Γνωριμία με το ανανεωμένο VW Passat

Γνωριμία με το ανανεωμένο VW Passat

Με έμφαση στην «έξυπνη οδήγηση», την συνδεσιμότητα, την τεχνολογία αιχμής και την άνεση - πολυτέλεια

Το VW Passat, το παγκόσμιο best seller της κατηγορίας των μεσαίων sedan, ανανεώθηκε πρόσφατα και φιλοδοξεί να συνεχίσει μια ιστορία 45 ετών, ξεπερνώντας κατά πολύ τις 30 εκατομμύρια πωλήσεις που ήδη έχει στο ενεργητικό του.

Το νέο Passat, με ιδιαίτερες γραμμές και ευρεία χρήση LED για τα φωτιστικά σώματα στο εξωτερικό, ένα ολοκαίνουργιο εσωτερικό στο οποίο κυριαρχούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και τα τελευταίας γενιάς συστήματα infotainment, εξοπλισμένο με ότι πιο σύγχρονο τεχνολογικά, υπόσχεται hi-tech οδηγική ευχαρίστηση αποτελώντας και την εισαγωγή στον κόσμο της αυτόνομης οδήγησης.

Εξωτερικό

Οι περιορισμένες σχεδιαστικές αλλαγές, έχουν σαν στόχο τον εκμοντερνισμό του μοντέλου. Ο εμπρός και πίσω προφυλακτήρας, η μάσκα και το λογότυπο Passat, που βρίσκεται τώρα στο κέντρο του πίσω μέρους, έχουν επανασχεδιαστεί. Επιπλέον οι νέοι προβολείς LED, τα LED φώτα ημέρας, τα LED φώτα ομίχλης και τα LED πίσω φώτα εξασφαλίζουν τον ξεχωριστό σχεδιασμό υπηρετώντας την κορυφαία χρηστικότητα. Χρώματα όπως τα Lapiz Blue, Bottlegreen και Sea Shell Gold είναι επίσης καινούργια για το μοντέλο, ενώ οι επιλογές ζαντών αλουμινίου 17, 18 και 19 ιντσών διευρύνουν τη γκάμα των τροχών.

Εσωτερικό

Το εσωτερικό του Passat ξεχωρίζει με τις καινούργιες επενδύσεις, τα καινούργια διακοσμητικά στις πόρτες, τα ανανεωμένα χρώματα, τα καινούργια όργανα και το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι.

Στο ταμπλό και στην θέση του αναλογικού ρολογιού υπάρχει πλέον το λογότυπο του μοντέλου με  background φωτισμό. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει ένα μεγάλο, ανοικτό χώρο αποθήκευσης με προαιρετικό χώρο ασύρματης φόρτισης smartphones και παρακείμενη, φωτιζόμενη θύρα USB-C.

Οι οθόνες του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του συστήματος Infotainment δημιουργούν τη νύχτα μια ενιαία εικόνα με τα φωτιζόμενα κουμπιά στο τιμόνι και τον  ατμοσφαιρικό φωτισμό (με τα έως και 30 χρώματα), προκειμένου να δημιουργήσουν μια όμορφη, φωτεινή, και λειτουργική πλατφόρμα παροχής πληροφοριών. Το χρώμα του ατμοσφαιρικού φωτισμού επαναλαμβάνεται τόσο στο σύστημα infotainment όσο και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Εξοπλισμός

Ο ιδιαίτερα πλούσιος βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει, περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα υποβοήθησης ελιγμού αποφυγής εμποδίου, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 7 αερόσακους, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία κυκλοφοριακής συμφόρησης, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB C, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα star-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ., όπως επίσης και online υπηρεσίες We Connect.

Στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, περιλαμβάνονται επιπλέον, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα πλοήγησης, 2η θύρα USB C, μεγαλύτερη οθόνη αφής με αισθητήρες προσέγγισης χεριού και ένα έτος επιπλέον online υπηρεσιών We Connect Plus.

Επίσης, το νέο Passat είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Γερμανικής μάρκας που διαθέτει την νέα πλατφόρμα συστημάτων υποβοήθησης iQ.Drive, η οποία του επιτρέπει μερικώς αυτόνομη οδήγηση σε ταχύτητες από 0 μέχρι 210 χλμ./ώρα (με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη), ή από 30 μέχρι 210 χλμ./ώρα (με το χειροκίνητο κιβώτιο). Είναι ακόμα το πρώτο Volkswagen παγκοσμίως με διαισθητικό τιμόνι, το οποίο αναγνωρίζει το άγγιγμα του οδηγού παρέχοντας μια διαδραστική διασύνδεση για συστήματα όπως το Travel Assist.

