Τι μάθαμε οδηγώντας το νέο Opel Combo στους γερμανικούς δρόμους

Τι μάθαμε οδηγώντας το νέο Opel Combo στους γερμανικούς δρόμους

Η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε την 5η γενιά του πολυχρηστικού Combo

Πριν λίγες ημέρες βρεθήκαμε στην Γερμανία και συγκεκριμένα στο Ρυσελσχάϊμ, το κέντρο παραγωγής των Opel, προκειμένου να οδηγήσουμε την 5η γενιά του συμπαγούς και πολυχρηστικού μοντέλου που ακούει στο όνομα Combo.

Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης

Το δημοφιλέστατο –κυρίως στις τάξεις των επαγγελματιών- μοντέλο, πρωτοεμφανίστηκε το 1986, αλλά στην 5η του γενιά, εμφανίζεται σαφώς διαφοροποιημένο, καθώς πλέον έχει έντονες επιρροές από το γκρουν της PSA, στο οποίο ανήκει πλέον η Opel.

To Combo 5ης γενιάς λοιπόν, είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα EMP2 που χρησιμοποιείται και στα νέα Citroen Berlingo και Peugeot Rifter, ενώ προσφέρεται σε δυο εκδόσεις με πολλές παραλλαγές: την επαγγελματική (Combo van) και την επιβατική (Combo Life).

Η εμφάνιση του επιβατικού μοντέλου τονίζεται από το ψηλότερο καπό συγκριτικά με άλλα οχήματα της κατηγορίας, τα φώτα ημέρας LED (Daytime Running Lights) σε σχήμα φτερού και τους «φουσκωμένους» θόλους των τροχών που συνδέονται μέσω των μαρσπιέ.

Τα Combo Life και Combo διατίθενται με δυο μήκη αμαξώματος, το στάνταρ M (4.40 μ) με χώρο αποσκευών 597-2.126 λίτρα, ή το μακρύ XL (4.75 μ) με χώρο αποσκευών 850-2.693 λίτρα.

Επίσης, το επιβατικό διατίθεται προαιρετικά σαν 5θέσιο ή 7θέσιο, ενώ το μεταφορικό (ελαφρύ επαγγελματικό – LCV) διατίθεται επίσης σαν crew cab με άνοιγμα οροφής. Προσφέρει  4,4m3 χώρο φόρτωσης, χώρο για δύο Ευρωπαλέτες και μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο έως 1.000 κιλά.

Οδηγώντας το στους αυστηρά επιτηρούμενος (τουλάχιστον από πλευράς ορίων ταχύτητας γερμανικούς δρόμους), εκτιμήσαμε τις πλούσιες τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά και τα συστήματα υποστήριξης οδηγού που προσφέρει και στρις δυο εκδόσεις. Αυτό είναι αποτέλεσμα του ότι, η 5η γενιά Combo, εξελίχθηκε εξ αρχής σύμφωνα με πρότυπα επιβατικού αυτοκινήτου, κάτι που δίνει και στους επαγγελματίες χρήστες του μοντέλου την δυνατότητα να απολαμβάνουν σχεδόν τα ίδια χαρακτηριστικά και συστήματα ασφάλειας και άνεσης με τις οικογένειες.

Τα συστήματα αυτά περιλαμβάνουν –μεταξύ άλλων- από αυτόματο cruise control μέχρι Forward Collision Alert με ανίχνευση πεζού και Automatic Emergency Braking1, Driver Drowsiness Alert, Side Blind Spot Alert, ή οθόνη Head up display. Επιπλέον, το προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης IntelliGrip με πέντε προγράμματα (modes) επιτρέπει στους οδηγούς Combo να απολαμβάνουν δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου μακριά από την άσφαλτο ή τους παρέχει εύκολη πρόσβαση σε περιοχές με άμμο, λάσπη ακόμα και χιόνι.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό ασφάλειας διατίθεται για την έκδοση panel van. Το προαιρετικό Surround Rear Vision2 βελτιώνει αισθητά την ορατότητα των panel van ή των πλήρως φορτωμένων οχημάτων. Επιπλέον, μία δεύτερη κάμερα στον εξωτερικό καθρέπτη στην πλευρά του συνοδηγού διασφαλίζει ότι ο οδηγός δεν έχει πλέον «τυφλά σημεία» κατά την διάρκεια ελιγμών. Τέλος, το νέο Combo μπορεί να εφοδιάζεται με το νέο σύστημα Flank Guard3 που λειτουργεί με αισθητήρα και βοηθά να αποφεύγονται δυσάρεστες και δαπανηρές προσκρούσεις ή γρατζουνιές.

