Η 6η γενιά ζυγίζει κάτω από τα 1.000 κιλά
Η έκτη γενιά του Opel Corsa υιοθετεί εντελώς νέα σχεδίαση, που αποτελεί τη βάση για αύξηση της απόδοσης. Το Corsa θα γιορτάσει την πρεμιέρα του πριν από το τέλος της χρονιάς. Όλες οι εκδόσεις του νέου Corsa, diesel, βενζίνης ή (για πρώτη φορά) ηλεκτρική, επωφελούνται από τη μείωση βάρους, κάτι που βελτιώνει την δυναμική συμπεριφορά και μειώνει την κατανάλωση.
Η ελαφρύτερη έκδοση της επόμενης γενιάς, πέφτει ακόμα και κάτω από το ορόσημο των 1.000 κιλών (χωρίς οδηγό), καθώς το 5θυρο μοντέλο θα ζυγίζει μόνο 980 κιλά, όντας -συγκριτικά με τον προκάτοχό του- 108 κιλά ελαφρύτερο. Πρόκειται για μία εξοικονόμηση βάρους της τάξεως του 10% περίπου, με παρόμοιο μήκος 4,06 μ.. Μία τέτοια μείωση βάρους χωρίς σημαντική μεταβολή στις διαστάσεις θεωρείται αξιοσημείωτο επίτευγμα και μεταφράζεται ως άμεσο όφελος στον καταναλωτή.
Η σχεδίαση χαμηλού βάρους ξεκινά από τον υπολογιστή και εξελίσσεται με τη συμβολή των πιο σύγχρονων τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας. Χρησιμοποιώντας ατσάλι διαφόρων κατηγοριών και εφαρμόζοντας συγκεκριμένες μεθόδους συγκόλλησης, οι ειδικοί κατάφεραν να μειώσουν αισθητά το βάρος του Corsa. Στην όλη διαδικασία περιλαμβάνεται η συστηματική χρήση κραμάτων υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, και η βελτιστοποίηση διαδρομών απόσβεσης φορτίου, συνδέσεων, δομής και μορφής. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, το σασί αμέσως μετά τη συναρμολόγησή του (body-in-white) είναι 40 κιλά ελαφρύτερο. Το επόμενο Corsa βασίζεται στη νέα πολύ-ενεργειακή πλατφόρμα (multi-energy) για μικρά και συμπαγή μοντέλα, που υποστηρίζει τη λειτουργία ποικίλων συστημάτων κίνησης. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν είτε κινητήρες καύσης είτε μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση.
Οι αλουμινένιοι κινητήρες μειωμένου βάρους, σε συνδυασμό με την βελτιστοποίηση των εμπρός και πίσω αξόνων, συμβάλλουν επίσης στο χαμηλό συνολικό βάρος. Οι συμπαγείς 3κύλινδροι βενζινοκινητήρες ζυγίζουν περίπου 15 κιλά λιγότερο από τις προηγούμενες 4κύλινδρες μονάδες παρόμοιας ιπποδύναμης. Ασυνήθιστο στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων είναι το αλουμινένιο καπό του κινητήρα, που αν και μεγαλύτερο, εξοικονομεί 2,4 κιλά σε σχέση με αυτό του προηγούμενου μοντέλου
Τα καθίσματα έχουν συνεισφέρει επίσης στη μείωση βάρους. Η νέα, βελτιστοποιημένη δομή των καθισμάτων εξοικονομεί συνολικά 10 – 5.5 κιλά μπροστά & 4.5 κιλά πίσω με τη χρήση ενός νέου, ελαφρύτερου μονωτικού υλικού. Η μείωση βάρους που έχει επιτευχθεί με την εφαρμογή όλων αυτών των μέτρων, σε συνδυασμό με τη βέλτιστη αεροδυναμική και τους αποδοτικούς κινητήρες, θα έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.
Νίκος Τσάδαρης