40 χρόνια αφότου η Mitsubishi παρουσίασε το πρώτο pick-up
Ακριβώς 40 χρόνια αφότου η Mitsubishi παρουσίασε το πρώτο pick-up ενός τόνου, παρουσιάστηκε η 6η γενιά που συναντήσαμε και οδηγήσαμε πριν λίγες ημέρες, στα πλαίσια της παρουσίασης που διοργάνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία (Αφοί Σαρακάκης Α.Ε.).
Το νέο L200 (αντιπροσωπεύει το 15% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας) που κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη (στη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής της MMC εκτός Ιαπωνίας), συνδυάζει αξιοπιστία, αναβαθμισμένες ικανότητες on- & off-road (χάρη στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Super Select 4WD II, υποστηριζόμενο από νέα συστήματα “Off Road Mode” και “Hill Descent Control”), αλλά και στοιχεία άνεσης - εξοπλισμού επιβατικού αυτοκινήτου.
Η σχεδίαση και εξέλιξη του L200 6ης γενιάς, έγινε με βάση τα δεδομένα που καταγράφει από το 1798 η Mitsubishi και με τα συμπεράσματα μιας παγκόσμιας έρευνας πελατών pick-up.
Οι αλλαγές από την 5η γενιά
Η συνισταμένη των δεδομένων, οδήγησε μετά από 26 μήνες εξέλιξης, σε ένα «φορτηγάκι» που έπρεπε να είναι σκληροτράχηλο, ανθεκτικό, σταθερό, δυναμικό και ταυτόχρονα να συνδυάζει μεταφορικές δυνατότητες, μαζί με τις ανέσεις ενός επιβατικού.
Έτσι, το νέο μοντέλο, έχει σαν βασικά χαρακτηριστικά της κατασκευής του, τα εξής:
- Νέα εξωτερική σχεδίαση, με την ονομασία “Rock Solid”
- Βελτιωμένη ποιότητα (μέσα κι έξω)
- Αναβαθμισμένο σύστημα 4WD, που περιλαμβάνει νέο “Off Road Mode” και σύστημα “Hill Descent Control”
- Νέο κινητήρα 2.2 Diesel (προδιαγραφών Euro 6d temp) για την Ευρώπη
- Νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
- Αναβαθμισμένα πλαίσιο, φρένα και ανάρτηση
- Βελτιωμένη οδηγική άνεση
- Νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας
- Νέα στοιχεία εσωτερικού (μεταξύ των οποίων νέας σχεδίασης εμπρός καθίσματα)
- Εκτεταμένη γκάμα αξεσουάρ
Σχεδίαση
Το L200 6ης γενιάς, σχεδιαστικά είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό face-lift, καθώς το τετραγωνισμένο με τα φαρδιά φτερά αμάξωμα, διαθέτει νέα μεταλλικά πάνελ εμπρός και πίσω από την καμπίνα, διατηρώντας όμως τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Mitsubishi όπως η εκτεταμένη μεσαία γραμμή, η καμπύλη διαίρεση μεταξύ καμπίνας και καρότσας και οι έντονες οριζόντιες χαρακτηριστικές γραμμές.
Παρά το ότι δείχνει λιγότερο αεροδυναμικό από τον προκάτοχό του, έχει ακριβώς τον ίδιο συντελεστή αντίστασης στον αέρα (Cd:0.40) χάρη στα εξής:
- Προστέθηκε μία αεροτομή στην περιοχή μεταξύ καμπίνας και καρότσας για καλύτερη διαχείριση της ροής και του θορύβου του αέρα (Μοντέλα Club Cab).
- Σχεδιάστηκαν νέοι εξωτερικοί καθρέπτες
Πάντως, η οπτική του ταυτότητα βρίσκεται στο εμπρός τμήμα όπου υιοθετεί την τελευταία εξέλιξη της οπτικής ταυτότητας “Dynamic Shield” της μάρκας.
