Με 450 ίππους & 0-100 σε 4΄΄
Η BMW M GmbH λανσάρει μία αποκλειστική, ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής (με εντυπωσιακή σπορ εμφάνιση) στην πολυτελή compact κατηγορία για πρώτη φορά. Η νέα, υψηλών επιδόσεων BMW M2 CS κατατάσσεται πάνω από την M2 Competition και συνεχίζει την επιτυχία των M3 CS και M4 CS. Επίσης αποτελεί μία ισχυρή βάση για την αγωνιστική M2 CS Racing, το πιο μικρό μοντέλο της BMW M Motorsport για συμμετοχή σε ερασιτεχνικούς αγώνες και τη νέα κατηγορία Clubsport (διαθέσιμη από το 2020).
Εντυπωσιακή σχεδίαση
Μία σειρά σχεδιαστικών στοιχείων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) διαμορφώνουν για την M2 CS μία πιο κομψή εμφάνιση έναντι της M2 Competition. Τέτοια στοιχεία είναι το καπό, μία οροφή κατασκευασμένη αποκλειστικά από CFRP, το νέο εμπρός splitter, η διακριτική πίσω αεροτομή τύπου Gurney και ένας πίσω διαχύτης από γυμνό ανθρακόνημα. Η M2 CS κερδίζει τις εντυπώσεις με την καθημερνή χρηστικότητα και την μεταλλική απόχρωση Misano Blue στην οποία βάφεται κατ’ αποκλειστικότητα. Οι τιμές ξεκινούν από 95.000 € στη Γερμανία.
Ισχύς 450 ίππων και ανάρτηση Adaptive M
Ο 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας twin-turbo αποδίδει 450 ίππους, 40 περισσότερους από την M2 Competition. Η κινητήρια ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο ή στην πίστα με την ανάρτηση Adaptive M και με ελαστικά Cup.
Η ανάρτηση Adaptive M επιτρέπει στον οδηγό να μεταβάλλει τις ρυθμίσεις των αποσβεστήρων μέσω των Comfort, Sport and Sport+ modes. Ενώ το Comfort mode βελτιστοποιεί την οδηγική άνεση σε καθημερινή χρήση στην πόλη, το Sport διασφαλίζει τη δυναμική συμπεριφορά στους επαρχιακούς δρόμους, για παράδειγμα. Το Sport+ (το πιο σκληρό setting) ελαχιστοποιεί τις κλίσεις του αμαξώματος και μεγιστοποιεί τις επιδόσεις στην πίστα.
Φρένα M Sport
Η εμπειρία της BMW M GmbH από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό φαίνεται καθαρά στα φρένα M Sport (στάνταρ εξοπλισμός) με δαγκάνες βαμμένες σε κόκκινο χρώμα. Αυτά χρησιμοποιούν μεγαλύτερους δίσκους από αυτούς των συνθετικών φρένων M της M2 Competition (εμπρός άξονας: 400 χλστ, πίσω άξονας: 380 χλστ) και μεγαλύτερες δαγκάνες (εμπρός άξονας: 6πίστονες σταθερές δαγκάνες, πίσω άξονας: 4πίστονες σταθερές δαγκάνες). Το σύστημα προσφέρει εξαιρετική απόδοση πέδησης με άριστη ισχύ ακινητοποίησης σε όλες τις συνθήκες, υψηλή αντοχή στην κόπωση και σημαντική θερμική σταθερότητα. Οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν κεραμικά φρένα M Carbon με 6πίστονες δαγκάνες μπροστά και 4πίστονες πίσω. Αυτά είναι ακόμα ελαφρύτερα, πιο ανθεκτικά στη σκληρή χρήση (στην πίστα για παράδειγμα) και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Η ζωηρή και ευέλικτη συμπεριφορά του αυτοκινήτου οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε στοιχεία όπως η υψηλής ακριβείας μπάρα θόλων από CFRP, που αυξάνει την ακαμψία του εμπρός τμήματος, και το εξαιρετικά ακριβές σύστημα DSC (Dynamic Stability Control). Το τελευταίο προσφέρει άφθονα αποθέματα πρόσφυσης σε βρεγμένο δρόμο όπου αυξάνεται ο κίνδυνος ολίσθησης, ενώ και αποτρέπει την ξαφνική απώλεια ελκτικής πρόσφυσης σε μια στροφή. Σημαντική βοήθεια εδώ προσφέρει το Active M Differential, ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης διαφορικού που ανταποκρίνεται με εξαιρετική ακρίβεια και ταχύτητα για βελτιστοποίηση της ελκτικής πρόσφυσης και της κατευθυντικής ευστάθειας, ενώ λειτουργεί ακόμα και προληπτικά σε ορισμένες καταστάσεις. Για κάτι πιο ...τολμηρό, στη πίστα για παράδειγμα, η επιλογή M Dynamic Mode (μία επιμέρους λειτουργία του DSC) επιτρέπει μεγαλύτερο ποσοστό ολίσθησης και αυξάνει την οδηγική ελευθερία στο όριο της πρόσφυσης. Μεγαλύτερη υποστροφή ή υπερστροφή είναι εφικτή όπως και τα μέτρια, ελεγχόμενα ντριφτ.
