Η αισθητική αναβάθμιση του Ranger περιλαμβάνει νέα σχεδίαση
Η Ford παρουσίασε χθες το νέο Ranger pick-up, που μεταξύ άλλων δίνει έμφαση στην αυξημένη του ισχύ του, την βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου, την ακόμα πιο «απαλή» λειτουργία και τις προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού.
Η νέα έκδοση του Ranger αποκτά τώρα τον 2λιτρο EcoBlue diesel κινητήρα της μάρκας, o οποίος διαθέτει σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) για βελτιστοποιημένες εκπομπές ρύπων, προσφέροντας παράλληλα στις εκδόσεις με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, έως και 9% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.
Στην κορυφή της γκάμας κινητήρων του νέου Ranger βρίσκεται η ισχυρή έκδοση Bi-turbo του 2λιτρου EcoBlue κινητήρα, με 213 ίππους και μέγιστη ροπή 500 Nm (13 ίππους και 30 Nm παραπάνω από τον σημερινό 3.2 TDCi diesel) βελτιώνοντας μεταξύ άλλων και την ελκτική ικανότητα του οχήματος.
Εκτός από το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, οι κινητήρες των 170 και 213 ίππων διατίθενται και με το 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford. Η αραιή κλιμάκωση των σχέσεων, σε συνδυασμό με τα προσαρμοζόμενα σημεία αλλαγής τους σε πραγματικό χρόνο, επιτρέπουν στο κιβώτιο να ανταποκρίνεται σε μεταβαλλόμενες οδηγικές συνθήκες ώστε να επιλέγεται η βέλτιστη σχέση για επιδόσεις, οικονομία ή πολιτισμένη λειτουργία, σε οποιοδήποτε οδηγικό σενάριο ή μοτίβο.
Σύμφωνα με μετρήσεις της μάρκας με το κιβώτιο αυτό, επιτυγχάνεται βελτίωση στην κατανάλωση κατά 9%, ενώ οι εκδόσεις με τα μηχανικά κιβώτια βελτιώνουν την κατανάλωση κατά 4%, συγκριτικά με τους αντίστοιχους απερχόμενους κινητήρες.
Το νέο Ranger διατίθεται σε εκδόσεις Regular Cab, Super Cab και Double Cab και προσφέρεται με στάνταρ σύστημα τετρακίνησης. Επιπλέον, διαθέτει νέα στοιχεία και «εργαλεία» που βελτιώνουν τα επίπεδα άνεσης, είτε ως επαγγελματικό είτε ως όχημα για δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 3 και η τεχνολογία ενσωματωμένου modem, FordPass Connect.
Το Ranger προσφέρει επίσης τα Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection και Intelligent Speed Limiter, ως στοιχεία του στάνταρ εξοπλισμού του, ενώ διαθέσιμο είναι και το Active Park Assist, με στόχο να καταστήσει την οδήγηση λιγότερο κουραστική αποτρέποντας ή μετριάζοντας συγχρόνως τις επιπτώσεις μιας πιθανής σύγκρουσης..
Οι διπλοκάμπινες (Double Cab) νέες εκδόσεις του Ranger υιοθετούν τώρα την τεχνολογία Active Noise Control για πιο αθόρυβη λειτουργία, ενώ η «ναυαρχίδα» της οικογένειας, το Ranger Wildtrak, καθώς και το πολυτελές Ranger Limited, προσφέρουν επίσης νέα premium χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένης της ‘easy-lift’ πίσω πόρτας.
Με ικανότητα διέλευσης μέσα από νερό μέχρι και σε βάθος 800 χλστ και με απόσταση αμαξώματος από το έδαφος στα 230 χλστ, το νέο Ranger είναι σχεδιασμένο ώστε να διαχειρίζεται με ευκολία οποιοδήποτε οδηγική κατάσταση ή έδαφος κατά τη διάρκεια μιας επαγγελματικής αποστολής ή ενός ταξιδιού αναψυχής. Με γωνία προσέγγισης 29 μοιρών και γωνία διαφυγής 21 μοιρών, ο οδηγός ελέγχει με ασφάλεια και σιγουριά το όχημα όταν περνά από εμπόδια με απότομες κλίσεις. Τα οδηγικά off-road πλεονεκτήματα του μοντέλου, συνδυάζονται επίσης με ικανότητα ρυμούλκησης έως 3.500 κιλά και ωφέλιμο φορτίο έως 1.252 κιλά.
Μοντέρνα σχεδίαση
Η αισθητική αναβάθμιση του Ranger περιλαμβάνει νέα σχεδίαση εμπρός προφυλακτήρα και νέα μάσκα, ενώ η κεντρική οριζόντια μπάρα διαιρείται πλέον σε δύο λεπτά τμήματα. Στις νέες, premium χρωματικές επιλογές περιλαμβάνονται οι Diffused Silver και Blue Lightning, ενώ οι πιο πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού προσφέρουν premium προβολείς xenon και φώτα ημέρας LED.
Το άνετο εσωτερικό, το οποίο παραπέμπει σε επιβατικό αυτοκίνητο, προσφέρεται τώρα σε περιβάλλον Ebony Black με τις βαμμένες επιφάνειες να αποκτούν μεγαλύτερη λάμψη και βάθος. Τα μοντέλα που διαθέτουν το αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων διαθέτουν επίσης έναν υψηλής ποιότητας επιλογέα. Το πολυτελές Ranger Limited προσφέρει μαύρα, δερμάτινα καθίσματα και λανσάρει ένα αποκλειστικό σχέδιο ζαντών αλουμινίου 17”.
Τέλος, οι εκδόσεις Limited και Wildtrak προσφέρουν μία νέα, ‘easy-lift’ πίσω πόρτα με ράβδο που μειώνει σημαντικά την απαιτούμενη δύναμη που θα ασκήσει κανείς για την επαναφορά της στην κλειστή θέση.
Νίκος Τσάδαρης