Στην επαγγελματική έκδοση υπάρχουν θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα (συμπεριλαμβανομένου του εξωτερικού καθίσματος στον πάγκο των επιβατών),  θερμαινόμενο τιμόνι και διζωνικό σύστημα ελέγχου κλιματισμού.

Από την σχετικά ψηλή θέση, ο οδηγός βλέπει τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και την έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών που εξυπηρετεί την τελευταία γενιά των συστημάτων infotainment , συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto.  Κατά τα λοιπά το Combo (ειδικά η επιβατική έκδοση που οδηγήσαμε περισσότερο) είναι ένα απόλυτα πρακτικό μοντέλο με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, αλλά και πολλές λύσεις μεταφοράς κάθε είδους αντικειμένων που μπορεί να μεταφέρει μια οικογένεια.

Η ποιότητα των σκληρών πλαστικών και η συναρμογή τους, είναι σε καλό επίπεδο, ενώ οι συρόμενες πίσω πόρτες διευκολύνουν σε κάθε περίπτωση, καθώς ακόμα και η οικογενειακή έκδοση μπορεί εύκολα, με κατάλληλη διαρρύθμιση των καθισμάτων να μεταφέρει ογκώδη ή μακριά αντικείμενα.

Κάτω από το καπό, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από μία γκάμα υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης και diesel, ενώ τα Combo και Combo Life θα διατίθενται με μηχανικά κιβώτια πέντε ή έξι σχέσεων, ή με το προαιρετικό, αυτόματο 8τάχυτο.

Στην πλούσια γκάμα των κινητήρων του μοντέλου (προδιαγραφών Euro 6d-Temp) περιλαμβάνεται και ο 3κύλινδρος 1.2 PureTech με τους 110 ίππους (με μηχανικό 6άρι κιβώτιο), που «τραβάει» από χαμηλά και ταιριάζει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ο κινητήρας όμως που μας κέρδισε ήταν ο νέος diesel, 1.499 κ.εκ. που προσφέρεται με 76, 102 ή 130 ίππους.

Αυτός ήταν και ο κινητήρας (130 ίππων) που οδηγήσαμε περισσότερο, τόσο με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, όσο και με το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο, του οποίου ο έλεγχος  γίνεται από έναν πιεζοπεριστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Πρόκειται για ένα «πολιτισμένο» σύνολο, χωρίς θόρυβο ή κραδασμούς, που διαχειρίζεται εύκολα τα σχεδόν 1430 κιλά βάρους (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού), με μέση κατανάλωση (στη διάρκεια της δοκιμής μας) 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο (με μετατροπέα ροπής), ταιριάζει «γάντι» στον κινητήρα, αλλάζοντας γρήγορα και ομαλά τις σχέσεις, γεγονός που σε συνδυασμό με την πολύ καλή ποιότ6ητα κύλισης, μας έκανε να σκεφτούμε ότι για οικογένειες με παιδιά και αυξημένες μεταφορικές ανάγκες, υπάρχει και άλλος δρόμος εκτός από τα στέϊσον βάγκον και τα SUV.

Το θέμα βέβαια είναι το, αν ο Έλληνας καταναλωτής, επιρρεπής πάντα στην μόδα, θα μπορέσει να ξεφύγει από αυτήν (που στην εποχή μας ανήκει στα SUV), για να επιλέξει ένα πραγματικό πολυχρηστικό όχημα (MPV), όπως είναι το Combo Life, με τιμή που στη Γερμανία ξεκινά από τις 20.000 ευρώ.

Περισσότερα τον Οκτώβριο, όταν το Combo Life έρθει και στην Ελλάδα.