Ζάντες 19 ιντσών με ελαστικά Cup
Η M2 CS εφοδιάζεται με σφυρήλατες ζάντες 19” με σχέδιο ακτίνων Y σε High-gloss Black ή προαιρετικά με matt gold φινίρισμα. Οι εμπρός ζάντες 9J x 19” ζυγίζουν μόνο εννέα κιλά, και οι πίσω 10J x 19” αντίστοιχα 10 κιλά.
Μπροστά, φορά ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 σε διάσταση 245/35 ZR 19 ειδικά σχεδιασμένα για την M2 CS, τα οποία πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα πλευρικού ελέγχου, κατευθυντικής ευστάθειας, αίσθησης τιμονιού και ακρίβειας διεύθυνσης. Τα πίσω ελαστικά έχουν διάσταση 265/35 ZR 19 και βελτιστοποιούν την πρόσφυση, τον πλευρικό έλεγχο και την κατευθυντική ευστάθεια. Όσο η M2 CS προορίζεται κυρίως για καθημερινή οδήγηση, οι πελάτες μπορούν να παραγγέλνουν τα ελαστικά Michelin Pilot Super Sport χωρίς έξτρα χρέωση. Αυτά παράγουν μεγαλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένο δρόμο από τα ελαστικά Cup.
Εντυπωσιακές επιδόσεις
Η M2 CS πετυχαίνει εντυπωσιακές επιδόσεις, καθώς με το προαιρετικό 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη M (M DCT), επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 4,0 δεύτερα. Με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων (προσφέρεται για πρώτη φορά με μοντέλο CS και εναρμονίζεται με τις επιθυμίες των υποψηφίων πελατών της M2) ο χρόνος επιτάχυνσης είναι 4,2 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα της ειδικής έκδοσης με M Driver’s Package περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 280 χλμ/ώρα. Σε αυτοκίνητα με εξάρι μηχανικό κιβώτιο, η κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο είναι 10,4 – 10,2 λτ/100 χλμ με τις εκπομπές CO2 να κυμαίνονται μεταξύ 238 και 233 γρ/χλμ. Με το κιβώτιο M DCT, οι αντίστοιχες τιμές είναι 9,6 – 9,4 λτ/100 χλμ και 219 – 214 γρ CO2/χλμ.
Επιπλέον αυτού, στις σχετικές Ευρωπαϊκές χώρες, η M2 CS διατίθεται με φίλτρο σωματιδίων βενζίνης που μειώνει περαιτέρω τις εκπομπές σωματιδίων. Ένα πρόσθετο κάλυμμα για το κάρτερ λαδιού, μία πρόσθετη αντλία συλλογής λαδιού και ένα προηγμένο σύστημα επιστροφής λαδιού δίπλα στον υπερσυμπιεστή διατηρούν σταθερή τη λίπανση σε καθημερινή χρήση και κατά την σκληρή οδήγηση στην πίστα. Οι αυξημένες ανάγκες του κινητήρα για αέρα ψύξης φαίνεται, μεταξύ άλλων, στη σχεδίαση του καπό που ενσωματώνει εισαγωγή αέρα για πιο αποτελεσματική διάχυση του θερμού αέρα. Το σύστημα εξαγωγής (που οπτικά και ηχητικά αποτελεί αναβάθμιση του αντίστοιχου της M2 Competition) είναι διπλό με τετράγωνες απολήξεις, γνωστές στους φίλους της BMW M. Δύο ηλεκτρικά ελεγχόμενες πεταλούδες διασφαλίζουν ότι η M2 CS παράγει τη χροιά ήχου κινητήρα που αρμόζει στο προφίλ μιας BMW M. Επιπλέον, ο οδηγός μάλιστα μπορεί να κάνει περαιτέρω ρυθμίσεις στον ήχο με την επιλογή του M Engine Dynamics Control mode και χρησιμοποιώντας διακόπτες άμεσης επιλογής στην κεντρική κονσόλα.
Εσωτερικό, εστιασμένο στον οδηγό
Η καμπίνα της M2 CS συνδυάζει μία καθαρόαιμη εμφάνιση με την σπορ αίσθηση του Alcantara και καινοτόμο εξοπλισμό ελαφρού βάρους. Για παράδειγμα, η κεντρική κονσόλα κατασκευάζεται αποκλειστικά από ελαφρύ ανθρακόνημα, ενώ το CFRP χρησιμοποιείται επίσης στις λαβές και τις επενδύσεις θυρών. Τα πολύ ελαφρά καθίσματα M Sport που προέρχονται από την M4 CS προσθέτουν ένα ακόμα εργονομικό και ιδιαίτερο οπτικό στοιχείο. Με δομή τύπου μπάκετ, αυτά τα καθίσματα με επένδυση δέρματος Merino και Alcantara με κόκκινη ραφή προδίδουν σαφή επιρροή από το μηχανοκίνητο αθλητισμό και διασφαλίζουν σταθερή πλευρική στήριξη ακόμα και κατά τη διάρκεια αγωνιστικής οδήγησης.
Νίκος Τσάδαρης