Seat Tarraco, ο μεγάλος αδελφός των Arona & Ateca

Seat Tarraco, ο μεγάλος αδελφός των Arona & Ateca

Το νέο Tarraco βρίσκεται στην κορυφή της οικογένειας SUV της Seat

Η μεγάλη προϊοντική πολιτική της Seat κορυφώνεται με το λανσάρισμα του μεγάλου SUV της μάρκας, του Tarraco. Πρόκειται για ένα μοντέλο που θα αυξήση την ανταγωνιστικότητα της φίρμας, καλύπτοντας πλέον το 80% όλων των κατηγοριών οχημάτων στην Ευρώπη.

Το νέο μεγάλο SUV συνδυάζει τα βασικά χαρακτηριστικά κάθε μοντέλου της μάρκας, δηλαδή, σχεδιασμό και λειτουργικότητα, sportiness και άνεση, τεχνολογία και συναίσθημα. Το Tarraco απευθύνεται σε οδηγούς που χρειάζονται τη λειτουργικότητα των πέντε ή επτά θέσεων, την πρακτικότητα της υψηλής θέσης οδήγησης αλλά ταυτόχρονα αντιλαμβάνονται και εκτιμούν την ισορροπία που προσφέρει το Tarraco (σχεδιάστηκε στο εργοστάσιο του Martorell - Βαρκελώνη και κατασκευάζεται στο Wolfsburg - Γερμανία) μεταξύ χρηστικότητας και sportiness.

Το νέο Tarraco βρίσκεται στην κορυφή της οικογένειας SUV της Seat, ως ο μεγαλύτερος αδελφός των Ateca και Arona και συνδυάζει τεχνολογία αιχμής, δυναμικό και ευέλικτο χειρισμό, πρακτικότητα και λειτουργικότητα με κομψή σχεδίαση. Επίσης, συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μεγάλων διαστάσεων του, προσφέροντας ένα όχημα που μπορεί να ανταποκριθεί στις ποικίλες ανάγκες της σύγχρονης ζωής.

Το όνομα του (επιλέχθηκε μέσω δημόσιας ψηφοφορίας από περισσότερους από 140.000 φίλους της μάρκας) προέρχεται από την αρχαία ονομασία της Μεσογειακής πόλης Tarragona, ένα ιστορικό και πολιτιστικό κέντρο με εκπληκτική αρχιτεκτονική.

Σχεδίαση

Παρόλο που το Tarraco SUV έχει διαστάσεις 4.735 Χ 1.839 Χ 1.658 χλστ, δημιουργώντας ένα τεράστιο εσωτερικό χώρο και ένα επιβλητικό εξωτερικό, η συνολική σχεδίαση δείχνει ευελιξία , στιβαρότητα και πρακτικότητα.

Εμπρός ξεχωρίζει η προεξέχουσα μάσκα και οι Full LED (το Tarraco χρησιμοποιεί τεχνολογία LED 100%, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό) προβολείς.

Στο πίσω μέρος, η έμφαση δίνεται στον χώρο φόρτωσης, όπου το χαμηλό ύψος και το μεγάλο πλάτος εκφράζουν την πρακτικότητα, ενώ τα φώτα LED ενισχύουν την δυναμική του πίσω μέρους.

Το Tarraco θα διατίθεται σε οκτώ διαφορετικά χρώματα (Dark Camouflage, Onyx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black, Urano Grey) και δύο επίπεδα εξοπλισμού (Style και Xcellence).

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές δημιούργησαν μία προστατευτική καμπίνα για τους επιβάτες, χρησιμοποιώντας μία οριζόντια γραμμή που διατρέχει το ταμπλώ και τονίζει το πλάτος, αυξάνοντας το αίσθημα χώρου ενώ παράλληλα εμπνέει εμπιστοσύνη, ασφάλεια και ποιότητα. Το εσωτερικό προσφέρει την απαραίτητη λειτουργικότητα και ποιότητα, ανεξαρτήτως του αν επιλεγεί η 5θέσια, ή η –προαιρετική- 7θέσια έκδοση.

