Το οδηγήσαμε και σας παρουσιάζουμε τα υπέρ και τα κατά
To Suzuki SX4 S-Cross, της δοκιμής που ακολουθεί, ξεκίνησε το 2006 σαν προϊόν Ιαπωνοιταλικής συνεργασίας (Suzuki & Fiat), και συνεχίζει έως τις ημέρες μας, όντας ουσιαστικά ο εκπρόσωπος της Suzuki στην κατηγορία «C».
Απευθύνεται κυρίως σε οικογένειες, που έχουν ανάγκη χώρους, αξιοπιστία και μικρό κόστος αγοράς – συντήρησης, ενώ αισθητικά «φλερτάρει» και με την κατηγορία SUV/Crossover.
Εξωτερικά μοιάζει αρκετά με το Vitara, αλλά μια πιο προσεκτική ματιά εντοπίζει ένα πιο συντηρητικό σχήμα, που ξεχωρίζει κυρίως από την μάσκα, και τα πίσω φωτιστικά σώματα.
Το ευρύχωρο εσωτερικό, προσανατολισμένο στην πρακτικότητα, χωρά εύκολα πέντε ενήλικες με επαρκή χώρο για τα πόδια και άφθονο για το κεφάλι. Ο συντηρητικός αλλά ποιοτικός διάκοσμος, συνδυάζεται με άριστη εργονομία, καλή ορατότητα, πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και άψογη συναρμολόγηση.
Δυνατό του σημείο, οι χώροι, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (430 – 1269 λίτρα), με τον χώρο πίσω να διαθέτει μεγάλη πόρτα, διπλό πάτο, αλλά να μην διαθέτει ρεζέρβα, παρά μόνο κιτ επισκευής ελαστικού.
Ο οδηγός εκτός από την σχετικά υψηλή (αλλά στενή) θέση οδήγησης, έχει στην διάθεση του ένα ευανάγνωστο καντράν και μια σχετικά εύχρηστη οθόνη ενημέρωσης/ψυχαγωγίας. Στα συν και ο πλούσιος εξοπλισμός, που περιλαμβάνει σαν στάνταρ, 7 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, σύστημα start/stop, υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και συναγερμό, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, Bluetooth και πολλά άλλα συνηθισμένα πλέον στην αγορά. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε και το έξτρα πακέτο με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Radar Brake Support που επεμβαίνει μόνο του στα φρένα όταν διαγνώσει κίνδυνο σύγκρουσης. Μαζί και η 7 ιντσών οθόνη του συστήματος infotainment με πολλές δυνατότητες διασύνδεσης με κινητά τηλέφωνα, κάμερα οπισθοπορείας, και διάφορες ενδείξεις και ρυθμίσεις για την λειτουργία όλων των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου μέσω και φωνητικών εντολών.
Κινητήρια δύναμη του SX4 S-Cross της δοκιμής μας, ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων, Boosterjet με 140 ίππους και 220 Nm ροπής. Το 4κύλινδρο σύνολο σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο (διαθέτει και paddles) 6 σχέσεων, κινεί με απρόσμενη σβελτάδα το σχεδόν 1200 κιλών αμάξωμα, προσφέροντας του επιτάχυνση 0-100 σε 9.5΄΄ και τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, τιμές αξιοζήλευτες για ένα φαινομενικά «ήμερο» μικρομεσαίο οικογενειακό. Εφοδιασμένος με σύστημα start/stop που δεν μας άφησε ποτέ εκτεθειμένους, ο κινητήρας δεν δείχνει βενζινοβόρος σε ...μετριοπαθή χρήση, καθώς η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Παράλληλα, ο κινητήρας ελαστικός από χαμηλά, ανεβάζει με ορμή μέχρι τον κόφτη, κάνοντας το S-Cross να εκτοξεύεται μπροστά σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού.
Στην ευχάριστη και με θέα, θέση του οδηγού, απολαύσαμε την σπορ διάθεση που δεν απαιτεί κανείς από ένα όχημα του είδους, βολευτήκαμε μέσα στην πόλη από την ευελιξία και δεν χαλαστήκαμε καθόλου στους επαρχιακούς δρόμους, επειδή το τιμόνι δεν έχει την ποιότητα πληροφόρησης που θα θέλαμε.
Ευθύβολο, ασφαλές, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και χαμηλό θόρυβο, το SX4 S-Cross 1.4 turbo, «αγαπάει» τα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, αλλά δεν δυσκολεύεται ούτε στην πόλη, ούτε και στους επαρχιακούς δρόμους. Όντας σε κάθε περίπτωση πάνω από τον μέσο όρο των απαιτήσεων ενός χρήστη της κατηγορίας, «επικεντρώνεται» στην εξυπηρέτηση οδηγού και επιβατών, χωρίς τυμπανοκρουσίες.
Τα δυνατά φρένα και τα όσο χρειάζεται φώτα, ολοκληρώνουν την χρηστική εικόνα ενός τίμιου οικογενειακού μοντέλου, που είναι σε όλα του πάνω από τον μέσο όρο, προβάλλοντας σαν ένα από τα ιδανικά μεταφορικά μέσα για μια οικογένεια.
«Κερασάκι», η τιμή κτήσης που στην βασική έκδοση (με 1000άρι κινητήρα & χειροκίνητο κιβώτιο) ξεκινά από τα 15.970 ευρώ, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τον πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει από 22.250 ευρώ.
Υπέρ
- Απόδοση κινητήρα
- Επιδόσεις
- Χώροι επιβατών - αποσκευών
- Ποιότητα κύλισης - Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
- Τιμή
Κατά
- Αίσθηση τιμονιού
- Έλλειψη ρεζέρβας
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: SUV/Crossover, 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό
Διαστάσεις: 4.300 Χ 1.785 Χ 1.580 χλστ
Μεταξόνιο: 2.600 χλστ
Βάρος: 1.180 κιλά
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 47 λτ
Χώρος αποσκευών: 430 / 1269 λτ
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, turbo, 1.373 κ.εκ.
Ισχύς: 140 ίπποι / 5.500 σαλ
Ροπή (Nm): 220 / 1.500 σαλ
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο 6 σχέσεων με paddls
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα MacPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
Τροχοί: 215/55 R17
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής10,8 μ.
Επιτάχυνση 0-100: 9,5΄΄
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 122 γρ/χλμ
Τέλη κυκλοφορίας: 146.4 ευρώ
Νίκος Τσάδαρης