Επιπλέον, η καθοδήγηση λωρίδας με την υποβοήθηση Λωρίδας (Lane Assist) έχει αναβαθμιστεί με την χρήση μιας νέας πολύ-λειτουργικής κάμερας, ενώ οι καινούργιοι IQ.LIGHT - LED matrix προβολείς βελτιώνουν σημαντικά την ορατότητα το βράδυ.

Συνδεσιμότητα MIB3

Η τρίτη γενιά του Modular Infotainment Matrix (MIB3) που διαθέτει πλέον το Passat, φέρνει μαζί της μια σειρά από νέες λειτουργίες.

Μία από αυτές είναι το We Connect App Wireless, ένα μενού που παρέχει άμεση πρόσβαση σε επιλεγμένες εφαρμογές smartphone μέσω της οθόνης του infotainment, συμπεριλαμβανομένης και της ασύρματης ενσωμάτωσης του Apple CarPlay.

Εκτός από τις βελτιωμένες υπηρεσίες που έχουν σχέση με την πλοήγηση με πληροφόρηση πραγματικού χρόνου, το VW We και οι  online υπηρεσίες του We Connect και του We Connect Plus καθιστούν νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες διαθέσιμες μέσω του MIB3. Μάλιστα, περιλαμβάνουν υπηρεσίες ροής μουσικής (streaming), όπως "Apple Music" και TIDAL, καθώς και την ενσωμάτωση τεχνολογιών ενημέρωσης εφαρμογών (app), “φυσικό” φωνητικό έλεγχο εμπλουτισμένο με περιεχόμενο από το διαδίκτυο και την μελλοντική εξατομίκευση των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου που θα βασίζεται σε cloud.

Για πρώτη φορά smartphones (συμβατά μοντέλα της Samsung) μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως «κλειδί» για το ξεκλείδωμα και την εκκίνηση του Passat.

Το στοιχεία και το λογισμικό του MIB3 αποτελούν μια μονάδα που είναι ψηφιακά συνδεδεμένη με το νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων (Active Info Display) του Passat. Η οθόνη υψηλής αντίθεσης είναι καθαρή και υψηλής ποιότητας, ενώ το φάσμα των λειτουργιών έχει περάσει σε έναν εντελώς νέο επίπεδο. Τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις εμφάνισης της οθόνης μπορούν πλέον να επιλεγούν μέσω του τιμονιού με το άγγιγμα ενός διακόπτη (View). Οι επιμέρους ρυθμίσεις μπορούν επίσης να γίνουν εύκολα με τη χρήση του MIB, όπως -για παράδειγμα- οι χρωματικές λεπτομέρειες στην οθόνη αντανακλούν το τρέχον χρώμα του ατμοσφαιρικού φωτισμού.

Κινητήρες - Κιβώτια

Το ανανεωμένο γερμανικό sedan, είναι διαθέσιμο με μια γκάμα 9 κινητήρων (4 βενζίνης, 4 πετρελαίου και 1 plug-in). Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με στάνταρ κιβώτιο DSG7 διπλού συμπλέκτη, εκτός από την έκδοση 1.5 TSI που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Στην γκάμα κάνει ντεμπούτο ο νέος diesel 2.0 TDI Evo με απόδοση 150 ίππων. Ο πρωτοποριακός 4κύλινδρος παράγει σημαντικά μικρότερα ποσά NOx από τον αντίστοιχο προκάτοχό του και θεωρείται ως ο πρωτοπόρος μιας νέας γενιάς κινητήρων diesel. Διαθέτει σύστημα διπλού καταλυτικού μετατροπέα SCR και διπλή παροχή AdBlue για τη δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων.

Οι άλλοι τρεις κινητήρες diesel αποδίδουν 120, 190 και 240 ίππους, ενώ όσον αφορά τη βενζίνη, η γκάμα περιλαμβάνει τρεις TSI με απόδοση 150, 190 και 272 ίππων. Όλες οι μονάδες TSI και TDI πληρούν τις απαιτήσεις των προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6d-TEMP. Επιπλέον, κάθε νέο Passat, είναι εξοπλισμένο με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων.

