Η νέα Flying Spur διαθέτει πλήθος τεχνολογιών αιχμής
Η Bentley Motors έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες για το πιο εξελιγμένο πολυτελές Grand Touring σπορ σεντάν στον κόσμο, την νέα Flying Spur.
Από τη θέση του οδηγού ή και οποιαδήποτε των επιβατών, η ολοκαίνουργια Flying Spur προσφέρει συνδυασμό πολυτέλειας και σπορ αίσθησης, σε ένα μείγμα ισχυρής προσωπικότητας με ποιότητα και σχεδίαση εσωτερικών χώρων, καθώς και προηγμένη τεχνολογία εστιασμένη στον πελάτη.
Σχεδιασμένη, εξελιγμένη και κατασκευασμένη χειροποίητα στο «Home of Bentley», στο Crewe της Αγγλίας, η νέα Flying Spur παρουσιάζει την επιτομή της σύγχρονης τεχνολογίας και διευρύνει ακόμη πιο μακριά τα όρια της τελειότητας για ένα ολοκληρωμένο υπερπολυτελές σπορ σεντάν μοντέλο.
Με σχεδίαση από το παρόν για τον επόμενο αιώνα, το αναδυόμενο «Flying B» κοσμεί, για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της μάρκας, το εμπρός μέρος του νέου μοντέλου. Πρόκειται για το μοντέρνο σήμα Bentley που υποδηλώνει την ποιότητα του μοντέλου.
Η νέα Flying Spur διαθέτει πλήθος τεχνολογιών αιχμής, ενσωματωμένες στο εντελώς καινούργιο και προηγμένο πλαίσιο αλουμινίου με ηλεκτρονική αρχιτεκτονική 48V.
Για πρώτη φορά μια Bentley εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετραδιεύθυνσης (Electronic All-Wheel Steering), σε συνδυασμό με την ενεργητική τετρακίνηση (Active All-Wheel Drive) και τον έλεγχο ανάρτησης Dynamic Ride, εξασφαλίζοντας εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Η νέα αερανάρτηση τριών θαλάμων επιτρέπει ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης της ανάρτησης μεταξύ των επιπέδων άνεσης και σπορ, γεγονός που αναβαθμίζει την οδηγική ευχαρίστηση.
Επίσης, υπάρχουν σαν στάνταρ μια σειρά από νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως είναι τα Traffic Assist, City Assist και Blind Spot Warning, ενώ η νέα Bentley χρησιμοποιεί μία υπερσύγχρονη, πολυστρωματική δομή αμαξώματος.
Στην καρδιά του εντυπωσιακού αμαξώματος, υπάρχει μια αναβαθμισμένη εκδοχή του W12 των 6.0 λίτρων της Bentley, με διπλή υπερτροφοδότηση, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις για ταχύτερες και ομαλότερες αλλαγές.
Αυτός ο νέος TSI κινητήρας αποδίδει 635 ίππους και 900 Nm, αριθμούς που επιτρέπουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 333 χλμ./ώρα.
Σχεδιασμός
Ο τολμηρός εξωτερικός σχεδιασμός της νέας Flying Spur βασίζεται σε ένα νέο και μοντέρνο όραμα της Bentley. Με μεταξόνιο επιμηκυμένο κατά 130 χιλιοστά, σε σύγκριση με το μοντέλο της 2ης γενιάς, διαθέτει πιο επιβλητική παρουσία στο δρόμο, καθώς και πιο έντονες γραμμές που τονίζουν το ακαταμάχητο ανάγλυφο του αμαξώματος.
Το αμάξωμα έχει αναγεννηθεί πλήρως και βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα. Οι επιφάνειες και οι όμορφες γραμμές καθίστανται δυνατές μόνο με την ειδική επεξεργασία του αλουμινίου, μια διαδικασία που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη νέα Bentley Continental GT.
Η Bentley αξιοποίησε τις πιο εξελιγμένες τεχνολογίες σε μεθόδους εξέλασης και χύτευσης αλουμινίου παράλληλα με τους χάλυβες υψηλής αντοχής για τη νέα Flying Spur, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη ακαμψία του αμαξώματος.
