότερο την κατανάλωση και τους ρύπους.

Ο κινητήρας, παραμένει ελαστικός και εύστροφος όπως αυτός της «απλής» έκδοσης και σε συνδυασμό με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο αποδεικνύεται επαρκέστατος για το γεροδεμένο, ελαφρύ όχημα. Οι ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 σε 11.9΄΄ και τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα) συνοδεύονται από ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση (εδώ βοηθά και το σύστημα start/stop), που στην περίπτωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 4,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα μικτής διαδρομής.

Η αλήθεια είναι ότι με ένα κιβώτιο 6 σχέσεων, θα έκανε ακόμα πιο ευχάριστη την οδήγηση, αλλά οι πιο κοντές σχέσεις θα ήταν σε βάρος της κατανάλωσης και των ρύπων, που τώρα με μόνο 94γρ/χλμ, απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας και επιτρέπουν την καθημερινή κυκλοφορία στον δακτύλιο.

Από την θέση του οδηγού

Με καλή θέση οδήγησης και σωστή εργονομία, το Swift παραμένει ένα «παιχνίδι» στα χέρια του οδηγού και δεν κουράζει τόσο εντός, όσο και εκτός αστικού ιστού.

Η καλύτερη ποιότητα και η αυξημένη ακαμψία, βελτίωσαν την ποιότητα κύλισης, αλλά και την οδική συμπεριφορά που ακολουθεί εξελικτικά την πορεία του μοντέλου από καταβολής του.

Ευχάριστο, προβλέψιμο, με σαφές τιμόνι και άψογα φρένα (δισκόφρενα πίσω), το Swift επωφελείται στην πράξη από τις μικρές διαστάσεις και το μειωμένο βάρος, ενώ «ισοπεδώνει» τις όποιες ατέλειες του δρόμου χωρίς να ακουστεί το παραμικρό, ενώ η άνεση βρίσκεται σε μέτρια επίπεδα κάτι αναμενόμενο σε αυτή την κατηγορία.

Επιπλέον ο πλούσιος εξοπλισμός της υβριδικής έκδοσης (ESP με hill holder, σύστημα ανίχνευσης εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με δύο αισθητήρες, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματος κλιματισμός, αυτόματα φώτα, προβολείς LED, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύνολο με οθόνη αφής, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι, δυνατότητα σύνδεσης με smartphones, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα Start-Stop, κ.λπ.), κάνει ευχάριστη την οδήγηση στην πόλη, αλλά και σε περιαστικές διαδρομές, όπου ο μόνος περιορισμός είναι οι μικροί χώροι και η έλλειψη ρεζέρβας.

Δια ταύτα

Το Swift παραμένει και στην υβριδική του έκδοση, ένα ευχάριστο, νεανικό, εύχρηστο και αξιόπιστο όχημα, που με την μειωμένη κατανάλωση, τον πλούσιο εξοπλισμό και την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, δικαιολογεί απόλυτα την «τσιμπημένη» τιμή κτήσης (από τα 15.000 + ευρώ) και θα αποζημιώσει σε βάθος χρόνου όσους το επιλέξουν.

Υπέρ

- Ευκολία οδήγησης-ευελιξία

- Χαμηλή κατανάλωση

- Mικρό βάρος

- Οδική συμπεριφορά

- Εξοπλισμός

- Εγγύηση 5 ετών

- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας

Κατά

- Έλλειψη ρεζέρβας

- Άνεση ανάρτησης

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: Super Mini, 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό

Διαστάσεις (Μ - Π - Υ): 3.840 - 1.735 - 1.495 χλστ

Μεταξόνιο:  2.450 χλστ

Βάρος:        925 κιλά

Ρεζερβουάρ καυσίμων:  37 λτ

Χώρος αποσκευών:     265 / 947 λτ

Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.242 κ.εκ.

Ισχύς:    90 ίπποι / 6.000 σαλ

Ροπή (Nm @ σαλ): 120 / 4.400

Μετάδοση:  Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο:  Χειροκίνητο 5 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα MacPheron / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας

Τροχοί:  185/55/16

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 9,6 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα:  11,9΄΄

Τελική ταχύτητα:   180 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής):  4,8 λτ/100 χλμΑστικός κύκλος4,6 lt/100 km

Εκπομπές CO2:  94 γρ/χλμ

Νίκος Τσάδαρης