Μειώνουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα
Επιδιώκοντας την περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2, η Opel προσφέρει εξαιρετικά αποδοτικούς προβολείς LED με τα νέα της μοντέλα Astra και Corsa. Οι νέες γενιές των δημοφιλών μοντέλων έκαναν το ντεμπούτο τους πριν από μερικές ημέρες, στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA).
Οι εκπομπές ρύπων του νέου Corsa κυμαίνονται τώρα σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, κάτι που δεν οφείλεται μόνο στους υπέρ-αποδοτικούς κινητήρες της 6ης γενιάς του μικρού best-seller. Το νέο Corsa διατίθεται προαιρετικά με εξαιρετικά αποδοτικό φωτισμό LED. Κάθε προβολέας καταναλώνει μόνο 13 Watt. Πρόκειται για εξοικονόμηση ενέργειας της τάξεως του 81% συγκριτικά με ένα λαμπτήρα αλογόνου, που καταναλώνει περίπου 70W ανά προβολέα. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι πελάτες πρέπει να συμβιβάζονται με την απόδοση φωτισμού. Το αντίθετο μάλιστα. Χάρη σε μία ειδική τεχνολογία κατόπτρων, οι προβολείς LED, κυριολεκτικά, κάνουν τη νύχτα μέρα.
Κατά μέσο όρο, οι προβολείς LED της βασικής έκδοσης Corsa μειώνουν κατά 1,3 γραμ./ χλμ. τις εκπομπές CO2 (σύμφωνα με τον κύκλο NEDC). Με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, το όφελος ανέρχεται σε 1,38 γραμ./χλμ. και 1,23 γραμ./χλμ. με το diesel σύνολο (κατανάλωση καυσίμου WLTP2 μικτός κύκλος: 6.2-4.0 λτ/100χλμ, 140-105 CO2 γρ./χλμ.).
Το 5θυρο Astra περιορίζει τις εκπομπές CO2 σε 1,26 γρ./χλμ. (σύμφωνα με τον κύκλο NEDC). Με το υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, η τιμή αυτή διαμορφώνεται σε 1,34 γραμ./χλμ., και με τον diesel αντίστοιχα σε 1,19 (κατανάλωση καυσίμου WLTP2 μικτός κύκλος: 6,1-4,3 λτ/100χλμ, 141-112 γρ. CO2/χλμ., προκαταρκτικές τιμές).
Αντί της μέτρησης των εκπομπών ρύπων σε ένα δυναμόμετρο, οι μηχανικοί της μάρκας επέλεξαν τη χρήση μιας μαθηματικής φόρμουλας για να υπολογίσουν πιο αποτελεσματικά την εφικτή μείωση εκπομπών CO2 από μία πηγή φωτός συγκριτικά με ένα λαμπτήρα αλογόνου. Στον υπολογισμό λαμβάνεται υπόψιν, μεταξύ άλλων, πόση ισχύ (σε watt) εξοικονομεί στην πραγματικότητα κάθε φωτεινή πηγή συγκρινόμενη με το λαμπτήρα αλογόνου, αλλά και το γεγονός ότι οι οδηγοί συνήθως χρησιμοποιούν μόνο τη μεσαία σκάλα στο σκοτάδι, που αποτελεί μόνο το ένα τρίτο της συνολικής οδήγησης. Κατά συνέπεια, μόνο το ένα τρίτο της συνολικής διάρκειας της οδήγησης περιλαμβάνεται στον υπολογισμό.
Το μόνο θέμα που τίθεται αφορά τη βέλτιστη φωτεινότητα της δέσμης μειωμένης ισχύος. Η Opel αντισταθμίζει τη χαμηλότερη ηλεκτρική ισχύ των λυχνιών LED με ειδική τεχνολογία κατόπτρων. Το κάτοπτρο κάθε προβολέα έχει σχήμα φτυαριού, που σημαίνει ότι από κάθε προβολέα, η μέγιστη ποσότητα φωτός προβάλλεται στο δρόμο. Επομένως, οι νέοι προβολείς LED είναι εξαιρετικά αποδοτικοί, όχι μόνο σε κατανάλωση ενέργειας αλλά και ως προς το σχήμα και τη φωτεινότητα της δέσμης φωτισμού.
Νίκος Τσάδαρης