Οδηγούμε το νέο Peugeot 3008

Οδηγούμε το νέο Peugeot 3008

Ο τελικός απολογισμός

Εδώ έχουμε να κάνουμε με το πρώτο SUV που κέρδισε τον τίτλο Car Of The Year (2017) και δικαιώνεται ακόμα και στην χειμαζόμενη ελληνική αγορά, όντας πρώτο σε πωλήσεις στην πολυτελή κατηγορία για το α΄εξάμηνο του 2019.

Πρόκειται για το πάντα στην μόδα Peugeot 3008, που εξασφαλίσαμε για την συγκεκριμένη δοκιμή στην έκδοση με τον νέο πετρελαιοκινητήρα 1.5 BlueHDi, σε συνδυασμό με το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT (Efficient Automatic Trasmission).

Η σχεδίαση του 3008 παραμένει στην επικαιρότητα, συγκεντρώνοντας τις ματιές ακόμα και αυτών που το έχουν συνηθίσει πλέον στους δρόμους. Με μήκος 4,447 μ. και μεταξόνιο 2,675 μ., οι άνετοι χώροι για 4 (μπορεί και 5) επιβάτες είναι δεδομένοι, ενώ ο μεγάλος χώρος αποσκευών (520 – 1580 λίτρα) υποδηλώνει με σαφήνεια τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου.

Εκτός αυτού, το ευχάριστο, λειτουργικό και «hi tech» αίσθησης εσωτερικό, προσφέρει μεγάλο αριθμό θέσεων αποθήκευσης για μικροπράγματα, θυμίζοντας εκμετάλλευση χώρων σκάφους. Πέραν αυτού, ο οδηγός απολαμβάνει μια σχεδόν αψεγάδιαστη θέση οδήγησης, με την ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος να είναι πλέον συνεχής και όχι κλιμακωτή. Επιπλέον, η μεγάλη κεντρική κονσόλα που «αγκαλιάζει» τον οδηγό, σηματοδοτεί την οδηγοκεντρική σχεδίαση, ενώ ιδιαίτερα μικρό (flat bottom) τιμόνι (σήμα κατατεθέν της μάρκας) βρίσκεται κάτω από τον πίνακα οργάνων, επιτρέποντας την ορατότητα του οδηγού προς αυτά.

Τα υλικά της καμπίνας και η συναρμογή τους, είναι πρώτης ποιότητας και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, προσφέρει δυνατότητα ρύθμισης των απεικονίσεών του κατά βούληση του οδηγού.

Ιδιαίτερα πλούσιο είναι και το επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder και Advanced Grip Control με 5 επιλογές λειτουργίας (ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης), 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth, συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.

«Ψυχή» της κατασκευής ο νέος 16βάλβιδος κινητήρας ντίζελ 1.5 λίτρων του γκρουπ PSA, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, τεχνολογία AdBlue, start/stop και απόδοση 130 ίππων/3.750 σαλ, ενώ η μέγιστη ροπή των 300 Nm εμφανίζεται στις 1.750σαλ. Πρόκειται για έναν από τους κορυφαίους πετρελαιοκινητήρες της αγοράς και συνδυάζεται άριστα με το ομαλό και γρήγορο στις αλλαγές αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Ο συνδυασμός δίνει στο βάρους 1500 κιλών αμάξωμα, επιτάχυνση 0-100 σε 11.5΄΄ και τελική ταχύτητα 192 χλμ/ώρα.

Το καλό είναι ότι, οι επιδόσεις αυτές μαζί με τις αξιοπρεπέστατες ρεπρίζ, συνοδεύονται από χαμηλή κατανάλωση και ανάλογα χαμηλές εκπομπών ρύπων που αποδεικνύει για μια ακόμα φορά το πλεονέκτημα του ντίζελ απέναντι στους βενζινοκινητήρες. Έτσι, στα περίπου 600 χιλιόμετρα της δοκιμής μας με το 3008 1.5 BlueHDi, διαπιστώσαμε μέση κατανάλωση 7,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, τιμή απολύτως συμφέρουσα για ένα αυτοκίνητο του όγκου και του βάρους του.

