Το μέλλον είναι εδώ και «οδηγεί» Opel GT X Experimental

Το μέλλον είναι εδώ και «οδηγεί» Opel GT X Experimental

Πλήρως ηλεκτρικό συμπαγές SUV με εμφάνιση coupé και γεμάτο καινοτόμες ιδέες

Η Opel δίνει μία πρώτη γεύση από το μέλλον της με ένα νέο Brand Concept. Ονομάζεται Opel GT X Experimental και είναι ένα τολμηρό, 4,06 μ., 5θυρο, πλήρως ηλεκτρικό συμπαγές SUV με εμφάνιση coupé και γεμάτο καινοτόμες ιδέες. Το GT X Experimental ενσαρκώνει το όραμα της μάρκας και προαναγγέλλει  τη φιλοσοφία των μελλοντικών της μοντέλων. Η εταιρία είχε ήδη ανακοινώσει ότι σκόπευε να ενισχύει το προφίλ της κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου PACE! τον περασμένο Νοέμβριο. Το GT X Experimental είναι η πρώτη χειροπιαστή απόδειξη αυτής της διαδικασίας.

Το GT X Experimental αποτυπώνει την πλούσια κληρονομιάς της μάρκας καθώς συνδυάζει τη Γερμανική μηχανολογία, ακρίβεια και ποιότητα με καινοτομίες που οραματίζεται για το μέλλον και δίνει μία ιδέα για το ύφος των μοντέλων Opel στα μέσα της δεκαετίας του 2020.

Η μάρκα αποφάσισε να ενσωματώσει το όραμά της για τα μελλοντικά της οχήματα σε ένα συμπαγές SUV μήκους μόλις 4.063 χλστ (μεταξόνιο: 2.625 χλστ, πλάτος: 1.830 χλστ, ύψος συμπεριλαμβανομένης κεραίας: 1.528 χλστ): Το πρωτότυπο βασίζεται σε μία ανάλαφρη αρχιτεκτονική, έχει μειωμένο αποτύπωμα και πατά σε τροχούς 17 ιντσών που οπτικά δείχνουν πολύ μεγαλύτεροι, για μέγιστη οδηγική άνεση και εντυπωσιακή εμφάνιση. Επίσης, είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ενέργεια από μία συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh επόμενης γενιάς και επαγωγική φόρτιση. Δεν προσφέρει πλήρως αυτόνομη οδήγηση, αλλά διαθέτει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, που σημαίνει ότι μπορεί να διαχειρίζεται όλα τα θέματα οδήγησης, αλλά ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος να ανταποκριθεί εάν χρειαστεί παρέμβαση.

Το αμάξωμα του GT X Experimental συνδυάζει τις τολμηρές αναλογίες με καθαρές, ρέουσες επιφάνειες.  Η σιλουέτα του τονίζεται από την τολμηρή γραφιστική ταυτότητα που διαχωρίζει τα άνω και κάτω τμήματα. Το κάτω είναι βαμμένο σε φωτεινό ανοιχτό γκρι, ενώ ολόκληρο το πάνω τμήμα συμπεριλαμβανομένου του καπό, των κρυστάλλινων επιφανειών και της οροφής βάφεται σε σκούρα απόχρωση «night blue». Ανάμεσά τους βρίσκεται ένα κίτρινο στοιχείο Opel που διατρέχει το αυτοκίνητο. Αυτός ο χρωματικός συνδυασμός παραπέμπει στο παραδοσιακό grey/black/yellow της μάρκας αλλά αποδίδεται με μία φρέσκια, μοντέρνα αίσθηση. Το μελλοντικό Opel υποδέχεται τους επιβάτες προσφέροντας άνετη πρόσβαση, χάρη στις πίσω πόρτες με πίσω άρθρωση, και το άνοιγμα 90μοιρών και για τις τέσσερις πόρτες. Το μεγάλο πανοραμικό παρμπρίζ/οροφή εκτείνεται μέχρι τα πίσω καθίσματα, αυξάνοντας τη φωτεινότητα και την αίσθηση ευρυχωρίας του SUV.

Οι σχεδιαστές μείωσαν επίσης στο ελάχιστο τους παραδοσιακούς ‘αρμούς’ στο αμάξωμα, κάτι που κρίθηκε απαραίτητο λόγω των διαφορετικών ανοιγμάτων όπως πόρτες και καπό. Ο πάνω αρμός όλων των θυρών είναι κρυμμένος από ένα κίτρινο ένθετο και αυτός στις πίσω θύρες συμπίπτει με το άνοιγμα  του χώρου αποσκευών. Καταργώντας συμβατικά στοιχεία όπως λαβές θυρών και εξωτερικούς καθρέπτες, το αμάξωμα γίνεται ένας λείος καμβάς που κρύβει  απρόσμενες λεπτομέρειες όπως μικρές κάμερες ενσωματωμένες στις κίτρινες γραμμές του καπό αντικαθιστώντας τους εξωτερικούς καθρέπτες.

