Διαστημικό το εσωτερικό του
Τo Audi e-tron έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες μία εμπειρία, που δεν έχουν βιώσει ποτέ σε αυτοκίνητο στο παρελθόν. Η εμπειρία αυτή επεκτείνεται και στον τομέα της ακουστικής και οπτικής απόλαυσης.
Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης
Το πρώτο ηλεκτρικό Audi προσφέρει κορυφαίο επίπεδο ηρεμίας που, με τη σειρά του, διαμορφώνει το τέλειο σκηνικό για το Bang & Olufsen 3D Premium Sound System. Παράλληλα, παρέχει ψηφιακή εμπειρία στον τρόπο οδήγησης. Επιπλέον, είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες.
Η Audi επέλεξε εσκεμμένα το Royal Danish Playhouse της Κοπεγχάγης, για να παρουσιάσει για πρώτη φορά το εσωτερικό του πρωτότυπου Audi e-tron. Με το αυτοκίνητο ακόμα τυλιγμένο στο ειδικό καμουφλάζ που από την αρχή συνδέθηκε με το e-tron, η μάρκα αποκάλυψε μία πρώτη εικόνα του εσωτερικού του σχεδιασμού. Οι πρώτες εικόνες προϊδεάζουν για μία κυβιστική γλώσσα σχεδιασμού και εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες.
Για να αντιληφθεί κάποιος την αίσθηση στο εσωτερικό του e-tron, πρέπει να φανταστεί μία σκηνή που ξεδιπλώνεται μπροστά στον οδηγό. Η σκηνή αυτή αποτελεί ένα μεγάλο τόξο, το περιτύλιγμα. Περιβάλλει το εκτεταμένο ταμπλό οργάνων με έντονες οριζόντιες γραμμές οι οποίες στρογγυλεύουν κοντά στις πόρτες. Η κομψή οθόνη οργάνων μοιάζει να αιωρείται ελεύθερη στο χώρο, όπως και οι οθόνες των προαιρετικών εικονικών εξωτερικών καθρεφτών. Αυτοί οι καθρέφτες θα κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στην έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου e-tron, ανεβάζοντας την ψηφιοποίηση του εσωτερικού του αυτοκινήτου σε ένα νέο επίπεδο.
Οι εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες όχι μόνο παρέχουν μια νέα τεχνολογική εμπειρία, αλλά και πολλά πρακτικά οφέλη όσον αφορά την άνεση και την ασφάλεια. Η επίπεδη βάση τους ενσωματώνει μια μικρή φωτογραφική μηχανή της οποίας η εικόνα επεξεργασμένη ψηφιακά εμφανίζεται σε υψηλής αντίθεσης οθόνες OLED 7 ιντσών, που βρίσκονται στο εσωτερικό. Ο οδηγός μπορεί να εισάγει διαφορετικές ρυθμίσεις χρησιμοποιώντας τη λειτουργία οθόνης αφής. Τόσο η ανάλυση όσο και το σημείο εστίασης της εικόνας είναι ρυθμίσιμα, παρέχοντας το απαιτούμενο οπτικό πεδίο, ενώ ο οδηγός μπορεί να κάνει zoom σε οποιοδήποτε σημείο της εικόνας και να επιλέξει από τρεις προβολές στο σύστημα MMI για διαφορετικές καταστάσεις - για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, στροφή και στάθμευση.
Όσον αφορά στην ηχητική εμπειρία, το καινοτόμο ηλεκτρικό SUV μεταφέρει οδηγό και επιβάτες σε μία αίθουσα συναυλιών, τυλίγοντάς τους με τον 3D ήχο του Bang & Olufsen Premium Sound System. Ένα σύστημα που αναπαράγει τη μουσική ακριβώς όπως καταγράφηκε, χάρη σε 16 ηχεία και ενισχυτή που παρέχει ισχύ έως και 705 watts.
Ένα άλλο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι η κεντρική κονσόλα η οποία μοιάζει να στηρίζεται σε ανοιχτά πλευρικά τοιχώματα, δημιουργώντας ένα αέρινο περιβάλλον ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό και δίνοντας μία εντελώς νέα αίσθηση ελέγχου αυτοκινήτου.
Σε κάθε επίπεδο εξοπλισμού, στο εσωτερικό του e-tron συνδυάζονται κορυφαίας ποιότητας υλικά, σε μοναδικές αποχρώσεις και φινιρίσματα. Είτε εκλεπτυσμένο δέρμα Valcona είτε σκούρο βουρτσισμένο αλουμίνιο για μια σπορ εμφάνιση, το ηλεκτρικό SUV πληροί τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας από την άποψη της δεξιοτεχνίας και της επιλογής των υλικών. Η ραφή στα καθίσματα δημιουργεί ένα μοτίβο που θυμίζει πίνακες ηλεκτρικών κυκλωμάτων. Προαιρετικά, οι αντιπαραβαλλόμενες ραφές και οι πορτοκαλί αρμοί που διατρέχουν το εσωτερικό ξεχωρίζουν έντονα, δείγμα έμπνευσης από το ηλεκτρικό δίκτυο υψηλής τάσης. Ο προαιρετικός φωτισμός περιβάλλοντος τονίζει τις επιφάνειες απαλά και αναδεικνύει με ακρίβεια τις βασικές γραμμές του εσωτερικού. Το σήμα e-tron στο ταμπλό επίσης διαθέτει οπίσθιο φωτισμό.
Με το μακρύ μεταξόνιο των 2.928 χιλιοστών, το e-tron έχει άφθονους χώρους για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, ενώ οι διαθέσιμοι χώροι για το κεφάλι και τα γόνατα των επιβατών είναι κορυφαίοι στην κατηγορία, λόγω και της απουσίας της πίσω κεντρικής σήραγγας.
Με το συνδυασμό της ηλεκτρικής κίνησης και του άνετου, εκλεπτυσμένου εσωτερικού, το e-tron δημιουργεί (ειδικά εντός πόλης) μια νέα αίσθηση κίνησης στο δρόμο. Οι μόνοι ήχοι προέρχονται από τα ελαστικά του και τον απαλό, σχεδόν ανεπαίσθητο ήχο των ηλεκτροκινητήρων.
Το ηλεκτρικό πρωτότυπο της Audi προσφέρει εξαιρετική άνεση και σε μεγάλα ταξίδια. Η ειδική ηχομόνωση αφήνει κάθε ανεπιθύμητο ήχο, ακόμα και αυτόν που παράγει η ροή του αέρα για ταχύτητα μεγαλύτερη των 85 χλμ./ώρα, εκτός καμπίνας επιβατών, προσφέροντας πρωτοφανή για αυτοκίνητο ηρεμία.