Η 4η γενιά του μοντέλου το οποίο έχει μεγαλώσει από πλευράς μεγέθους
Στην 60η επέτειο από την έναρξη παραγωγής της πρώτης Octavia, η Skoda παρουσιάζει τη νέα, 4η γενιά του μοντέλου το οποίο έχει μεγαλώσει από πλευράς μεγέθους.
Η νέα Octavia είναι μακρύτερη, φαρδύτερη, με ακόμα μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, ενώ χάρη στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, διαθέτει περισσότερο συναίσθημα. Το ολοκαίνουργιο εσωτερικό συνδυάζει λειτουργικότητα και τεράστιους χώρους με υλικά υψηλής ποιότητας και έξυπνα χαρακτηριστικά, ακόμα και στις μικρότερες λεπτομέρειες.
Επιπλέον, διάφορες νέες λύσεις συνδεσιμότητας και συστήματα υποβοήθησης οδηγού προσφέρουν υψηλού επιπέδου οδηγική εμπειρία. Παράλληλα, πιστή στις αρχές της, η Skoda αφήνει να εννοηθεί ότι, και στη νέα Octavia θα ισχύσει η εξαιρετική σχέση ποιότητας / τιμής σε συνδυασμό με το δεδομένο πλέον υψηλό επίπεδο ποιότητας της μάρκας.
Σχεδιασμός
Η νέα εμφάνιση χαρακτηρίζεται από το επανασχεδιασμένο εμπρός μέρος και τους νέους προβολείς
Το μήκος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 19 χιλιοστά (στα 4.689 χλστ.) και το πλάτος κατά 15 χλστ. (στα 1.829 συνολικά), ενώ το μεταξόνιο είναι 2.686 χλστ. Οι γραμμές της οροφής τονίζουν την επιμηκυμένη σιλουέτα του αυτοκινήτου, ενώ οι ζάντες αλουμινίου με διάμετρο έως και 19 ίντσες προσδίδουν ένα ισχυρό παρουσιαστικό.
Η νέα Octavia κατατάσσεται στα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα στον κόσμο, καθώς ο σχεδιασμός της δίνει εξαιρετική αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) από 0,24 για το σεντάν αμάξωμα και 0,26 για το wagon.
Επίσης, οι προβολείς εμπρός - πιο στενοί πλέον - και τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED, ενώ στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού διατίθενται με full Matrix LED προβολείς.
Εσωτερικό με μεγάλους χώρους
Οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους ακόμη περισσότερο χώρο για τα γόνατα (αύξηση κατά 78 χιλιοστά) και ο χώρος αποσκευών με 600 λίτρα είναι απλά ο μεγαλύτερος στην κατηγορία.
Η κεντρική κονσόλα, οι επενδύσεις στις πόρτες και στο ταμπλό έχουν επανασχεδιαστεί, τα νέα εργονομικά καθίσματα με μεγαλύτερη στήριξη μέσης διατίθενται για πρώτη φορά και από το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι μπορούν να εκτελεστούν 14 διαφορετικές λειτουργίες.
Επιπλέον, η νέα Octavia είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει head-up display, ενώ το Virtual Cockpit στην τελευταία γενιά του ψηφιακού πίνακα οργάνων διαθέτει οθόνη 10 ιντσών.
Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης
Σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης με έναν πεζό, ποδηλάτη ή άλλο όχημα το νέο Assist Avoidance Assist (Αποφυγής Σύγκρουσης) υποβοηθά τον οδηγό σε έναν ελεγχόμενο ελιγμό αποφυγής του ατυχήματος.
Το σύστημα Exit Warning (Προειδοποίησης Εξόδου) επιτρέπει στον οδηγό να γνωρίζει εάν άλλο όχημα ή ποδηλάτης πλησιάζει από πίσω όταν ανοίγει την πόρτα του αυτοκινήτου.
Χρησιμοποιώντας το σύστημα Hands-on Detect, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να ελέγχει εάν ο οδηγός έχει τα χέρια του στο τιμόνι ή αν δεν τα έχει λόγω μιας πιθανής αδιαθεσίας του. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, το σύστημα Emergency Assist μπορεί να ακινητοποιήσει εντελώς το αυτοκίνητο.
Κινητήρες με αυξημένη απόδοση και mild-hybrid τεχνολογία
Η νέα Octavia θα είναι διαθέσιμη με σύγχρονους TSI και TDI κινητήρες, ισχύος 110-190 ίππων και 116-200 ίππων αντίστοιχα, με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Διαθέσιμος θα είναι και κινητήρας φυσικού αερίου (CNG).
Επιπλέον, διαθέτουν σύστημα μίζας γεννήτριας 48 V που παίρνει κίνηση με ιμάντα και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V, στοιχεία που καθιστούν δυνατό το «ρολάρισμα» με τον κινητήρα εντελώς απενεργοποιημένο, την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση και την υποβοήθηση του κινητήρα με ηλεκτρική ώθηση.
Υβριδικό plug-in
Τέλος, θα είναι διαθέσιμη και μια plug-in υβριδική έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.4 TSI, σε δύο εκδόσεις, με 204 και 245 ίππους.
Και οι δύο εκδόσεις θα λανσαριστούν με κιβώτιο αυτόματο κιβώτιο DSG 6 σχέσεων.
Νίκος Τσάδαρης