Επιπλέον τα βασικά στοιχεία της εμπρός σχεδίασης, εμπεριέχουν:
- Υψηλότερο (κατά 40 χλστ) καπό με υπερυψωμένο κεντρικό πάνελ.
- Στενότερη και υψηλότερη μάσκα με δύο μπάρες (η πάνω εκτείνεται στο εσωτερικό της λεπτής μονάδας του προβολέα) δίνοντας αίσθηση πλάτους.
- Υψηλότερος, τετραγωνισμένος και μεγαλύτερος κάτω αεραγωγός, πλαισιωμένος από την χρωμιωμένη Dynamic Shield σχήματος μπούμερανγκ.
- Δευτερεύουσες μονάδες φώτων μετακινήθηκαν από το κέντρο του κάτω αεραγωγού σε μεγάλα, τετράγωνα κάθετα κελύφη (στις δύο πλευρές των μπούμεραγκ), τονίζοντας τα φαρδιά εμπρός φτερά.
- Η νέα θέση των εμπρός φώτων ομίχλης βελτιώνει και την ορατότητα στις δύο πλευρές του οχήματος.
- Οι λεπτομέρειες των μπεκ πλύσης των διπλών προβολέων.
- Το μεγαλύτερο κάτω στοιχείο προφυλακτήρα που προσφέρει μια γωνία προσέγγισης 30°.
- Νέο σύστημα φώτων full LED (μεγάλη σκάλα, φώτα ημέρας (DRL) και θέσης. Η υψηλή θέση τους βοηθά επίσης κατά την οδήγηση σε πλημμυρισμένες περιοχές (όπου απαιτείται από το νόμο) ενώ παράλληλα προστατεύει τις μονάδες φώτων καλύτερα από ζημιές.
Χώρος φόρτωσης
Η καρότσα με διαστάσεις 1520 Χ 1470 χλστ και επιφάνεια 2,23 τμ, είναι πλήρως ανασχεδιασμένη με πιο τετράγωνη και συμπαγή εμφάνιση, ενώ η διάταξη των πίσω φώτων φτάνει σχεδόν στην κορυφή της πίσω πόρτας και αγκαλιάζει τα πίσω φτερά. Το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 1.075 κιλά.
Η σχεδίαση των πίσω φώτων και των φώτων στοπ LED δίνει στο L200 έντονη ταυτότητα και από την πίσω όψη.
Από κάτω, ο μεγαλύτερος, ενσωματωμένος πίσω προφυλακτήρας παρέχει καλύτερη προστασία χωρίς να επηρεάζει τη γωνία διαφυγής (που παραμένει στις 22° όπως πριν, ενώ η γωνία ράμπας είναι στις 24°).
Το ίδιο ισχύει και για τα πίσω φτερά τα οποία στο πίσω τμήμα καλύπτουν μέρος του κενού της προηγούμενης σχεδίασης, όπως επίσης και οι ζάντες αλουμινίου, 18 ιντσών με τις έξι φαρδιές διπλές ακτίνες.
Το νέο L200 διατίθεται και σε τέσσερα νέα χρώματα:
- Graphite Gray
- Passion Orange
- Red Solid και
- White Diamond
Επιπλέον, η 6η γενιά L200 παραμένει στην κατηγορία “5 m” (5.225 χλστ για το Double Cab – χωρίς πίσω προφυλακτήρα έναντι 5.205 χλστ για το απερχόμενο μοντέλο), κάτι που βοηθά στους ελιγμούς και τη διαδικασία στάθμευσης, καθώς εξακολουθεί να έχει το μικρότερο κύκλο στροφής στην κατηγορία με ακτίνα 5,9 μ, αλλά και το μικρότερο όπως βάρος (1.895 – 2.035 κιλά).
Το τελευταίο αποτελεί βασικό παράγοντα στην μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και στις χαμηλές εκπομπές CO2, ενώ όλα αυτά μεταφράζονται σε χαμηλό λειτουργικό κόστος για τους επαγγελματίες χρήστες.
