Ένα αγωνιστικό πρωτότυπο της Nissan
Η Nissan Motorsports (Nismo) και η MA Motorsports δημιούργησαν το πρωτότυπο Project Clubsport 23, που συνδυάζει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας με την αισθητική της σειράς Z.
Σε πρώτη ματιά, Project Clubsport 23 θα μπορούσε να κοσμεί το γκαράζ οποιουδήποτε λάτρη των αυτοκινήτων Datsun και Nissan Z. Ωστόσο, με μια πιο προσεκτική παρατήρηση του πρωτότυπου, είναι εμφανής η εκπληκτική “συγχώνευση” αυθεντικών και ειδικής κατασκευής εξαρτημάτων, που συνθέτουν ένα συναρπαστικό αγωνιστικό όχημα.
Με στόχο την δημιουργία ενός ιδανικού, αποκλειστικού οχήματος, το Project Clubsport 23 “δανείζεται” μέρη και εξαρτήματα από τους πιο αναγνωρισμένους προμηθευτές εξαρτημάτων υψηλών επιδόσεων, που δοκιμάζονται και αναπτύσσονται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτό που παρουσιάζεται τώρα στην φετινή έκθεση της SEMA (ΗΠΑ) μπορεί να είναι σημαντικά διαφορετικό αρκετούς μήνες μετά, καθώς τα εξαρτήματα του οχήματος αναπτύσσονται συνεχώς.
Για την κατασκευή του Project Clubsport 23, οι ομάδες των Nissan Motorsports και MA Motorsports ξεκίνησαν ακριβώς όπως θα έκαναν όλοι οι φανατικοί λάτρεις του Z : βρίσκοντας ένα πλαίσιο και τον κινητήρα. Στην περίπτωση αυτή, το έργο ξεκίνησε με ένα Nissan 370Z NISMO του 2012. Ο αρχικός κινητήρας VQ37VHR 3,7 λίτρων και 350 ίππων αντικαταστάθηκε από έναν εργοστασιακό 3,0 λίτρων VR30DDTT twin-turbo V6, με ονομαστική τιμή 400 ίππων.
Για να δοθεί η μεγαλύτερη δυνατή έμφαση στην σπορ οδήγηση, αποφασίστηκε να διατηρηθεί το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο του 370Ζ Nismo. Αυτή ήταν μια μεγάλη πρόκληση για τους μηχανικούς, λόγω του γεγονότος ότι ο κινητήρας VR30DDTT δεν έχει ποτέ συνδυαστεί με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η MA Motorsports κατόρθωσε να αναπτύξει ένα σύστημα μετάδοσης που καταλήγει στο διαφορικό Nismo GT LSD Pro-Carbon, με ψύκτρα της MA Motorsports. Αξίζει να σημειωθεί ότι για να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με τον κινητήρα VR30DDTT, απαιτήθηκε πολύ δουλειά και χρόνος.
Οι βελτιώσεις συνεχίστηκαν με την προσθήκη ενός κιτ εισαγωγής αέρα της AMS Performance και με τις βαλβίδες εκτόνωσης της Z1 Motorsports. Η MA Motorsports δημιούργησε ένα εξατομικευμένο διπλό σύστημα εξάτμισης διαμέτρου 76 mm για να εξασφαλίσει ότι δεν θα υπήρχε διακοπή στην ροή του αέρα. Η εξάτμιση καταλήγει στο πίσω πλαίσιο της πινακίδας κυκλοφορίας, προσδίδοντας στο Project Clubsport 23 μια μοναδική εμφάνιση και αίσθηση. Προκειμένου να διατηρηθεί η ψύξη του κινητήρα VR30DDTT σε σωστό επίπεδο, τα συστήματα ψύξης και διεύθυνσης αναβαθμίστηκαν με εναλλάκτη θερμότητας της AMS Performance, ψύκτρα υδραυλικού τιμονιού της MA Motorsports και κολάρα ψυγείου από σιλικόνη της Z1 Motorsports.
Το σύστημα πέδησης αναβαθμίστηκε με τη χρήση των φρένων Nismo HC Street / Track, δισκόπλακες της Z1Motorsports και με σωληνάκια φρένων της Nismo από ανοξείδωτο ατσάλι. Οι τροποποιήσεις της ανάρτησης περιλαμβάνουν έναν συνδυασμό από νέα εξαρτήματα ανάρτησης εμπρός και πίσω της Nismo, το κιτ ρυθμιζόμενης ανάρτησης Variant 3 της KW και τα πίσω ελατήρια της Eibach.
Ειδικές είναι και οι ζάντες από κράμα αλουμινίου, που φέρουν το λογότυπο της Nismo και έχουν διάσταση 18x10,5 ίντσες. Οι σφυρήλατες ζάντες χρησιμοποιούν την τελευταία τεχνολογία RAYS "flow-forming" για υψηλή ποιότητα, αντοχή, ανθεκτικότητα και προσιτό κόστος.
Όπως και στα μηχανικά μέρη του αμαξώματος, έτσι και στο εσωτερικό του Project Clubsport 23 αντανακλώνται οι συνδυασμοί εξαρτημάτων, εξειδικευμένων και μη, από αξιόπιστους προμηθευτές. Κυρίαρχο ρόλο στην καμπίνα έχουν τα νέα καθίσματα QRT-R της Sparco, οι αγωνιστικές ζώνες πρόσδεσης 6 σημείων της Sparco, καθώς και το τιμόνι Sparco R383 με τον αποσπώμενο κώνο της Bell Works. Εκτός των παραπάνω, υπάρχει σύστημα πυρόσβεσης στην καμπίνα και στον κινητήρα, καθώς και ένα ειδικής κατασκευής roll cage. Η ειδική ταπετσαρία από την MA Motorsports είναι ραμμένη σε σχήμα διαμαντιού , “αποτυπώνοντας” μια σύγχρονη εκδοχή του αυθεντικού μοτίβου από βινύλιο, που χρησιμοποιήθηκε στο 240Z.
Η έκθεση SEMA, το κορυφαίο εμπορικό γεγονός για τα προϊόντα αυτοκινήτου, πραγματοποιείται από τις 30 Οκτωβρίου έως τις 2 Νοεμβρίου 2018, στο Συνεδριακό Κέντρο του Λας Βέγκας των Η.Π.Α.