Πρώτη φορά σε επαγγελματικό όχημα
Πολλοί οδηγοί γνωρίζουν ότι μπορούν να εξοικονομήσουν καύσιμο περιορίζοντας τη χρήση του πεντάλ του γκαζιού. Τώρα, η Ford λανσάρει μία τεχνολογία (EcoGuide) για πρώτη φορά σε επαγγελματικό όχημα που βοηθά τους οδηγούς να πετύχουν ακόμα μεγαλύτερη οικονομία, δείχνοντάς τους πότε να επιβραδύνουν έγκαιρα ώστε να αποφύγουν το απότομο φρενάρισμα, σύμφωνα με το τι θα συναντήσουν μπροστά τους. Ακόμα και αν τα αντικείμενα αυτά βρίσκονται εκτός του οπτικού πεδίου του οδηγού.
Η τεχνολογία αυτή, χρησιμοποιεί το σύστημα πλοήγησης (sat-nav) του αυτοκινήτου για να προβλέπει μελλοντικές καταστάσεις παροτρύνοντας τον οδηγό σε έναν πιο οικονομικό τρόπο οδήγησης. Συγχρόνως, αναλύει τη συμπεριφορά και τις συνήθειές του πίσω από το τιμόνι παρέχοντας την απαραίτητη ανατροφοδότηση πληροφοριών μέσω του πίνακα οργάνων, με στόχο τη βέλτιστη οικονομία.
Η μάρκα θα λανσάρει για πρώτη φορά την τεχνολογία αυτή, από τα μέσα του 2019 στα νέα Transit και Transit Custom van, καθώς και στην επιβατική έκδοση Tourneo Custom.
«Η στρωτή οδήγηση και η αξιολόγηση των συνθηκών για την αποφυγή της περιττής χρήσης του φρένου και του γκαζιού, μπορεί να βελτιώσουν την κατανάλωση μέχρι και 12%», δήλωσε η Rebecca Ashton, Επικεφαλής Πολιτικής & Έρευνας στον οργανισμό οδικής ασφάλειας του Ηνωμένου Βασιλείου, IAM RoadSmart, που διοργανώνει μαθήματα εκπαίδευσης οικονομικής οδήγησης εγκεκριμένα από τον οργανισμό Energy Saving Trust.
Το EcoGuide βοηθά τους πελάτες να οδηγούν πιο ομαλά. Χρησιμοποιώντας πληροφορίες από το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, το σύστημα επισημαίνει έγκαιρα στους οδηγούς για την ύπαρξη διασταυρώσεων, στροφών, ακόμη και για τα επερχόμενα όρια ταχύτητας του δρόμου.
Στη συνέχεια, με βάση αυτές τις πληροφορίες, παροτρύνει τον οδηγό να επιβραδύνει, ενώ την ίδια ώρα η ενδεικτική λυχνία αλλαγής σχέσης του κιβωτίου συμβουλεύει για το ποια είναι η ενδεδειγμένη σχέση χρησιμοποιώντας εικονίδια στον πίνακα οργάνων, ώστε να αποτρέπει τα περιττά φρεναρίσματα και την έντονη επιτάχυνση.
Επιπλέον, το EcoGuide μπορεί να ενημερώνει τους οδηγούς για την κατανάλωση μέσω ενός «φωτοστέφανου» που βρίσκεται γύρω από την ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας κίνησης του οχήματος, κατόπιν ανάλυσης της χρήσης του γκαζιού, των φρένων, της ταχύτητας ταξιδιού και των μοτίβων αλλαγών σχέσεων. Το «φωτοστέφανο» εκτείνεται όσο ο οδηγός υιοθετεί πιο αποδοτικές συνήθειες οδήγησης, ενώ στο τέλος κάθε ταξιδιού ή διαδρομής μπορεί να εμφανίζεται μία συνολική αξιολόγηση υπό τη μορφή αναφοράς.
Νίκος Τσάδαρης