Οι προβολείς LED matrix είναι στάνταρ στην Flying Spur και διαθέτουν μοναδικά εφέ κρυστάλλου, ενώ ένα επιπλέον στοιχείο χρωμίου τους προσδίδει ακτινοβολία ακόμα και όταν είναι απενεργοποιημένοι. Στο πίσω μέρος, τα φώτα που επεκτείνονται και προς τα φτερά χρησιμοποιούν το γνωστό γραφικό «Β» και ανακλούν την διαμαντένια λάμψη των κομψών αεραγωγών στο εσωτερικό.
Υπάρχει επιλογή από νέους τροχούς 21 ιντσών ως στάνταρ, καθώς και η επιλογή δύο τροχών προδιαγραφής Mulliner διάστασης 22 ιντσών. Επίσης υπάρχει μια μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή με διπλό κρύσταλλο, το μπροστινό τμήμα της ανακλίνεται και ολισθαίνει προς τα πίσω, πάνω από το σταθερό πίσω τμήμα. Το αλεξήλιο από αλκαντάρα μετακινείται ηλεκτρικά και χρωματικά προσαρμόζεται στους 15 δυνατούς διαφορετικούς χρωματισμούς της οροφής.
Χειροποίητος διάκοσμος
Μία ενιαία ποιοτική ξύλινη επιφάνεια διατρέχει σε όλο το μήκος της την καμπίνα, από το ταμπλό έως τις πόρτες, δίνοντας έμφαση στο μεγάλο εσωτερικό πλάτος. Η κομψή κεντρική κονσόλα διαθέτει μια εξατομικευμένη οθόνη αφής HD 12,3 ιντσών, ενώ τόσο μπροστά όσο και πίσω υπάρχουν οι καινούργιοι «γλυπτοί» αεραγωγοί, καθώς και η ειδική θέση για ασύρματη φόρτιση και δύο θύρες USB για κινητά τηλέφωνα.
Η παγκόσμια καινοτομία «Bentley Rotating Display» είναι επίσης διαθέσιμη στη νέα Flying Spur. Με το που πατάει ο οδηγός το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα, το κάλυμμα στη μέση του ταμπλό περιστρέφεται για να αποκαλύψει μια οθόνη αφής 12,3 ιντσών με τρεις πλήρως προσαρμόσιμες ψηφιακές ενότητες. Η δεύτερη πλευρά της οθόνης αποκαλύπτει τρία κομψά αναλογικά όργανα για την εξωτερική θερμοκρασία, την πυξίδα και το χρονόμετρο. Μια πλήρως ψηφιακή απεξάρτηση μπορεί να επιλεχθεί για την τρίτη πλευρά, προσφέροντας απλά την απόλαυση της περιμετρικής επένδυσης ξύλου που διατρέχει την καμπίνα.
Τα ειδικά τρισδιάσταστα πάνελ από δέρμα των θυρών, που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε Bentley, είναι εμπνευσμένα από την πρωτότυπη EXP 10 Speed 6. Ένα νέο διαμαντένιο κομβίο κοσμεί τους περιστροφικούς διακόπτες και είναι επίσης διαθέσιμο στους αεραγωγούς και το ρολόι. Για να αναπαραχθούν οι διακοσμητικές λεπτομέρειες, έπρεπε να επινοηθεί ένας νέος αλγόριθμος λογισμικού για τις πολύπλοκες καμπύλες των αγωγών.
Τα ολοκαίνουργια καθίσματα της Flying Spur διαθέτουν twin-flute σχεδιασμό και αυξημένη λειτουργικότητα, συμπεριλαμβανομένης της θέρμανσης, του εξαερισμού, του μασάζ πολλαπλών λειτουργιών, των ρυθμιζόμενων υποστηριγμάτων και της κορυφαίας κλίσης. Με το προαιρετικό Mulliner Driving Specification, το νέο τρισδιάστατο δέρμα συνδυάζεται με τον παραδοσιακό τρόπο κεντήματος και ραφής.
Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν πολυτελές, ευχάριστο και άνετο περιβάλλον στο ταξίδι, με ένα πτυσσόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο και χειροκίνητο κεντρικό προσκέφαλο που απομακρύνεται αυτόματα όταν δεν χρησιμοποιείται για βέλτιστη ορατότητα προς τα πίσω.
Δύναμη και ευελιξία
Η νέα Flying Spur κινείται από έναν W12 TSI με δύο turbo που εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στο χέρι στο Crewe.