Ωστόσο, μέσα σε αυτές τις διαστάσεις, οι μηχανικοί της μάρκας τα κατάφεραν θαυμάσια με το μήκος της καρότσας (1.520 χλστ – ίδιο με πριν) που ισοδυναμεί με το 29% του συνολικού μήκους.
Πλαίσιο, Ανάρτηση, Φρένα
Για τη διαχείριση των κακοτράχαλων συνθηκών στις οποίες πρέπει να λειτουργούν τα pick-up trucks, έχει γίνει εκτενής χρήση πάνελ υψηλής αντοχής στην καμπίνα και την καρότσα του L200, για μείωση του βάρους και αύξηση της ακαμψίας. Στην 6η γενιά, η συνολική αντοχή και ακαμψία έχουν αυξηθεί με την αποτελεσματική χρήση ενισχύσεων για αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας στο διαμέρισμα του κινητήρα, στο πλαίσιο, την καμπίνα και τους συνδέσμους της καρότσας.
Επίσης, η στρατηγική τοποθέτηση ηχομονωτικών, ηχοαπορροφητικών και αντικραδασμικών υλικών, μαζί με την υψηλότερη ακαμψία του πλαισίου, της καμπίνας και της καρότσας, περιορίζει τους θορύβους και αυξάνει την άνεση της καμπίνας, ενώ η μεγαλύτερη αντοχή στον χρόνο, εξασφαλίζεται με την χρήση αντιδιαβρωτικού ατσαλιού στην καμπίνα και την καρότσα φόρτωσης και με την αποτελεσματική χρήση στεγανοποιητικών υλικών.
Η ανάρτηση διατηρεί την διάταξη της προηγούμενης -5ης- γενιάς (ελατήρια μπροστά / φύλλα σούστας πίσω), αλλά με τις εξής αλλαγές:
- Εμπρός: αυξημένη σκληρότητα ελατηρίων + αυξημένο μέγεθος αμορτισέρ
- Πίσω: αυξημένη σκληρότητα + μεγαλύτερος αριθμός φύλλων (από 5 σε 6) + βελτιστοποιημένη απόσβεση αμορτισέρ.
Τέλος, τα φρένα έχουν ενισχυθεί στις εκδόσεις με ζάντες 18”, καθώς οι εμπρός δίσκοι έχουν αυξηθεί από 294 χλστ σε 320 χλστ και εφοδιάζονται με διπίστονες δαγκάνες (2 x 45 χλστ αντί του προηγούμενου συστήματος 1 Χ 60 χλστ), ενώ το υλικό που χρησιμοποιείται για τα τακάκια των φρένων είναι επίσης υψηλότερης απόδοσης.
Κινητήρας, Κιβώτιο
Ψυχή του νέου L200, ο εξελιγμένος πλήρως αλουμινένιος, 16βάλβιδος, 4κύλινδρος, 2,2 (2268 κ.εκ.) λίτρων πετρελαιοκινητήρας common rail, άμεσου ψεκασμού με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής της οικογένειας “4N1” της Mitsubishi. Στη νέα έκδοση, έχει μειωθεί η συμπίεση (14,4:1), η τριβή μεταξύ κινούμενων εξαρτημάτων και έχει βελτιωθεί σημαντικά η απόκριση του συστήματος ψεκασμού. Όλα αυτά τα μέτρα μείωσαν την κατανάλωση, και περιόρισαν τις εκπομπές ρύπων και τους μηχανικούς θορύβους. Επιπλέον, η μείωση βάρους των εμβόλων, των μπιελών και του στροφάλου συμβάλλει στην πιο ομαλή και δυνατή επιτάχυνση σε όλο το εύρος στροφών.
Αυτή η μείωση βάρους που ήταν απαραίτητη για συμμόρφωση τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων της Ε.Ε. στο πλαίσιο του WLTP, επιτρέπει στο L200 να πληροί τις απαιτήσεις Euro 6d.
