Απλά, εντυπωσιακή
Πριν μερικά χρόνια (2008) το γνωρίσαμε σαν GLK, ένα επιβλητικό ορθογωνικό αμάξωμα που έμοιαζε με «ορθοπεδικό παπούτσι», αλλά ξεχώριζε ανάμεσα στα άλλα SUV της εποχής, ενώ χρηστικά συνδύαζε την πολύ καλή συμπεριφορά στον ασφαλτόδρομο, με τις ικανότητες «άρματος μάχης», σε χωμάτινες διαδρομές.
Η συνέχεια γράφεται από το 2015, όταν η δεύτερη γενιά (Χ253 model), μετονομάστηκε σε GLC Class και απέκτησε ένα λιγότερο «άγριο» αμάξωμα, με πολλές καμπύλες αλλά εξίσου ή και ακόμα περισσότερο επιβλητικό από το GLK. Το μοντέλο αρχικά κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο της Βρέμης, αλλά από το 2017 κατασκευάζεται και στο Uusikaupunki της Φινλανδίας.
Το εντυπωσιακό GLC της δοκιμής μας είναι η πιο πρόσφατη έκδοση και παρά τον μουντό χρωματισμό του δεν περνάει σχεδόν ποτέ απαρατήρητο. Με το αστέρι να δεσπόζει στην μάσκα με τις διπλές γρίλιες, τα αλουμινένια διακοσμητικά και τις δυο εντυπωσιακές μπούκες της εξάτμισης, δείχνει και είναι «απειλητικό» τόσο εντός, όσο και εκτός ασφαλτόδρομων.
Στο εσωτερικό η άριστη ποιότητα υλικών με την αψεγάδιαστη συναρμολόγηση είναι αναμενόμενη, ενώ η σχεδίαση ξεφεύγει κατά πολύ από τα συντηρητικά πρότυπα του GLK, όντας μοντέρνα και ευχάριστη. Ταμπλό, πόρτες και καθίσματα έχουν δερμάτινη επένδυση με προσεγμένες διπλές ραφές, ενώ μεταλλικές ασημί φάσες, σπάνε την μονοτονία του μαύρου δέρματος.
Στο κέντρο του ταμπλό η οθόνη τύπου τάμπλετ πληροφορεί, ρυθμίζει και διασκεδάζει, αλλά δεν διεκδικεί βραβείο χρηστικότητας, παρά το τζόϊστικ στην βάση της κονσόλας, μέσω του οποίου μπορείς να κάνεις όλους τους χειρισμούς. Μια ακόμα μικρή οθόνη μεταξύ των δυο αναλογικών οργάνων του καντράν, πληροφορεί τον οδηγό για τα πάντα, όντας ευανάγνωστη και περισσότερο εύχρηστη.
Στη μέση του ταμπλό μαζί με την μικρή οθόνη στη μέση των στρογγυλών οργάνων με τον χειρισμό μέσω του κεντρικού κοντρόλ στην βάση της κονσόλας αποτελούν την βασική πηγή πληροφόρησης του οδηγού.
Με μήκος 4,656 μέτρα και μεταξόνιο 2,873 μέτρα, το αεροδυναμικό (Cd: 0,31 ) αμάξωμα της GLC είναι ευρύχωρo, με δυνατότητα για 3 πίσω επιβάτες και πολλούς αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα. Ανάλογα μεγάλος και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 550 λίτρα, τιμή που αυξάνεται με την αναδίπλωση των καθισμάτων στα 1.600 λίτρα, ενώ το μεγάλο άνοιγμα της ηλεκτρικά ανοιγόμενης πόρτας τον καθιστά πλήρως αξιοποιήσιμο.
Ιδιαίτερα πλούσιος είναι ο εξοπλισμός, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, ανάρτηση Agility Control, πολυλειτουργικό τιμόνι ηλεκτρικές ρυθμίσεις για καθρέπτες (μαζεύονται αυτόματα με το κλείδωμα) και εμπρός καθίσματα, paddles αλλαγών ταχυτήτων, κ.ά..
Στον εξοπλισμό του GLC της δοκιμής μας, υπήρχαν σκαλοπάτια κατά μήκος των μαρσπιέ, το ίσως πιο άχρηστο και ενοχλητικό αξεσουάρ στα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.
Επίσης υπάρχουν σχεδόν όλα τα συστήματα υποστήριξης οδηγού, που μέσω αισθητήρων «αντιλαμβάνονται» τις δύσκολες καταστάσεις και επεμβαίνουν, ενώ –μεταξύ άλλων- μπορούν να «διαβάσουν» την χάραξη του δρόμου, την σηματοδότηση, την κίνηση οχημάτων ή πεζών και να επέμβουν μέσω των συστημάτων διεύθυνσης και πέδησης.
Κάτω από το μακρύ καπό «ζει» ο 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, πετρελαιοκινητήρας, χωρητικότητας 2.143 cc, με σχέση συμπίεσης 16,2:1, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και ψεκασμό common rail. Η μέγιστη απόδοσή του είναι 204 ίπποι στις 3.800 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 51 χγρμ αποδίδεται από τις 1.600 έως 1.800 σ.α.λ. Την αξιοποίηση της απόδοσης του κινητήρα έχει αναλάβει ένα αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων (το 9 G-TRONIC), οι σχέσεις του οποίου αλλάζουν μόνες τους, ή μπορεί να τις αλλάζει ο οδηγός με τα εύχρηστα paddles που βρίσκονται εκατέρωθεν του τιμονιού. Ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου έχει να αντιμετωπίσει τα 1850 κιλά βάρους του αμαξώματος και τις πρόσθετες τριβές της τερακίνησης, αλλά τα καταφέρνει πολύ καλά. Επιτάχυνση 0-100 σε 7.6΄΄ και τελική ταχύτητα 222 χλμ/ώρα, είναι επιδόσεις επιπέδου GTI, τις οποίες η προηγμένη τεχνολογικά κατασκευή του μεγαλομεσασίου SUV μπορεί να υποστηρίξει.