Πολλές στιλιστικές λεπτομέρειες τονώνουν αισθητικά το αμάξωμα, όπως τα εγχαραγμένα τρίγωνα κατά μήκος του μαρσπιέ κάτω από την πίσω πόρτα στην πλευρά του οδηγού, ένα από αυτά περιέχει μία μικρή, εξαγωνική οθόνη LED που προβάλλει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Οι τροχοί 17 ιντσών δείχνουν πολύ μεγαλύτεροι χάρη στα ανθεκτικά ελαστικά καλύμματα ζάντας για να αυξήσουν οπτικά το μέγεθος των μπλε σκούρων ελαστικών. Κίτρινες στιλιστικές γραμμές στη ζάντα απηχούν το κίτρινο στοιχείο του αμαξώματος και πλαισιώνουν το ηλεκτρονικό έμβλημα Blitz που μένει σταθερό καθώς οι τροχοί περιστρέφονται. Υπογραμμίζοντας τον SUV χαρακτήρα του, προστατευτικές ποδιές αγκαλιάζουν το κάτω μέρος του αμαξώματος και επιτείνουν την αίσθηση στιβαρότητας του GT X Experimental με μία πιο αυστηρή πινελιά.

Το GT X Experimental λανσάρει επίσης ένα νέο θέμα για το εμπρός και πίσω τμήμα των μελλοντικών μοντέλων. Το «Opel Compass» οργανώνει τα σχεδιαστικά στοιχεία κατά μήκος δύο ισχυρών αξόνων που διασταυρώνονται στο Blitz. Το έμβλημα της μάρκας βρίσκεται τώρα στο επίκεντρο περισσότερο από ποτέ. Σε μία πιο αυστηρή και αυθεντική εκτέλεση, η κεντρική πτυχή στο καπό αντιπροσωπεύει τον κάθετο άξονα, παρατεταμένο κάτω από το Blitz. Ο οριζόντιος άξονας συμβολίζεται από τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας σχήματος φτερού, ένα στοιχείο ταυτότητας κοινό σε όλα τα μελλοντικά Opel. Το πίσω τμήμα απηχεί το εμπρός και απεικονίζει τη γνησιότητα του Opel Compass, με το Blitz να δεσπόζει στην οριζόντια γραμμή των πίσω φώτων και την κάθετη γραμμή από την κεραία οροφής μέχρι την έντονη πτυχή στον προφυλακτήρα.

Επιπλέον, οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα νέο πρόσωπο για την μάρκα, που εκφράζει το πρωτοποριακό πνεύμα της εταιρίας: το «Opel Vizor». Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη μονάδα που πλαισιώνει όλα τα high-tech και τα στιλιστικά στοιχεία της μάρκας, όπως: το έμβλημα LED Blitz που δείχνει τη λειτουργική κατάσταση του αυτοκινήτου, ανάβοντας σε διαφορετικές αποχρώσεις, τους προβολείς LED matrix, τα φώτα ημέρας σχήματος φτερού και όλες τις κάμερες και τους αισθητήρες των συστημάτων υποστήριξης και λειτουργιών αυτόνομης οδήγησης κάτω από σκούρο Plexiglas. Η μονάδα εκτείνεται κάθετα στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου ακριβώς κάτω από το καπό.

Το εσωτερικό του GT X Experimental έχει σαν κύριο χαρακτηριστικό την οπτική & ψηφιακή αποτοξίνωση. Πλαισιωμένη από το πανοραμικό παρμπρίζ/οροφή και τα ενιαία πλαϊνά παράθυρα, η καμπίνα κρύβει καινοτομίες πίσω από τη στιλπνή της εμφάνιση. Το στοιχείο που ξεχωρίζει είναι το ταμπλό οργάνων σε ένα κέλυφος που ονομάζεται το «Pure Panel». Μία ευρεία, ενιαία οθόνη υποδέχεται τον οδηγό, καταργώντας την πληθώρα οθονών, διακοπτών και χειριστηρίων που συνηθίζονται στα σημερινά οχήματα παραγωγής. Το Pure Panel επιτρέπει στους οδηγούς να έχουν πρόσβαση στις πιο σύγχρονες τεχνολογίες και να  λαμβάνουν τις απαραίτητες πληροφορίες, καταργώντας τα οπτικά στοιχεία που διασπούν την προσοχή τους. Η αυθεντικότητα της σχεδίασης φαίνεται και στην έξυπνη τοποθέτηση των αεραγωγών, που είναι διακριτικά τοποθετημένοι πίσω από τις οθόνες, αφήνοντας καθαρές τις επιφάνειες. Δύο οθόνες στα άκρα του εμπρός πάνελ προβάλλουν τις πλαϊνές όψεις που καταγράφουν οι δύο μικρές αναδυόμενες κάμερες. Η σχεδίαση του τιμονιού έχει απλουστευθεί, ενώ η κεντρική μονάδα του επαναλαμβάνει το σχήμα του Opel Vizor. Και όπως και τα αντίστοιχα εξαρτήματα στους τροχούς το LED Opel Blitz στο κέντρο του παραμένει σταθερό ανεξαρτήτως από τη θέση του τιμονιού.

Αυτή η καθαρή, high-tech προσέγγιση συνεχίζεται σε όλη την καμπίνα, όπως για παράδειγμα, στα τέσσερα καθίσματα που μοιάζουν να αιωρούνται, ενώ αφαιρούμενα ηχεία τοποθετημένα κάτω από τα προσκέφαλα, προσφέρουν ηχητική απόλαυση και εκτός του αυτοκινήτου.

Το όνομα του GT X Experimental υπενθυμίζει το καινοτόμο πρωτότυπο της μάρκας, το 1965 Experimental GT, ένα προσιτό coupé που ήταν επίσης το πρώτο concept car που παρήγαγε Ευρωπαίος κατασκευαστής. Η προσθήκη του X υπογραμμίζει το σχέδιο της Opel να εξελίξει περαιτέρω το αποτύπωμά της στην αγορά SUV: το 40% όλων των αυτοκινήτων Opel που θα πωλούνται το 2021 θα είναι SUV.

Νίκος Τσάδαρης