Πιο αναλυτικά, ένα σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (SCR) με ψεκασμό ουρίας AdBlue τοποθετείται τώρα για μείωση των εκπομπών NOx.
Στην πραγματικότητα, αυτή η μικρότερη, ελαφρύτερη μονάδα, με ισχύ 150 ίππων/3500 σαλ και ροπή 400 Nm/2000 σαλ, προσφέρει επιδόσεις (0-100 σε 12.4΄΄ & τελική ταχύτητα 174 χλμ/ώρα) παρόμοιες με της προηγούμενης μονάδας “Normal Power” 2.5, αλλά συμμορφώνεται με το πολύ πιο απαιτητικό πρωτόκολλο WLTP, απολαμβάνοντας τα οφέλη χαμηλού βάρους.
Σε αρμονία με τον κινητήρα 4N14 2.2 Diesel, οι μηχανικοί της μάρκας αντικατέστησαν το προηγούμενο 5τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (προερχόμενο από το Pajero), με ένα υψηλότερων επιδόσεων, χαμηλότερων εκπομπών ρύπων, 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ελαφρύτερο και πιο αθόρυβο στις υψηλές ταχύτητες, πετυχαίνει βελτιώσεις στην απόδοση με τη χρήση μιας ηλεκτρομαγνητικής αντλίας λαδιού με απλούστερο μηχανισμό για τη λειτουργία του συστήματος Auto Stop & Go (AS&G). Για όσους πάντως επιμένουν να αλλάζουν μόνοι τους ταχύτητες, υπάρχει ένα χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, με την πρέπουσα για την περίσταση κλιμάκωση και εύκολη χρήση, σε αντίθεση με τα πιο παλιά κιβώτια που είχαν την αίσθηση αυτών των μεγάλων φορτηγών.
Σύστημα 4-Wheel Drive
Το L200 έχει προβάδισμα στην τετρακίνηση, κυρίως με την εισαγωγή του πρώτου συστήματος Super Select 1991 – του μοναδικού της αγοράς που προσφέρει μόνιμη τετρακίνηση στο δρόμο και μόνιμη τετρακίνηση εκτός δρόμου, με διάταξη υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (μειωτήρας) που επιτρέπει την ύπαρξη κοντών σχέσεων στην ίδια μονάδα.
Τώρα, το εξελιγμένο σύστημα “Super Select 4WD-II”, επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση του κιβωτίου τετρακίνησης, σύμφωνα με τις εδαφικές και οδηγικές συνθήκες. Η αλλαγή από 2WD σε 4WD μπορεί να γίνει χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο, με κάτω από 100 χλμ/ώρα (με εξαίρεση τη θέση 4WD Low / Lock), ανεξάρτητα από την επιφάνεια του δρόμου.
Το σύστημα αυτό πεοσφέρει σημαντική πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα. Διαθέτει κεντρικό μπλοκέ διαφορικό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, και παράλληλα ελέγχει την κατανομή ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα στο πρόγραμμα 4H mode για ανώτερη συμπεριφορά και εύκολη λειτουργία σε μία μεγάλη ποικιλία οδικών επιφανειών, από ασφαλτοστρωμένους δρόμους μέχρι ολισθηρά μονοπάτια.
Το Super Select 4WD-II διεθέτει επίσης κοντές σχέσεις (“4LLc”) για ακραίες off-road συνθήκες όπου συνήθως τα ηλεκτρονικά συστήματα φτάνουν στα όριά τους.