Ο οδηγός θα εκτιμήσει το Digital Cockpit με οθόνη 10.25’’ που απλοποιεί την παροχή πληροφοριών και μία μεγάλη, εργονομικά τοποθετημένη οθόνη 8’’, όπου οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μία σειρά από επιλογές συνδεσιμότητας, εύκολα και με ασφάλεια.

Το εσωτερικό διακρίνεται επίσης από την προσεκτική επιλογή υλικών και χρωμάτων (υφασμάτινα, Alcantara, ή προαιρετικά μαύρα δερμάτινα καθίσματα και μια κομψή, σπορ μαύρη εσωτερική οροφή), την ακρίβεια των διακοπτών και χειριστηρίων, τον χωρίς πλαίσιο εσωτερικό καθρέπτη, τα –προαιρετικά- θερμαινόμενα (εμπρός και πίσω) καθίσματα και το ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού με λειτουργία μνήμης.

Infotainment και συνδεσιμότητα

Το Tarraco με την μεγάλη κεντρική οθόνη 8’’ και τεχνολογία Seat Full Link, επιτρέπει την μέγιστη συνδεσιμότητα μεταξύ smartphone και οχήματος, με ενσωματωμένη εφαρμογή Android Auto και Apple CarPlay.

Επιπλέον, το DriveApp παρέχει στους χρήστες εξατομικευμένες επιλογές για να χρησιμοποιούν λειτουργίες όπως καταγραφή διαδρομών, έλεγχος κατάστασης αυτοκινήτου ή αναγνώριση τραγουδιού μέσω Shazam (μόνο για Android Auto), όλες μέσω της οθόνης αφής 8 ιντσών.

Επιπλέον, είναι διαθέσιμη η εφαρμογή Amazon Alexa που επιτρέπει στον οδηγό μέσω φωνητικών εντολών να βελτιστοποιεί το χρόνο του μέσα στο αυτοκίνητο: διαχείριση του προσωπικού του χρονοδιαγράμματος, εύρεση τραγουδιών, εντοπισμός σημείων προορισμού, ειδήσεις σε πραγματικό χρόνο ή εύρεση του πλησιέστερου έμπορου αυτοκινήτων μεταξύ πολλών άλλων δυνατοτήτων. Ακόμα, το Media Control with Amazon Alexa app, ενισχύει τη λειτουργικότητα και απλοποιεί την πρόσβαση, καθώς όλοι οι χρήστες το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να πατήσουν το κουμπί ελέγχου στο τιμόνι και να μιλήσουν.

Το Tarraco ενσωματώνει επίσης το ευέλικτο και προσαρμόσιμο Digital Cockpit με ψηφιακή οθόνη 10.25’’ που παρέχει σαφείς και χρήσιμες πληροφορίες στον οδηγό. Ο έλεγχος των παρεχόμενων πληροφοριών είναι απλός και ο οδηγός θα χρειαστεί μόνο να πιέσει το κουμπί View στο τιμόνι ώστε να μετακινηθεί στις τρείς διαθέσιμες κύριες οθόνες, ελαχιστοποιώντας την απόσπαση του από το δρόμο και μεγιστοποιώντας τη σαφήνεια των πληροφοριών. Η ανάλυση των πληροφοριών στην οθόνη TFT 1280 x 480 pixel γίνεται με ρυθμό ανανέωσης 75Hz.