Ο πιο προηγμένος 12κύλινδρος κινητήρας στον κόσμο έχει μια μοναδική διαμόρφωση «W», που σημαίνει ότι ο κινητήρας είναι σημαντικά μικρότερος από έναν αντίστοιχο V12, γεγονός που επιφέρει σειρά πλεονεκτημάτων σε ότι αφορά τόσο την κατανομή βάρους όσο και τη μεγιστοποίηση του χώρου του εσωτερικού. Το νέο σύνολο χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη τεχνολογία διαχείρισης και ελέγχου κινητήρα, παρέχοντας αισθητά βελτιωμένη απόδοση σε σύγκριση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Αποδίδει 635 ίππους και ροπή 900 Nm, επιταχύνοντας το αυτοκίνητο από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα και εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 333 χλμ./ ώρα.
Ο εμπρός άξονας είναι τοποθετημένος πιο μπροστά, γεγονός που βελτιώνει την κατανομή βάρους που με τη σειρά της επιδρά θετικά στην ακρίβεια των δυναμικών χαρακτηριστικών, τον έλεγχο από τον οδηγό και την ισορροπία σε συνδυασμό με τη ενεργή τετρακίνηση, την τετραδιεύθυνση και το Bentley Dynamic Ride.
Η νέα Flying Spur χρησιμοποιεί το ίδιο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της ZF με τις 8 σχέσεις που υπάρχει και στην Continental GT και το οποίο εξασφαλίζει ομαλή και απρόσκοπτη επιτάχυνση, πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων και βελτιωμένη οικονομία καυσίμου. Οι πιο γρήγορες αλλαγές επιτυγχάνονται με την προεπιλογή της επόμενης σχέσης, ελαχιστοποιώντας τη διακοπή της μετάδοσης της ροπής στους τροχούς και βελτιώνοντας έτσι τις επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα επιτυγχάνεται με έκτη, ενώ οι δύο σχέσεις overdrive (έβδομη και όγδοη) εξασφαλίζουν την οικονομία καυσίμου στα μεγάλα ταξίδια.
Η ηλεκτρονική τετραδιεύθυνση είναι ένα νέο τεχνολογικό χαρακτηριστικό, που βελτιώνει τόσο τη σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες όσο και την ευελιξία στην πόλη. Στις μανούβρες με μικρές ταχύτητες το σύστημα κατευθύνει τους πίσω τροχούς προς την αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τους εμπρός, με αποτέλεσμα τη δημιουργία της αίσθησης του μικρότερου μεταξόνιου, τη μείωση του κύκλου στροφής, την αύξηση της ευελιξίας και τη διευκόλυνση της διαδικασίας στάθμευσης.
Στις μεγάλες ταχύτητες, το σύστημα στρίβει τους πίσω τροχούς προς την ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός, αυξάνοντας έτσι τη σταθερότητα και κάνοντας τις προσπεράσεις και τις αλλαγές των λωρίδων πιο σίγουρες και ασφαλείς. Η ηλεκτρονική τετραδιεύθυνση δεν συνεπάγεται συμβιβασμούς μεταξύ της εμπιστοσύνης που εμπνέει το αυτοκίνητο στις μεγάλες ταχύτητες και της άνεσης και ευκολίας χειρισμών στις μικρές ταχύτητες.
Η 3ης γενιάς Flying Spur χρησιμοποιεί ελατήρια αέρος τριών θαλάμων, οι οποίοι περιέχουν 60% περισσότερο αέρα σε σχέση με αυτούς της προηγούμενης γενιάς. Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερη διαφοροποίηση μεταξύ των σπορ επιπέδων με τις σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις και των κλασικών ρυθμίσεων λιμουζίνας, ανάλογα βέβαια και με το πιο πρόγραμμα έχει επιλέξει ο οδηγός.
Το νέο μοντέλο εξοπλίζεται με CDC (Continuous Damping Control), που επιτρέπει τη συνεχή ρύθμιση των αμορτισέρ.
Τέσσερις αισθητήρες ύψους μετρούν συνεχώς την απόσταση μεταξύ του άξονα και του αμαξώματος. Εάν το σύστημα ανιχνεύσει μια διαφορά σε σχέση με το κανονικό ύψος, ο όγκος αέρα στα ελατήρια διορθώνεται προκειμένου να αποκατασταθεί το κανονικό ύψος.