Επιπλέον, προαιρετικό υβριδικό (Ελικοειδή γρανάζια + Συνεκτικός συμπλέκτης) διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ή ένα μπλοκέ κεντρικό διαφορετικό, διατίθενται για μεγαλύτερη ελκτική πρόσφυση σε χαλαρά εδάφη, ενώ το πίσω διαφορικό με λειτουργία κλειδώματος (standard) αυξάνει τις off-road επιδόσεις του οχήματος
Με την 6η γενιά, το L200 φέρνει δύο νέα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας που βελτιώνουν τις off-road δυνατότητές του:
- Νέο Off Road Mode
Λειτουργεί με ένα μπουτόν δίπλα στον επιλογέα της τετρακίνησης και διατίθεται με M/T και A/T (4WD μοντέλα). Εξάλλου, το νέο Off-road Mode προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης Gravel, Mud/Snow, Sand & Rock (μόνο σε 4LLc) ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
Χρησιμοποιώντας ολοκληρωμένο έλεγχο ισχύος, αυτόματου κιβωτίου και πέδησης μέσω των Active Stability Control και Traction Control, το σύστημα ρυθμίζει το ποσοστό ολίσθησης του τροχού για μεγιστοποίηση των επιδόσεων παντός εδάφους και εκκίνησης σε δύσκολες συνθήκες.
– Hill Descent Control (HDC)
Το HDC (Σύστημα Ελέγχου Καθόδου) που επίσης λειτουργεί με ένα διακόπτη δίπλα στον επιλογέα HDC και διατίθεται με μοντέλα M/T και A/T (4WD μοντέλα), διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του οχήματος, σε μία κατηφορική διαδρομή όταν το φρένο του κινητήρα από μόνο του δεν είναι αρκετό.
Το σύστημα μπορεί να διατηρεί την ταχύτητα του οχήματος σταθερή στα 2 – 20χλμ/ώρα (3 - 20 χλμ/ώρα για τα μοντέλα M/T) κατά την οδήγηση σε μία κατηφόρα. Η επιθυμητή ταχύτητα αποφασίζεται από τον οδηγό και ελέγχεται από την υδραυλική μονάδα ελέγχου των Active Stability Control και Traction Control εφαρμόζοντας την κατάλληλη πίεση πέδησης.
Επιπλέον:
- Στα οχήματα A/T μπορεί να επιλέγεται οποιοδήποτε πρόγραμμα οδήγησης (Drive Mode) ενώ για τα μοντέλα M/T, πρέπει να επιλέγεται 4LLc
- Όταν το αυτόματο φρενάρισμα του HDC είναι ενεργό, θα ανάβουν τα φώτα φρένων.
- Εάν χρειαστεί, με ενεργό το Hill Descent Control η ταχύτητα μπορεί να αυξηθεί πιέζοντας το πεντάλ του γκαζιού. Σε αυτή την περίπτωση, με πίεση του γκαζιού, η πίεση φρένου σταδιακά μειώνεται ώστε η ταχύτητα του οχήματος να αυξηθεί. Η νέα επιθυμητή ταχύτητα HDC ορίζεται με το άφημα του πεντάλ του γκαζιού.
Εσωτερικό, Εξοπλισμός ασφαλείας
Για ένα όχημα το οποίο χρησιμοποιείται καθημερινά σε απαιτητικές (και πολύ συχνά ακραίες συνθήκες στις πιο απομακρυσμένες περιοχές του πλανήτη), η προστασία μιας άρτια σχεδιασμένης καμπίνας είναι παράγοντας πρωταρχικής σημασίας.
Έτσι, η 6η γενιά του L200 βελτιώθηκε σε αρκετούς βασικούς τομείς και διαθέτει μια καλοκατασκευασμένη και πολυτελή καμπίνα επιβατών, με σκληρές πλαστικές επιφάνειες, αλλά και μαλακές προστατευτικές επενδύσεις, ή τις ραφές στην κονσόλα του πατώματος, στα υποβραχιόνια και το χειρόφρενο, όπου φαίνεται η προσοχή στη λεπτομέρεια.
Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει έως πέντε επιβάτες, ενώ διαθέτει βελτιωμένη αποθηκευτική ικανότητα για μικρότερα αντικείμενα όπως εμπρός & πίσω υποδοχές για κινητά τηλέφωνα (καθώς και νέες θύρες USB εμπρός & πίσω).
Τα ξανασχεδιασμένα όργανα του ταμπλό είναι πιο ευδιάκριτα, ενώ η κεντρική οθόνη πολυμέσων είναι επίσης ευδιάκριτη και εύχρηστη.
