Παραμένει σταθερά στο πόντιουμ της κατηγορίας Β
Το Clio της Renault, δεν χρειάζεται συστάσεις καθώς είναι ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, το πρώτο σε πωλήσεις «σούπερ μίνι» της Ευρώπης, και το δεύτερο (σε πωλήσεις) από όλα τα μοντέλα, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Κυκλοφορεί ανάμεσά μας από το 1990 έχοντας πουλήσει περισσότερα από 15 εκατομμύρια μονάδες, ενώ χαρακτηριστικό της επιτυχίας του είναι το ότι, η απερχόμενη γενιά σημείωνε συνεχή αύξηση των πωλήσεών της από το 2012 που εμφανίστηκε, ενώ το 2018, τον τελευταίο ουσιαστικά χρόνο της εμπορικής της ζωής, πέτυχε νέο ρεκόρ πωλήσεων με 328.536 μονάδες στην Ευρώπη.
Η παραπάνω επιτυχία, αναζητεί συνέχεια με την 5η γενιά του μοντέλου, που παρουσιάστηκε πρόσφατα και είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε (και να οδηγήσουμε) πριν λίγες ημέρες σε παραλιακό ξενοδοχείο της Αττικής.
Το νέο Clio «χτίστηκε» πάνω στην νέα πλατφόρμα CMF-B της Renault, η οποία δημιουργήθηκε για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για συμβατικά, αλλά και για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όντας το πρώτο μοντέλο που βγήκε από αυτήν την πλατφόρμα.
Σχεδιασμένο με μότο το «εξέλιξη & επανάσταση», αλλά και με στόχο το μειωμένο κόστος συντήρησης (υπολογίζεται ότι τα συνήθη σέρβις μιας 5ετίας, θα κοστίσουν συνολικά μόλις 700 ευρώ), δεν χρειάστηκε να μεγαλώσει σε διαστάσεις καθώς ήταν ήδη στο όριο της κατηγορίας Β στην οποία ανήκει. Αντίθετα, το μήκος του (4,05 μ.) μειώθηκε κατά 14 χιλιοστά σε σχέση με του προηγούμενου, όπως επίσης και το ύψος του κατά 30 χιλιοστά.
Όμως, αυξήθηκε το μεταξόνια και το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού (χάρη και στη μείωση του όγκου κάποιων εξαρτημάτων), αύξησε τελικά τους διαθέσιμους για επιβάτες και αποσκευές χώρους. Ειδικά ο χώρος αποσκευών που είναι πλέον όσο πιο τετραγωνισμένος γίνεται, βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας με 391 λίτρα, ενώ υπερεπαρκείς (26 λίτρα) είναι και οι χώροι αποθήκευσης στο εσωτερικό.
Σχεδίαση – Εσωτερικό - Εξοπλισμός
Σχεδιαστικά οι άνθρωποι της Renault δεν πήραν (και καλά έκαναν) το ρίσκο, κινούμενοι στην ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με το προηγούμενο μοντέλο, γεγονός που αναβαθμίζει την μεταπωλητική αξία των κατόχων Clio 4ης γενιάς (2012), ενώ δείχνει την υπεύθυνη αντιμετώπιση της μάρκας στον καταναλωτή.
Στο εσωτερικό πάντως, χωρίς σχεδιαστικές καινοτομίες ή ακρότητες, έχει γίνει συνολική αναβάθμιση, στην ποιότητα, την λειτουργικότητα και –κυρίως- στην τεχνολογία. Τα σκληρά πλαστικά που κυριαρχούν στο μεγάλο ταμπλό δεν ενοχλούν, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (σε δύο εκδόσεις, με οθόνη 7 ή 10 ιντσών) και η κεντρική οθόνη πολυμέσων που τώρα είναι κάθετα τοποθετημένη, σηματοδοτούν την ένταξη του μοντέλου στις τελευταίες τάσεις της τεχνολογίας.
Σημαντικές βελτιώσεις έχουν γίνει στα καθίσματα, το πολυλειτουργικό και μικρότερο σε διάμετρο τιμόνι, στην κεντρική κονσόλα και στις επενδύσεις των θυρών.
Ο σχετικά πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα και ρεζέρβα (αληθινή).
Εννοείται ότι, το νέο Clio διαθέτει επίσης -στον στάνταρ ή προαιρετικό εξοπλισμό-, μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουμε το ενεργό cruise control, τα αυτόματα φώτα, την ειδοποίηση τυφλού σημείου, το σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από την λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης πορείας, το σύστημα κάμερας 360 μοιρών, τα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης, κ.ά.
Κινητήρας - Κιβώτιο
Το Clio 5ης γενιάς, διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά με 3κύλινδρο 1000άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 75 ίππων, 1000άρη τούρμπο 100 ίππων και τον νέο 1,3 λίτρων τούρμπο κινητήρα, απόδοσης 130 ίππων, που συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Αντίθετα οι δύο χιλιάρηδες κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ενώ αργότερα -για το τούρμπο- θα υπάρξει και αυτόματο κιβώτιο.