Επίσης, η δυνατότητα του BeatsAudio system να δημιουργεί καθαρό ήχο στην καμπίνα, σε συνδυασμό με το Connectivity Box που επιτρέπει στους χρήστες να συνδέονται και να φορτίζουν ασύρματα τα smartphones τους, δίνουν στο Tarraco (το πρώτο Seat που θα διαθέτει λειτουργία ελέγχου με χειρονομίες, όταν είναι εξοπλισμένο με 8’’ Navigation Plus) πλεονεκτήματα που λίγα μόνο οχήματα προσφέρουν, ενώ

Κινητήρες

Η γκάμα κινητήρων του Tarraco διαθέτουν τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, υπερσυμπίεσης και start-stop, με απόδοση ισχύος μεταξύ 150 και 190 ίππων, αλλά και σύμφωνα με τις τελευταίες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Δυο είναι οι διαθέσιμοι κινητήρες βενζίνης: ένας 4κύλινδρος 1.5 λίτρων TSI 150 ίππων/5.000 στροφές (ροπή 250Nm/1.500-3.500 στροφές) με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (μέγιστη ταχύτητα 201 χλμ/ώρα) και ένας 2.0 λίτρων 190 ίππων/4.200-6.000 στροφές (ροπή 320 Nm/1.500-4.100 στροφές) 4Drive με 7τάχυτο κιβώτιο DSG (0-100 σε 8’’ και μέγιστη ταχύτητα 211/χλμ/ώρα).

Δυο είναι και οι διαθέσιμοι κινητήρες πετρελαίου: ένας 2.0 λίτρων TDI 150 ίππων/3.500-4.000 στροφές (ροπή 340 Nm/1.750-3.000 στροφές) με κιβώτιο 6 ταχυτήτων (κίνηση στους εμπρός τροχούς, 0-100 σε 9,8΄΄ - μέγιστη ταχύτητα 202 χλμ/ώρα) & 4Drive με 7τάχυτο κιβώτιο DSG (μέγιστη ταχύτητα 198 χλμ/ώρα) και ένας 2.0 λίτρων TDI 190 ίππων/3.500-4.000 στροφές (ροπή 400 Nm/1.750-3.250 στροφές) 4Drive με 7τάχυτο κιβώτιο DSG (0-100 σε 8,0΄΄ & μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ/ώρα).

Επίσης, μέχρι το 2020, το Tarraco θα διατίθεται και έκδοση Plug-in Hybrid.

Πλαίσιο

Εμπρός, το Tarraco έχει ανεξάρτητο σύστημα ανάρτησης MacPherson με ελατήρια και υδραυλικά αμορτισέρ, ενώ στο πίσω μέρος, σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, που περιλαμβάνει επίσης ελατήρια και υδραυλικά αμορτισέρ.

Το Dynamic Chassis Control (DCC) προσφέρει ισορροπία σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ποια ρύθμιση προτιμά (Normal, Eco, Sport), αλλά το σύστημα μπορεί επίσης να προσαρμοστεί αυτόματα ανάλογα με την επιφάνεια του δρόμου και το στυλ οδήγησης.

Το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρική υποβοήθηση και το μεγάλο (μεταξόνιο 2.790 χλστ & βάρος 1687 κιλά) SUV αποδεικνύεται ευέλικτο και ευχάριστο στην χρήση.

Ασφάλεια

Ένα σύνολο αισθητήρων επιτρέπει στο Tarraco να προσαρμόζεται σε οποιαδήποτε κατάσταση στο δρόμο.

Front Assist με ανίχνευση ποδηλάτου, Lane Assist και Emergency Call, είναι όλα στάνταρ, ενώ το Adaptive Cruise Control είναι στάνταρ στην έκδοση Tarraco Xcellence.

Υπάρχει επίσης πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης, όπως: Emergency Assist, Blind Spot Detection και Exit Assist, Traffic Sign Recognition, Traffic Jam Assist και Light Assist ως προαιρετικά.

Στα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνονται ακόμα, Pre-crash Assist και Rollover Detection.

Στα παραπάνω συστήματα προστίθενται και τα συστήματα άνεσης που περιλαμβάνουν Park Assist, Electric Tailgate με Virtual Pedal καιTop View camera system.

To Tarraco θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τον Μάρτιο του 2019.