Passat GTE – Plug-in

Στην κορυφή της γκάμας του νέου Passat βρίσκεται η έκδοση GTE, που στον βασικό εξοπλισμό διαθέτει τους IQ.LIGHT- LED Matrix προβολείς  Πρόκειται για το πρώτο μιας νέας γενιάς plug-in υβριδικών μοντέλων VW με σημαντικά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Καθοριστικό στοιχείο η μπαταρία με υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο, που είναι ενισχυμένη κατά 31%, καθώς με ενεργειακή χωρητικότητα 13 kWh η ηλεκτρική αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο WLTP έχει αυξηθεί στα 56 χιλιόμετρα (περίπου 20 χιλιόμετρα μεγαλύτερη σε σχέση με τον προκάτοχο του μοντέλου). Έτσι, ακόμα και σε μεγαλουπόλεις όπως η Αθήνα, το ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας επαρκεί προκειμένου οι περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις να καλύπτονται πλήρως ηλεκτρικά και κατά συνέπεια με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Στις μεγαλύτερες αποστάσεις και σε ταχύτητες πάνω από τα 140 χλμ./ώρα ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον οικονομικό κινητήρα βενζίνης (1.4 TSI) του Passat GTE και η συνολική ισχύς φτάνει τους 218 ίππους. Η ηλεκτρική ισχύς λειτουργεί ως μια πρόσθετη παροχή ενέργειας που εξασφαλίζει έναν ιδιαίτερο τρόπο απόδοσης της ισχύος (οι ηλεκτροκινητήρες παρέχουν άμεσα τη μέγιστη ροπή τους), ειδικά στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας "GTE".

Το Passat GTE (με κιβώτιο DSG 6 σχέσεων) συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης με τα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου ικανού να καλύψει μεγάλες αποστάσεις, ενώ είναι ένα από τα πρώτα οχήματα της κατηγορίας του που καλύπτει σήμερα τις αυστηρότατες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6d που θα ισχύσουν για τα νέα αυτοκίνητα από το 2021.

Στην θέση του οδηγού

Στη διάρκεια της εκδήλωσης (όπως συνήθως) επιλέξαμε και οδηγήσαμε την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.5TSI με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Οδηγώντας στην παραλιακή προς Σούνιο, το σχεδόν 5 μέτρων και 1,5 τόνου βάρους καλοφτιαγμένο οικογενειακό μοντέλο, δεν μπορείς παρά να εκθειάσεις την υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης, καθώς και την οδική συμπεριφορά του, που παρά το μήκος και το βάρος, δύσκολα θα προβληματίσει τον οδηγό που οδηγεί εντός των ορίων της λογικής. Σχετικά σβέλτο, με ευχάριστο (συντηρητικό στην σχεδίαση) εσωτερικό, επωφελείται από τις νέες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού και εμπνέει υψηλά επίπεδα ασφάλειας, ακόμα και με το ταχύμετρο σε τριψήφιες ενδείξεις.

Ουδέτερο στις δύσκολες στροφές στα λιμανάκια, με μέτριες κλίσεις του αμαξώματος, έχει ακριβές και με αίσθηση τιμόνι, δυνατά φρένα και ένα ροπάτο κινητήρα που προσφέρει άριστες (για τον συνδυασμό) επιδόσεις, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8.7΄΄ και τελική ταχύτητα 220 χλμ/ώρα, ενώ οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ) εξασφαλίζουν ασφαλή προσπεράσματα.

Το αντίτιμο για τα παραπάνω είναι μέση κατανάλωση (στην δοκιμή μας που έγινε σε δρόμο με ελάχιστη κυκλοφορία) της τάξης των 7,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα διαδρομής, που ναι μεν απέχει από τα 5,2 λίτρα που ισχυρίζεται ο κατασκευαστής, αλλά θεωρείται λογική για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Το νέο Passat θα πωλείται με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Executive, Elegance, R-Line & GTE), διαθέσιμο σε 12 εκδόσεις, με τις βασικές βενζίνης και πετρελαίου να έχουν την ίδια τιμή, από 27.300 ευρώ, αλλά διαφορετικό εξοπλισμό. Στην κορυφή του τιμοκαταλόγου η plug-in έκδοση GTE, με τιμή 53.700 ευρώ.

Νίκος Τσάδαρης