Επιπλέον, η 6η γενιά L200 λανσάρει αρκετά, νέα βασικά χαρακτηριστικά ασφάλειας, όπως:
- Λειτουργία πολλαπλών προβολών με πανοραμική εικόνα 360⁰:
Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες τοποθετημένες μπροστά και πίσω και στους εξωτερικούς καθρέπτες για την παρακολούθηση της περιοχής γύρω από το όχημα και προβάλλει μία πανοραμική εικόνα για τυχόν εμπόδια στην οθόνη. Ειδικότερα, το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τις τυφλές γωνίες μπροστά, πίσω και στις δύο εμπρός πλευρές.
Όταν ο οδηγός επιλέγει όπισθεν, το μόνιτορ υπερθέτει γραμμές καθοδήγησης στην εικόνα για πρόσθετη υποστήριξη ελιγμών.
- Forward Collision Mitigation (FCM):
Το FCM χρησιμοποιεί κάμερα και συστήματα ραντάρ μέσω λέιζερ για την ανίχνευση ενός οχήματος ή ενός πεζού μπροστά υποστηρίζοντας την ασφαλέστερη οδήγηση.
Όταν το σύστημα διαπιστώσει ότι υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, εκδίδει έναν ηχητικό συναγερμό και ενεργοποιεί τη λειτουργία πέδησης του FCM για την αποφυγή μιας σύγκρουσης ή περιορισμό των επιπτώσεών της
- Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning) με λειτουργία Lane Change Assist function (BSW με LCA):
Το BSW με LCA χρησιμοποιεί μία μονάδα ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος που βρίσκεται στο εσωτερικό του πίσω προφυλακτήρα για την ανίχνευση οχημάτων που πλησιάζουν από πίσω ή βρίσκονται σε τυφλή γωνία για τον οδηγό.
Όταν το σύστημα ανιχνεύσει ένα όχημα, προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία του αναβοσβήνοντας ένα σήμα στον εξωτερικό καθρέπτη. Εάν ο οδηγός δείξει πρόθεση να κινηθεί προς τη λωρίδα ενός άλλου οχήματος, το σύστημα τον ενημερώνει για την κατάσταση, με το φλας του εξωτερικού καθρέπτη και ένα ηχητικό σήμα.
- Rear Cross Traffic Alert (RCTA):
Το RCTA χρησιμοποιεί μία μονάδα ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος που βρίσκεται στο εσωτερικό του πίσω προφυλακτήρα για την ανίχνευση οχημάτων που πλησιάζουν από πίσω ή στο τυφλό σημείο για τον οδηγό.
Κατά την έξοδο με όπισθεν από ένα γκαράζ, ή κατά τη διάρκεια απαιτητικών ελιγμών, προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία οχήματος που πλησιάζει από πίσω, ενεργοποιώντας το φλας του εξωτερικού καθρέπτη, εκπέμποντας ένα ηχητικό σήμα και αναβοσβήνοντας ένα μήνυμα στον πίνακα οργάνων.
- Ultrasonic Misacceleration mitigation System (UMS):
Το UMS στόχο έχει τον περιορισμό των ζημιών σε μία σύγκρουση επιβραδύνοντας κατά την εκκίνηση ή την οπισθοπορεία. Με τη βοήθεια αισθητήρων υπερήχων τοποθετημένων στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, όταν το σύστημα ανιχνεύει ένα εμπόδιο προς τη κατεύθυνση κίνησης, ενεργοποιεί έναν συναγερμό και μειώνει την κινητήρια ισχύ εάν ο οδηγός κατά λάθος πατήσει πολύ γρήγορα ή απότομα το γκάζι.
Το UMS λειτουργεί σε εμβέλεια 4 μέτρων μπροστά & πίσω από το όχημα.