Στον δρόμο, με πλεονέκτημα την πολύ καλή θέση οδήγησης, το μόνο που δυσκολεύει πραγματικά τον οδηγό είναι, η περιορισμένη προς τα πίσω και πλάι ορατότητα λόγω του ότι οι μεγάλες πίσω κολώνες αφήνουν πολλά τυφλά σημεία. Εδώ είναι που καταλαβαίνει κανείς και την χρησιμότητα της κάμερας οπισθοπορείας, που –δυστυχώς- το 3008 της δοκιμής μας δεν είχε.

Κατά τα λοιπά η ποιότητα κύλισης και η άνεση στους ασφαλτόδρομους είναι πολύ πάνω από τον μέσο όρο, ειδικά με τα ελαστικά (225/55/18) που φορούσε το δικό «μας» 3008 (συνήθως φορούν M+S), τα οποία του δίνουν σε συνδυασμό με τα 21,9 εκ. ύψους από το έδαφος και το σύστημα Advanced Grip Control, κάποιες δυνατότητες κίνησης και εκτός δρόμου.

Πιο αναλυτικά, το ιδιαίτερα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Advanced Grip Control) διαθέτει 5 προγράμματα λειτουργίας (normal, snow, mud, sand, ESP OFF) , ανάλογα με το έδαφος στο οποίο κινείται, μαζί με σύστημα ελέγχου κατάβασης, ενώ και το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει ομαλά ταχύτητες χωρίς να «βήχει» ο κινητήρας ή να «πατινάρει» ο συμπλέκτης.

Το άκαμπτο πλαίσιο δεν παράγει θορύβους ακόμα και στα κακοτράχαλα, ενώ η σφιχτή ανάρτηση δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις και διατηρεί ουδέτερη την συμπεριφορά στις στροφές. Την ίδια στιγμή, το σβέλτο και σαφές τιμόνι διευκολύνει το οδηγό στην χάραξη πορείας, τα paddles στο τιμόνι επιτρέπουν την εύκολη χειροκίνητη χρήση του κιβωτίου και τα δυνατά φρένα δίνουν αίσθηση ασφάλειας. Στην ίδια κατεύθυνση και τα δυνατά φώτα που κάνουν την «νύχτα ημέρα» και συνηγορούν στην σπορτίφ αίσθηση που δίνει η οδήγηση του 3008, κάτι σπάνιο για την κατηγορία.

Σε γενικές γραμμές πάντως η οδική συμπεριφορά είναι απολύτως προβλέψιμη, με κάποιες τάσεις υποστροφής στην πίεση (μην ξεχνάμε ότι, η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς) και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης σπάνια γίνονται αντιληπτά.

Συνοψίζοντας, έχουμε να κάνουμε με ένα όμορφο, ευχάριστο και ευκολοοδήγητο οικογενειακό SUV, που συνδυάζει ποιότητα κατασκευής, άνεση και καλή οδική συμπεριφορά, χωρά άνετα μια 4μελή οικογένεια με τις αποσκευές της και μπορεί να κάνει και μερικά χιλιόμετρα σε χωμάτινες διαδρομές. Όλα αυτά στην –τσουχτερή- τιμή των 34.200 ευρώ που χωρίς να θεωρείται υπερβολική, ανήκει στο «πάνω ράφι» της αγοράς.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Κινητήρας
  • Ευχάριστο & ποιοτικό εσωτερικό
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά / άνεση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση

Κατά

  • Περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω
  • Τσουχτερή τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.447 Χ 1.906 Χ 1.624 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.675 χλστ
  • Βάρος: 1.505 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 520 / 1482 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 53 λτ
  • Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, turbo diesel, 1.499 κ.εκ.
  • Ισχύς: 131 ίπποι / 3.750σαλ
  • Ροπή: 300 Nm / 1.750σαλ
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων με paddles
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
  • Τροχοί: 215/55/18
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ με κύκλο στροφής 10,7 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 11,5΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 192 χλμ/ώρα
  • Εκπομπές CO2: 108 γρ/χλμ

Νίκος Τσάδαρης