Όμως επειδή σε αυτή την ζωή όλα έχουν κόστος, οι παραπάνω επιδόσεις συνεπάγονται κατανάλωση καυσίμου. Έτσι, και παρά την άψογη λειτουργία του συστήματος start/stop, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη χρήση της οικονομικής χαρτογράφησης του κινητήρα, η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας, ξεπέρασε τα 8,6 λίτρα, σημαντικά πιο πάνω από τα 6,2 λίτρα που ισχυρίζεται ο κατασκευαστής.
Από την πολυρυθμιζόμενη και υπερυψωμένη θέση οδήγησης, βάζεις σε λειτουργία τον κινητήρα που –με ανοικτά παράθυρα- ακούγεται πολύ περισσότερο από όσο θα περίμενε κανείς. Αντίθετα, με κλειστά παράθυρα μόνο ένας «ψίθυρος» ακούγεται μέσα στην καλά ηχομονωμένη καμπίνα.
Από την άλλη, το 4κύλινδρο σύνολο αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρόθυμο και το βαρύ SUV, γίνεται GTI ειδικά με την επιλογή sport+ (εδώ χαμηλώνει και η ανάρτηση κατά 1,5 εκ.), όπου αποδεικνύεται εντυπωσιακά σταθερό ακόμα και με μεγάλες ταχύτητες, χωρίς το βαρύ αμάξωμα να παίρνει κλίσεις. Το σύστημα διεύθυνσης, σαφές και όσο πρέπει «βαρύ», δίνει στον οδηγό την άνεση να εξαντλήσει τα όρια της μηχανής και είναι αλήθεια ότι ποτέ δεν καταφέραμε να φτάσουμε σε αυτά.
Στους αυτοκινητόδρομους το GLC 250d 4Matic, είναι ευθύβολο, σταθερό και καλύπτει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει τους επιβάτες, ενώ τα αποτελεσματικά φρένα και τα δυνατά φώτα, είναι δυο ακόμα βασικές παράμετροι ασφαλείας από τις πολλές που διαθέτει.
Εκεί που δεν τα πήγαμε καλά είναι σε επαρχιακούς, ή δρόμους πόλης με πολλές ανωμαλίες (εγκάρσιες λακκούβες, διαφορικές καθιζήσεις), όπου ακόμα και στην ρύθμιση comfort, η ανάρτηση δεν έχει την ενδοτικότητα που περιμένεις και κουράζει, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που στα απότομα περάσματα «χτυπάει» τρομάζοντας (χωρίς άλλο πρόβλημα) τον οδηγό.
Η συμπεριφορά αυτή δεν παρουσιάζεται στους χωματόδρομους, όπου η επιλογή Off Road, δίνει άνεση και σιγουριά, ενώ το ύψος από το έδαφος (22,7 εκ.), επιτρέπει και υπερβολές χωρίς ιδιαίτερο άγχος.
Επιπλέον, η τετρακίνηση με κατανομή 45:55 εμπρός-πίσω, δίνει μεγάλες δυνατότητες κίνησης σε σαθρά και κακοτράχαλα εδάφη, που μόνο όταν δοκιμάσεις αντιλαμβάνεσαι, πως ένα φαινομενικά ντελικάτο όχημα μπορεί να τα καταφέρει.
Ένα όχημα, εντυπωσιακό, πολυτελές, πλούσια εξοπλισμένο, εύχρηστο, που μπορεί να τα καταφέρει το ίδιο καλά στα «αλώνια» των εκτός δρόμου περιηγήσεων και στα «σαλόνια» των αυτοκινητόδρομων. Αυτή είναι με λίγα λόγια η Mercedes GLC 250d 4Matic της δοκιμής μας και αν σας «πείσαμε» και βάλατε κατά νου να την αγοράσετε, καλό είναι να γνωρίζετε πως η τιμή της είναι «ψηλά, χαμηλά» στα 57.000 ευρώ.
Υπέρ
- Ποιότητα κατασκευής
- Πολυτελές-Ευχάριστο εσωτερικό
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Δυνατότητες εκτός δρόμου
- Φρένα-Φώτα
- Χώροι επιβατών-Αποσκευών
- Εξοπλισμός
Κατά
- Κυβισμός
- Θόρυβος κινητήρα
- Ενδοτικότητα ανάρτησης
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο SUV
Διαστάσεις: 4656 Χ 1890 Χ 1639 χλστ
Μεταξόνιο: 2873 χλστ
Χώρος αποσκευών: 550 – 1600 λίτρα
Δοχείο καυσίμων: 50 λίτρα
Βάρος: 1845 κιλά
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, πετρελαιοκινητήρας 2.143 κ.εκ.
Ισχύς: 204 ίπποι/3800 σαλ
Ροπή: 51 χγρμ/1600-1800 σαλ
Μετάδοση: 4Matic
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων (9 G-Tronic)
Ανάρτηση: Πολλαπλών συνδέσμων εμπρός – πίσω
Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 11,8 μ.
Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός – πίσω
Επιτάχυνση 0-100: 7.6΄΄
Τελική ταχύτητα: 222 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 8,6 λίτρα/100χλμ
Νίκος Τσάδαρης