Αναβαθμισμένη πρόσφυση και Ασφάλεια με IntelliGrip & Hill Descent
Η ασφάλεια σε ανώμαλο έδαφος όπως τα εργοτάξια είναι ανεκτίμητη ειδικά για τα οχήματα. Τα ατυχήματα μπορούν να αποφεύγονται με κατάλληλο αυτοκίνητο και εξοπλισμό, αλλά και σωστές επιλογές, όπως γίνεται με το νέο van Opel Combo, που διαθέτει προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης IntelliGrip και πακέτο Worksite.
Το IntelliGrip προσφέρει στο προσθιοκίνητο Combo βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και ευστάθεια σε ποικίλα οδοστρώματα. Ο οδηγός απλά επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα ελέγχου πρόσφυσης μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου στην κεντρική κονσόλα. Στη συνέχεια τα ηλεκτρονικά προσαρμόζουν άμεσα την κατανομή ροπής στους τροχούς και τις ρυθμίσεις του ESP (ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας) σύμφωνα με το επιλεγμένο πρόγραμμα.
Το IntelliGrip διαθέτει τα εξής πέντε προγράμματα:
- Normal / On-road: Το ‘Normal’ mode ενεργοποιείται με το που ξεκινά το Combo. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) και ο έλεγχος πρόσφυσης ρυθμίζονται σε συνήθεις, καθημερινές συνθήκες – ιδανικό για την πόλη, τον αυτοκινητόδρομο ή τον επαρχιακό δρόμο.
- Snow (Χιόνι): Το ‘Snow mode’ εξασφαλίζει τη βέλτιστη δυνατή πρόσφυση στον πάγο και το χιόνι, σε ταχύτητες έως 50 χλμ/ώρα. Ο έλεγχος πρόσφυσης ρυθμίζει την ολίσθηση των εμπρός τροχών, φρενάρει τον ολισθαίνοντα τροχό και μεταφέρει τη ροπή στον έτερο εμπρός τροχό.
- Mud (Λάσπη): Αυτό το πρόγραμμα επιτρέπει περισσότερη ολίσθηση. Η σκόπιμη ολίσθηση του τροχού με τη λιγότερη πρόσφυση, όταν το όχημα ξεκινά, απομακρύνει τη λάσπη, με αποτέλεσμα τα ελαστικά να ανακτούν την πρόσφυσή τους. Ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής κατανέμεται στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Το πρόγραμμα είναι ενεργό μέχρι τα 80 χλμ/ώρα.
- Sand (Άμμος): Το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιτρέπει ένα μικρό βαθμό ταυτόχρονης ολίσθησης των δύο κινητήριων τροχών, για να μπορεί το αυτοκίνητο να κινηθεί και να μην βυθιστεί στην άμμο.
- ESP Off: Επιτρέπει την απενεργοποίηση του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου ευστάθειας (ESP) και τον έλεγχο πρόσφυσης σε ταχύτητες μέχρι τα 50 χλμ/ώρα. Για λόγους ασφαλείας, το IntelliGrip επιστρέφει αυτόματα σε ‘normal mode’ σε ταχύτητες πάνω από 50 χλμ/ώρα.
Κατά συνέπεια, το IntelliGrip προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς σύμφωνα με το επιλεγμένο πρόγραμμα, επιτρέποντας ολίσθηση όταν είναι απαραίτητο και επιτυγχάνοντας τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ πρόσφυσης και ολίσθησης των τροχών.
Εκτός από την έξτρα πρόσφυση του συστήματος IntelliGrip, προστασία σε δύσβατο έδαφος για το Combo, τον οδηγό και το πλήρωμα παρέχει το προαιρετικό πακέτο «Worksite». Αυτό περιλαμβάνει Σύστημα Ελέγχου Καθόδου (Hill Descent Control), 30 χλστ μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, πιο άκαμπτη εμπρός αντιστρεπτική δοκό και ενισχυμένο πίσω εγκάρσιο στοιχείο, ελαστικά μεγαλύτερης διαμέτρου, πίσω ελατήρια μεταβλητού συντελεστή και μεταλλικό προστατευτικό κάρτερ κάτω από το χώρο του κινητήρα.
Τέλος, το νέο Combo διατίθεται επίσης με μία γκάμα συστημάτων υποστήριξης που κάνουν την οδήγηση, τους ελιγμούς και τη μεταφορά αγαθών ή πληρωμάτων ευκολότερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη. Το προαιρετικό Surround Rear Vision, που θα προσφέρεται από την επόμενη χρονιά, βελτιώνει την ορατότητα κατά την οπισθοπορεία, ενώ μία δεύτερη κάμερα στον εξωτερικό καθρέπτη στην πλευρά του συνοδηγού περιορίζει το τυφλό σημείο σε αυτή την πλευρά του οχήματος. Εξάλλου, το συμπαγές van μπορεί να εφοδιάζεται με το σύστημα Flank Guard που λειτουργεί με αισθητήρα και βοηθά να αποφεύγονται προσκρούσεις ή γρατζουνιές με χαμηλές ταχύτητες στα πλαϊνά τμήματα του αυτοκινήτου.