Το σύστημα Bentley Dynamic Ride έχει σχεδιαστεί για να βελτιώνει τόσο την ακρίβεια των χειρισμών όσο και την άνεση από την ανάρτηση. Ένα σύστημα 48 V ενεργοποιεί την ηλεκτρική μονάδα που ελέγχει την σκληρότητα της αντιστρεπτικής και την αλλάζει ταχύτατα προκειμένου να εξασφαλίζει μικρότερες κλίσεις και μεγαλύτερη αμεσότητα στις στροφές, διατηρώντας ταυτόχρονα το αμάξωμα παράλληλο ως προς το έδαφος.
Η Flying Spur διαθέτει (μαζί με την Continental GT) τους μεγαλύτερους χαλύβδινους δίσκους φρένων στον κόσμο, με διάμετρο 420 χιλιοστών. Τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω δαγκάνες έχουν το λογότυπο της μάρκας, με το στάνταρ χρώμα τους να είναι το μαύρο και προαιρετικά το κόκκινο.
Προσεγμένος είναι και ο παραγόμενος ήχος, χάρη σε μια ενεργή βαλβίδα ελέγχου εξαγωγής με διαφορετικές θέσεις. Ο τρόπος ροής των καυσαερίων στο οπίσθιο μισό του συστήματος εξαγωγής έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει ένα πιο διακριτικό ήχο στο εσωτερικό, ειδικά στις περιπτώσεις εκείνες που ο ευτυχής κάτοχος κάθεται πίσω δεξιά.
Έξυπνη Τεχνολογία
Η νέα Flying Spur διαθέτει κορυφαίο χαρτοφυλάκιο έξυπνου και διαισθητικού εξοπλισμού, προσαρμοσμένο στις ανάγκες οδηγού και επιβατών.
Η κύρια οθόνη των 12,3 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό διαθέτει πρόσθετα συμβατικά μπουτόν που συμπληρώνουν τις εύχρηστες λειτουργίες αφής. Η οθόνη HD διαθέτει επίσης έναν αισθητήρα εγγύτητας που την προετοιμάζει για την εισαγωγή εντολών προκειμένου να εξασφαλίζεται η ταχύτερη απόκριση.
Η οθόνη μπορεί να ρυθμιστεί με διάφορους τρόπους: ως μια ενιαία οθόνη ή χωρισμένη σε αναλογία 2:1 ή εμφανίζοντας ταυτόχρονα στην αρχική οθόνη τρεις διαφορετικές λειτουργίες.
Επιπλέον, διατίθενται μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως Traffic Assist, City Assist και Blind Spot Warning. Το Night Vision και το Head Up Display βοηθούν τον οδηγό να εστιάζει στο δρόμο μπροστά του, ενώ η Top View Camera προσφέρει μια εικόνα του αυτοκινήτου και του άμεσου περιβάλλοντός του, μαζί με προειδοποιήσεις της κίνησης πίσω του και τις δυνατότητες αυτόματης στάθμευσης.
Οι προβολείς LED matrix επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέγει συνεχώς τη μεγάλη σκάλα, δημιουργώντας μια «μαύρη τρύπα» γύρω από τα άλλα αυτοκίνητα προκειμένου να μην ενοχλούνται οι οδηγοί τους.
Τέλος, στην Flying Spur 3ης γενιάς υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών ηχοσυστημάτων. Το βασικό σύστημα διαθέτει 10 ηχεία και 650 Watt. Το σύστημα Bang & Olufsen 1.500W και 16 φωτιζόμενων ηχείων απευθύνεται σε πελάτες που δίνουν σημασία στο lifestyle και διαθέτει το σύστημα BeoSonic – ένα νέο τρόπος ρύθμισης του ήχου με ένα απλό, διαισθητικό τρόπο ενός πατήματος ενός κουμπιού. Υπάρχει ακόμα και ένα μοναδικό ηχοσύστημα Naim για Bentley 2.200 W, 19 ηχείων με ενεργοποιημένους μετασχηματιστές μπάσων, ενσωματωμένους στα εμπρός καθίσματα, με οκτώ λειτουργίες ήχου.
Η νέα Flying Spur είναι διαθέσιμη για παραγγελία από αυτό το φθινόπωρο και οι παραδόσεις στους πελάτες θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2020.
Νίκος Τσάδαρης