Είναι «αποθεματικό» για το δίκτυο ηλεκτροδότησης της Γερμανίας
Το Nissan Leaf προκρίθηκε ως ένας μεγάλος σταθμός ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τις προδιαγραφές των Διαχειριστών του Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας Γερμανίας (TSO).
Με μια καινοτόμο λύση φόρτισης και διαχείρισης ενέργειας, οι εταίροι του έργου, η τεχνολογική εταιρεία The Mobility House, ο πάροχος ενέργειας Enervie και ο διαχειριστής του συστήματος μεταφοράς Amprion, έχουν προκρίνει το Leaf, σύμφωνα με τις κανονιστικές απαιτήσεις που πλαισιώνουν την πρωτογενή ρύθμιση της ισχύος. Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρικό Nissan μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως “αποθεματικό” για το Γερμανικό δίκτυο ηλεκτροδότησης, συμβάλλοντας στην καθιέρωση της τεχνολογίας V2G (Vehicle-to-Grid) στη Γερμανία.
Οι νέες και καινοτόμες λύσεις για τη σταθεροποίηση του ηλεκτρικού δικτύου είναι απαραίτητες για τη μετάβαση στην αποκεντρωμένη παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, στη Γερμανία. Η αυξανόμενη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας οδηγεί σε διακυμάνσεις στο δίκτυο, οι οποίες πρέπει αρχικά να ισορροπηθούν με πρωταρχικές ρυθμίσεις, ικανές να αποτρέψουν επικείμενες διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος, με ειδοποίηση εντός ενός δευτερολέπτου.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με ενσωματωμένη τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης, θα μπορούσαν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη σταθεροποίηση του ηλεκτρικού δικτύου. Με τη φίσα φόρτισης CHAdeMO, το Leaf είναι σε θέση όχι μόνο να “αποσπάσει” ενέργεια από το δίκτυο και να την αποθηκεύσει στην μπαταρία, αλλά εάν είναι απαραίτητο, μπορεί επίσης να τροφοδοτήσει με ρεύμα το δίκτυο. Αυτή είναι η ιδέα του οχήματος- δικτύου (V2G).
Η αμφίδρομη φόρτιση του αμιγώς ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου της Nissan, αποτελεί το θεμέλιο για την ενσωμάτωσή της στο πιλοτικό έργο της Enervie, στο Hagen της Γερμανίας. Σε συνδυασμό με την καινοτόμο, έξυπνη τεχνολογία φόρτισης και διαχείρισης ενέργειας από την The Mobility House, οι διαδικασίες φόρτισης και αποφόρτισης μπορούν να ελεγχθούν και να παρακολουθηθούν.
Νίκος Τσάδαρης