Έσπασε το «φράγμα» των 10 εκατ. αυτοκινήτων το εργοστάσιο της Seat

Έσπασε το «φράγμα» των 10 εκατ. αυτοκινήτων το εργοστάσιο της Seat

Έχουν κατασκευαστεί 39 διαφορετικά μοντέλα μέσα σε 25 χρόνια στο Martorell της Ισπανίας

Το εργοστάσιο της Seat στο Martorell, το οποίο φέτος γιορτάζει την 25η επέτειο λειτουργίας του, έφτασε μέσα στο τρέχων έτος το ορόσημο των 10 εκατομμυρίων παραχθέντων οχημάτων. Συνολικά 39 διαφορετικά μοντέλα έχουν βγει από τις γραμμές παραγωγής του μεγαλύτερου εργοστασίου αυτοκινήτων στην Ισπανία, με γκάμα από τη δεύτερη γενιά Ibiza και το πρώτο Cordoba μέχρι το Arona ή το Audi A1, το οποίο τώρα βρίσκεται στις πρώτες εβδομάδες παραγωγής του.

Το εργοστάσιο εγκαινιάστηκε το 1993, με επένδυση 244,5 δισ. Ισπανικών πεσετών (1,47 δισ. ευρώ). Η Seat μετέφερε την παραγωγή της μετά από 40 χρόνια από το παλιό εργοστάσιο στη Zona Franca της Βαρκελώνης και έκτοτε όλα τα κύρια μοντέλα της μάρκας κατασκευάστηκαν στο Martorell, καθώς και τα Audi Q3 και A1. Το Martorell είναι το τρίτο μεγαλύτερο εργοστάσιο του Ομίλου VW στην Ευρώπη και το σημείο αναφοράς της Βιομηχανίας 4.0 στην προώθηση της έξυπνης, ψηφιοποιημένης και συνδεδεμένης παραγωγής.

Το αυτοκίνητο με No. 10.000.000 που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής ήταν ένα Arona FR 1.5 TSI με χρώμα Desire Red και οροφή Midnight Black, το οποίο παρουσιάζεται αυτή την εβδομάδα στον ειδικό εκθεσιακό χώρο του εργοστασίου στο Martorell. Το Arona κατασκευάστηκε στην πλατφόρμα MQB A0, την οποία μοιράζεται με το Ibiza και το νέο Audi A1.

Ματιά στο μέλλον – Βιομηχανία 4.0

Τα τελευταία 25 χρόνια, οι διαδικασίες παραγωγής στο εργοστάσιο έχουν εξελιχθεί σημαντικά. Με αυτή την έννοια, η ισπανική εταιρία δεσμεύεται να μετατρέψει το εργοστάσιο στο Martorell σε πρότυπο Βιομηχανίας 4.0, με στόχο τη δημιουργία ενός έξυπνου, ψηφιοποιημένου και συνδεδεμένου εργοστασίου που προσαρμόζεται στις ανάγκες και στις διαδικασίες παραγωγής και το οποίο διαχειρίζεται πόρους και επικοινωνεί μεταξύ διαφόρων κλάδων με μεγάλη αποδοτικότητα.

Ως παράδειγμα αυτού του μετασχηματισμού, το εργοστάσιο σήμερα διαθέτει περισσότερα από 2.000 ρομπότ τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο και θα διαδραματίσουν ακόμα σημαντικότερο τα επόμενα χρόνια. Βρίσκονται σε συνεχή κίνηση προκειμένου να συναρμολογήσουν περισσότερα από 3.000 μέρη που εξοπλίζουν κάθε νέο αυτοκίνητο. Όλες αυτές οι καινοτομίες συνυπάρχουν με τους 8.000 εργαζόμενους στο εργοστάσιο, που παραδίδουν καθημερινά 2.400 αυτοκίνητα, νούμερο το οποίο ισοδυναμεί με ένα περίπου αυτοκίνητο κάθε 30 δευτερόλεπτα.

Σημείο αναφορά των επενδύσεων, της απασχόλησης και της παραγωγής

Η «επιθετική» προϊοντική πολιτική που εφάρμοσε τα δύο τελευταία χρόνια η μάρκα απαιτούσε επενδύσεις ρεκόρ στο R&D, οι οποίες το προηγούμενο έτος ανήλθαν σε 962 εκατομμύρια ευρώ. Σήμερα το εργοστάσιο παράγει τα μοντέλα Ibiza, Leon και Arona. Πρόσφατα στις γραμμές παραγωγής προστέθηκε το Audi A1. H Audi χρησιμοποίησε επίσης το εργοστάσιο στο Martorell για την επιτυχημένη παραγωγή του Audi Q3 1ης γενιάς εδώ και επτά χρόνια.

Λόγω της αυξημένης παραγωγής στο εργατικό δυναμικό του εργοστασίου περιλαμβάνονται περισσότεροι από 12.500 εργαζόμενοι, ενώ μόνο το 2018, περισσότεροι από 500 εργαζόμενοι υπέγραψαν σύμβαση αορίστου χρόνου με την εταιρεία.

Το εργοστάσιο στο Martorell εφαρμόζει το Ecomotive Factory Plan από το 2011, το οποίο στοχεύει στη βελτιστοποίηση των πόρων και στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της παραγωγής, προκειμένου να είναι ένα εργοστάσιο αποτελεσματικό, βιώσιμο και οικολογικό. Η εταιρεία στοχεύει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του 2010 στα μισά μέχρι το 2025. Τα τελευταία 7 χρόνια, η Seat έχει ήδη μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο κατά 35,5% χάρη σε πρωτοβουλίες όπως η Seat al Sol, ο μεγαλύτερος ηλιακός σταθμός στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, μια εγκατάσταση που ανακτά ενέργεια από τους φούρνους βαφής ή ένα οικολογικό πεζοδρόμιο που μειώνει τους ρύπους κατά 40%, μεταξύ άλλων.

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
Seat