Αυτά τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας προσφέρονται επιπλέον των όσων ήδη διέθεταν τα προηγούμενα μοντέλα L200 Ευρωπαϊκών προδιαγραφών, όπως:
- Brake override system
- Brake Assist
- Λειτουργία Emergency Stop Signal (ESS)
- Σύστημα Lane Departure Warning (LDW)
- Active Stability & Traction Control (ASTC)
- Hill Start Assist (HAS)
- Trailer Stability Assist (TSA)
Από την θέση του οδηγού
Στα πλαίσια της παρουσίασης του νέου pick-up στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για πολλά χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο και με μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες.
Στην διάρκεια αυτής της σύνθετης και μεγάλης διαδρομής, το νέο L200 δεν αγκομάχησε πουθενά και δεν δίστασε ούτε στα χειρότερα σημεία της χωμάτινης διαδρομής που ακολουθήσαμε. Γεροδεμένο, ποιοτικό, με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και τις ανέσεις ενός ακριβού επιβατικού, μπορεί άνετα να υποστηρίξει την διπλή του ιδιότητα «και φορτηγό και γιωταχί».
Με το εύχρηστο 6 σχέσεων χειροκίνητο κιβώτιο, τις πολλές επιλογές τετρακίνησης και ρυθμίσεων ανάλογα του εδάφους, δεν σε αφήνει εκτεθειμένο πουθενά, ενώ το ύψος από το έδαφος και τα 80:20 (άσφαλτος:χώμα) ελαστικά του, μπορούν να περάσουν γρήγορα από μια κακοτράχαλη χωμάτινη διαδρομή. Το μοναδικό που θυμίζει οδήγηση «φορτηγού», είναι το με πολλές στροφές από άκρη σε άκρη τιμόνι, που όμως είναι αναγκαίο κακό στην κατηγορία αυτή. Το ίδιο συμβαίνει και με την απότομη (στις αναπηδήσεις) συμπεριφορά του πίσω μέρους, όταν δεν υπάρχει φορτίο στην καρότσα, αν και στην περίπτωση του νέου L200 οι διαφοροποιήσεις που έγιναν στην ανάρτηση, έχουν γλυκάνει κάπως την συμπεριφορά χωρίς φορτίο.
Ο κινητήρας δείχνει επαρκής για το βάρος του οχήματος, αλλά είναι «ψόφιος» μέχρι τις περίπου 1500 – 1700 στροφές, γεγονός που υποχρεώνει τον οδηγό πολλές φορές να καταφεύγει στο κιβώτιο ταχυτήτων, ακόμα και στην πολύ κοντή 1η ταχύτητα. Η συμπεριφορά αυτή –μάλλον- προέρχεται από τις πολύ αυστηρές σύγχρονες προδιαγραφές ρύπων που ικανοποιεί το L200, ενώ μπορεί ο οδηγός να τις αντιπαρέλθει αν επιλέξει τις κοντές σχέσεις του κιβωτίου όταν χρειαστεί.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η σταθερότητα και η βελτιωμένη ανάρτηση βοηθούν το ταξίδι, ενώ η κατανάλωση δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή, καθώς η μέση τιμή της στην δική μας διαδρομή ήταν στα 10.8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Κοντολογίς, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα όχημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην δουλειά, στις καθημερινές μετακινήσεις και για ψυχαγωγία, χωρίς να κομπιάσει πουθενά και είναι κρίμα που η ελληνική νομοθεσία δεν επιτρέπει την αγορά του σαν γιωταχί.
Εκδόσεις, Τιμές
Το νέο L200 διατίθεται σε δυο εκδόσεις καμπίνας (Club Cab & Double Cab) και τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Invite, Intense Plus & Instyle), με τιμές που ξεκινούν από τα 26.500 ευρώ για την μικρή καμπίνα και 28.700 ευρώ για το διπλοκάμπινο, η κορυφαία έκδοση του οποίου φθάνει τα 40.100 ευρώ.
Τέλος, η έναρξη των πωλήσεων ξεκινά από τον τρέχοντα Οκτώβρη.