Από την γκάμα κινητήρων δεν θα μπορούσε βέβαια να λείπει ο καλύτερος μικρός ντίζελ όλων των εποχών, δηλαδή ο 1500άρης diesel τελευταίας γενιάς με εκδόσεις 85 και 115 ίππων, που συνοδεύονται από χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Τέλος, όσον αφορά τις αναρτήσεις, αυτές παραμένουν με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά διαθέτουν βελτιωμένες ρυθμίσεις που αυξάνουν την άνεση, την ασφάλεια, την ποιότητα κύλισης και την οδηγική ευχαρίστηση.
Στην θέση του οδηγού
Στο μεσοδιάστημα μεταξύ του πρωϊνού καφέ και της ενημέρωσης από τα στελέχη της ελληνικής αντιπροσωπείας (μαζί και ο Πρόεδρος κ. Βασίλης Θεοχαράκης που είχε και τα γενέθλιά του), δεν χάσαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πολλά χιλιόμετρα την έκδοση με τον 1000άρη τούρμπο κινητήρα των 100 ίππων με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Τελικό συμπέρασμα της σύντομης αυτής εμπειρίας μας είναι το ότι, το καλό έγινε καλύτερο εφόλης της ύλης, χωρίς φανφάρες και σχεδιαστικές ακρότητες.
Με έμφαση στην ποιότητα κύλισης και την οδική συμπεριφορά, που είναι ακόμη καλύτερες από τις ήδη πολύ υψηλών προδιαγραφών του προηγούμενου μοντέλου, το νέο Clio διακρίνεται για την άνεση και την απουσία κάθε είδους θορύβου, εκτός ίσως από το ανεπαίσθητο φύσημα της «σκάστρας» του τούρμπο, που αρέσει πολύ ειδικά σε αυτούς που αγαπούν την σπορ οδήγηση.
Στο δρόμο το Clio συμπεριφέρεται σαν μεγαλύτερης κατηγορίας όχημα, όντας ταυτόχρονα εύχρηστο, με ενδοτική και μεγάλων διαδρομών ανάρτηση, που όμως δεν επιτρέπει υπερβολικές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ούτε απώλεια τροχιάς όταν οι τροχοί περνούν από εγκάρσιες ή διαμήκης ανωμαλίες των δρόμων.
Ο κινητήρας αποδεικνύεται επαρκέστατος (παρά την μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου και ειδικά της 5ης σχέσης), χάρη στην ελαστικότητά του και την ευστροφία του, ενώ με κλειστά παράθυρα ο όποιος θόρυβος μένει έξω από την καλά μονωμένη καμπίνα. Το κιβώτιο ταχυτήτων, σαφές και εύχρηστο, έχει μακριά 5η σχέση (45 χλμ. στις 1000 στροφές), αλλά βοηθιέται από την ροπή από χαμηλά του κινητήρα. Βέβαια η χρήση κιβωτίου με 6 σχέσεις, θα αξιοποιήσει περισσότερο τα προσόντα του κινητήρα και θα αυξήση την οδηγική ευχαρίστηση. Από την άλλη, ο συνδυασμός που οδηγήσαμε, παρά το ότι μείναμε μόνο σε επαρχιακό οδικό δίκτυο και οδηγήσαμε σβέλτα, αποδείχθηκε οικονομικότατος, με μέση τιμή 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Πολύ καλά είναι και τα φρένα, που δείχνουν αντοχή στην συνεχή χρήση, ενώ η αίσθηση του πεντάλ δίνει ασφάλεια στον οδηγό. και δεν μας προβλημάτισε ούτε στα ανηφορικά κομμάτια της διαδρομής.
Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει μετά από αυτή την σύντομη δοκιμή, είναι: μα δεν έχει μειονεκτήματα;
Σε μια πρώτη επαφή όχι, τουλάχιστον με τα μέτρα και τα σταθμά της κατηγορίας στην οποία ανήκει και στην κορυφή της οποίας θα παραμείνει κατά τα φαινόμενα για τα επόμενα χρόνια.
Βέβαια, ίσως στην δοκιμή διαρκείας που θα ακολουθήσει, εντοπίσουμε κάποια τρωτά σημεία, αλλά προς το παρόν θα πρέπει να μείνουμε σε ένα ακόμα πλεονέκτημα. Αυτό της τιμής κτήσης.
Το Clio 5ης γενιάς λοιπόν θα διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 12.990 ευρώ για το 1000άρι των 75 ίππων, ενώ οι τιμές του ντίζελ ξεκινούν από 14.790 ευρώ για την έκδοση των 85 ίππων.
Νίκος Τσάδαρης