Η σειρά Ζ κλείνει 50 χρόνια
Η σειρά Ζ της Nissan είναι από τους πρωτοπόρους των σπορ μοντέλων της Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με περγαμηνές τόσο στον «στίβο» της αγοράς, όσο και στους «στίβους» των αγώνων αυτοκινήτου – ειδικά των ράλι.
Το 2019 η σειρά Ζ κλείνει 50 χρόνια από την πρώτη της εμφάνιση και μια ειδική επετειακή έκδοση, με αγωνιστική εμφάνιση, παρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη, την ίδια πόλη όπου το αυθεντικό Datsun 240Z έκανε το ντεμπούτο του στις Η.Π.Α, πριν από μισό αιώνα.
Η ειδική έκδοση του 370Ζ αποτίει φόρο τιμής στo Νο 46 BRE (Brock Racing Enterprises) Datsun 240Z, που κέρδισε πολλά Εθνικά Πρωταθλήματα στο SCCA με τον John Morton, πίσω από το τιμόνι.
«Δεν είναι μυστικό το γεγονός ότι, το Datsun 240Z ξεκίνησε τον μύθο για τα Ιαπωνικά σπορ αυτοκίνητα στις Η.Π.Α.», δήλωσε ο Ivan Espinosa, στέλεχος της μάρκας.
Nissan 370Z 50th Anniversary Edition
H έκδοση Sport του 370Z αποτελεί τη βάση για το επετειακό μοντέλο, του οποίου το εξωτερικό μιμείται την εμφάνιση του αρχικού αυτοκινήτου BRE και διατίθεται σε δύο διαφορετικά σχέδια χρωμάτων: λευκό με κόκκινες προεκτάσεις ή ασήμι με μαύρες αποχρώσεις.
Τα βασικά στοιχεία του σχεδιασμού προέρχονται από το BRE και περιλαμβάνουν τις δύο «υπογραφές» στις πλευρές του αυτοκινήτου και τον διαφορετικό χρωματισμό στα καπό εμπρός και πίσω, στους πλευρικούς καθρέφτες και στις κολόνες Α (με κόκκινο χρώμα για το λευκό αυτοκίνητο και μαύρο για το ασημένιο αυτοκίνητο). Κατά μήκος της πλευράς του αυτοκινήτου, μια λεπτή γραμμή «ρέει» από τον προβολέα έως το πίσω παρμπρίζ, όπου κορυφώνεται σε ένα μικρό τρίγωνο, εμπνευσμένο από την κολόνα C του Datsun 240Z. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης επετειακό έμβλημα στο εμπρόσθιο φτερό, ειδική επετειακή σήμανση πίσω, καθώς και ειδικές ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών με κόκκινες λεπτομέρειες.
Στο εσωτερικό, η οδηγοκεντρική καμπίνα πλαισιώνεται από ένα βαθύ πίνακα οργάνων. Η μεγάλη κεντρική κονσόλα, χωρίζει ευδιάκριτα τη θέση του οδηγού από αυτή του συνοδηγού, ενώ στις ξεχωριστές «πινελιές» περιλαμβάνεται και το επετειακό τιμόνι με επένδυση Alcantara, με την χαρακτηριστική κόκκινη γραμμή στο κέντρο της στεφάνης.
Τα πλήρως ηλεκτρικά καθίσματα από δέρμα και σουέτ έχουν ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη, με μοναδική ραφή και όψη που πλαισιώνεται από το ανάγλυφο λογότυπο της 50ής επετείου στη πλάτη. Οι σκούρες χρωμιωμένες επιφάνειες καλύπτουν όλο το εσωτερικό, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών σημάνσεων με το λογότυπο Z, που κοσμούν το κατώφλι της κάθε πόρτας και τοποθετούνται αποκλειστικά στο μοντέλο της ειδικής έκδοσης.
Ο πίνακας οργάνων προσφέρει εξαιρετική ορατότητα και εύκολη πρόσβαση σε όλες τις βασικές πληροφορίες. Τα όργανα μετρήσεων είναι προσαρτημένα στη στήλη του τιμονιού έτσι ώστε ο οδηγός να μην χρειάζεται να θυσιάσει την προτιμώμενη θέση του τιμονιού, ή την ορατότητα στα δεδομένα των οργάνων. Το μεγάλο άνω άνοιγμα του τιμονιού μπροστά από τους μετρητές, έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια καλή εικόνα των ενδείξεων, ενώ το ειδικό λογότυπο της 50ής επετείου στο στροφόμετρο, είναι εκεί για να θυμίζει τις επιδόσεις του Ζ.
Κάτω από το καπό, «φωλιάζει» o φημισμένος κινητήρας V-6 των 3.7 λίτρων, που αποδίδει 332 ίππους και 366 Nm ροπής. Το καινοτόμο σύστημα VVEL βελτιστοποιεί τις κινήσεις ανοίγματος / κλεισίματος της βαλβίδας εισαγωγής, επιτρέποντας στον αέρα να αποσταλεί αμέσως στον θάλαμο καύσης, στον ακριβή χρόνο που χρειάζεται.
Δεδομένου ότι το σύστημα VVEL μπορεί να προσαρμοστεί για να ανοίξει μερικώς τις βαλβίδες, βελτιώνει την απόδοση καυσίμου, μειώνοντας την τριβή του εκκεντροφόρου και τις απώλειες κατά την καύση. Παρέχει επίσης καθαρότερες εκπομπές ρύπων, επιτρέποντας την ταχύτερη θέρμανση του καταλύτη και σταθεροποιώντας την καύση, όταν ο κινητήρας είναι δεν έχει ζεσταθεί.
Το μοντέλο της 50ής επετείου είναι εξοπλισμένο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, το οποίο διαθέτει το SynchroRev Match, επιτρέποντας στον οδηγό οποιουδήποτε επιπέδου δεξιοτήτων, να αλλάζει ταχύτητες σαν επαγγελματίας οδηγός αγώνων. Επίσης, είναι διαθέσιμο και με ένα 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με Downshift Rev Matching, σχεδιασμένο να προσφέρει γρήγορες αλλαγές όταν λειτουργεί σε σειριακή λειτουργία, με χρόνο αλλαγής των ταχυτήτων κάτω του 0,5 δευτερολέπτου.
Νίκος Τσάδαρης