Δυνατή, πολυτελής και έτοιμη για αυτόνομη οδήγηση η νέα BMW 8 Coupe
Η BMW παρουσιάζει το μοντέλο που ισχυρίζεται ότι, θα επαναπροσδιορίσει την οδήγηση ενός σπορ αυτοκινήτου. Η νέα Σειρά 8 Coupe συνδυάζει εντυπωσιακές επιδόσεις και κορυφαίο κράτημα με απαράμιλλη πολυτέλεια και ηγείται του λανσαρίσματος μοντέλων του premium κατασκευαστή στην πολυτελή κατηγορία.
Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης
Η δομή του αμαξώματος, η τεχνολογία κίνησης και η ανάρτηση στοχεύουν καθαρά στην επίτευξη δυναμικών επιδόσεων που ταιριάζουν σε ένα κορυφαίο σπορ αυτοκίνητο. Η εξέλιξη του μοντέλου έγινε παράλληλα με την M8 και την αγωνιστική M8 GTE, με αποτέλεσμα το χαμηλό κέντρο του ισορροπημένου βάρους, την ελαφριά κατασκευή με χρήση αλουμινίου, μαγνησίου και πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP), το αεροδυναμικό και σχεδόν χωρίς άνωση αμάξωμα, τους ισχυροί κινητήρες, το σπορ σύστημα εξαγωγής, το πίσω μπλοκέ διαφορικό, το εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα και την εξελιγμένη δομή της ανάρτησης (Adaptive M, Integral Active Steering).
Τα ελαστικά έχουν διαφορετικές διαστάσεις εμπρός/πίσω, ενώ υπάρχουν (προαιρετικά) ενεργές αντιστρεπτικές δοκοί για την M850i xDrive Coupe.
Η δυναμική εξωτερική εμφάνιση χαρακτηρίζεται από απλή σχεδίαση, με ρέουσες γραμμές, χαμηλωμένο αμάξωμα, μακρύ καπό, έντονες κλίσεις στις κρυστάλλινες επιφάνειες, ισχυρή γραμμή «ώμων», χαρακτηριστικές εγκάρσιες διπλές καμπύλες οροφής (“double-bubble”), μακρύ πίσω παρμπρίζ που φαρδαίνει προς το κάτω άκρο και αναλογίες σπορ αυτοκινήτου με διαστάσεις 4.843 Χ 1.902 Χ 1.341 χλστ, ενώ το μεταξόνιο είναι 2.822 χλστ.
Στις προαιρετικές επιλογές υπάρχει η δυνατότητα για οροφή M Carbon και πακέτο εξωτερικού M Carbon με γρίλιες αεραγωγών, καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών, πίσω αεροτομή και πίσω διαχύτη από CFRP.
Τα φώτα (προβολείς LED στάνταρ) είναι οι πιο λεπτοί προβολείς από οποιοδήποτε μοντέλο της μάρκας μέχρι σήμερα. Adaptive LED Headlights και BMW Laserlight με Selective Beam και εκτεταμένη εμβέλεια μεγάλης σκάλας έως 600 μέτρα διατίθενται προαιρετικά.
Το χαλαρωτικό και πολυτελές εσωτερικό, διακρίνεται από γραμμές και επιφάνειες με διαμήκη προσανατολισμό που κατευθύνουν το βλέμμα προς το δρόμο. Η σαφής και οδηγοκεντρική διάταξη χειριστηρίων, θα κερδίσουν με την πρώτη ματιά τον οδηγό, ενώ τα υλικά υψηλών προδιαγραφών, ο εντυπωσιακός φωτισμός του εσωτερικού, ο διάκοσμος που ξεκινά από την κεντρική κονσόλα και εκτείνεται μέχρι το ταμπλό και η πλήρως δερμάτινη επένδυση (στάνταρ για το ταμπλό και το πάνω τμήμα των θυρών), ορίζουν ένα υπέρ πολυτελές περιβάλλον.
Η θέση του οδηγού είναι χαμηλή, με ανασχεδιασμένα σπορ καθίσματα και δερμάτινη ταπετσαρία Vernasca στάνταρ. Τα δύο πίσω καθίσματα (διαιρούμενα 50 : 50 με αναδιπλούμενη πλάτη για αυξημένο αποθηκευτικό χώρο) είναι επίσης χαμηλά, γεγονός που καταργεί τα προσκέφαλα. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 420 λτ και η αυτόματη λειτουργία του πορτ-μπαγκάζ, στάνταρ εξοπλισμός.
Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται σύστημα τηλεφώνου με ασύρματη φόρτιση, BMW Display Key, Ηχοσύστημα Bowers & Wilkins Diamond Surround και χρήση κρυστάλλινων στοιχείων σε ορισμένα χειριστήρια.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει τη νέα φιλοσοφία απεικόνισης και ελέγχου BMW Operating System 7.0. BMW Live Cockpit Professional με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και Control Display 10.25 ιντσών με εναρμονισμένα, σύγχρονα γραφικά. Η επίπεδη δομή μενού, στοχεύει στην πρακτικότητα των εντολών μέσω αφής για ταχεία πρόσβαση σε ρυθμίσεις και λειτουργίες. Εξατομικεύσιμη οθόνη προσαρμόζεται στην εκάστοτε κατάσταση και παρέχει στον οδηγό τις κατάλληλες πληροφορίες την κατάλληλη στιγμή.
Αναβάθμιση οδηγικής εμπειρίας με εμφάνιση δεδομένων πλευρικής επιτάχυνσης στις στροφές. Διαισθητική λειτουργία χάρη στις πολλαπλές επιλογές ελέγχου (multimodal) μέσω οθόνης αφής, Controller, φωνητικού ελέγχου (voice control) και συστήματος αναγνώρισης χειρονομιών BMW.
Επίσης, η τελευταία γενιά Head-Up Display έχει 16% μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής, βελτιστοποιημένα 3D γραφικά και πρόσθετο περιεχόμενο απεικόνισης.
Διατίθεται επίσης, πακέτο M Sport με ειδικά στιλιστικά στοιχεία και εξοπλισμό που πρόσθετα τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως: αεραγωγοί μεγάλων διαστάσεων, ζάντες αλουμινίου Μ 19 ιντσών, σύστημα φρένων M Sport, καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών, δερμάτινο τιμόνι M, φωτιζόμενα μαρσπιέ με λογότυπο M.
Το μοντέλο της BMW M Performance είναι εξοπλισμένο με ζάντες αλουμινίου Μ 20 ιντσών και ελαστικά υψηλών επιδόσεων, ειδικό σύστημα φρένων M Sport, αποκλειστικά εξωτερικά στοιχεία σε Cerium Grey, διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού από ανοξείδωτο ατσάλι και φωτιζόμενα μαρσπιέ με την ονομασία του μοντέλου. Με το λανσάρισμα θα διατίθενται επίσης το M Technic Sport Package και αποκλειστικά αξεσουάρ BMW Individual.
Η νέα γενιά V8 κινητήρα M Performance TwinPower Turbo που είναι η κινητήρια δύναμη του μοντέλου, συνδυάζει μεγάλη ιπποδύναμη με τον χαρακτηριστικό ήχο 8κύλινδρου (σπορ σύστημα εξαγωγής με έλεγχο πεταλούδων). Με κυβισμό 4.400 κ.εκ., νέους υπερσυμπιεστές twin-scroll (τοποθετούνται στον σχήματος V χώρο μεταξύ των συστοιχιών των κυλίνδρων), βελτιστοποιημένο ψεκασμός βενζίνη, Valvetronic και Double-Vanos, η μέγιστη ισχύς είναι αυξημένη κατά 68 ίππους χωρίς αύξηση βάρους, ενώ η μέγιστη ροπή 750 Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.800 και 4.600 στροφών. Ο 6κύλινδρος εν σειρά diesel με την τελευταία τεχνολογία TwinPower Turbo περιλαμβάνει υπερσυμπίεση πολλαπλών σταδίων και άμεσο ψεκασμό common-rail με πιεζοηλεκτρικά μπεκ και μέγιστη πίεση 2.500 bar. Οι βελτιστοποιημένες εκπομπές ρύπων επιτυγχάνονται χάρη στην ανακυκλοφορία καυσαερίων, το φίλτρο σωματιδίων Diesel και τον καταλύτη παγίδευσης οξειδίων του αζώτου (NOx), αλλά και καταλύτη SCR.
Η διαχείριση συστημάτων κίνησης και ανάρτησης γίνεται μέσω του διακόπτη ελέγχου οδηγικής εμπειρίας (Driving Experience Control) με Adaptive mode. H διαφοροποίηση set up μεταξύ Comfort και Eco Pro modes αφενός και Sport με Sport+ modes αφετέρου, είναι άμεσα αντιληπτές και επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέγει δυναμικές επιδόσεις, και ευκολία χειρισμών στην πόλη, αλλά και υψηλό επίπεδο άνεσης στις μεγάλες αποστάσεις.
Επιπλέον, καινοτόμα συστήματα υποστήριξης οδηγού αυξάνουν περεταίρω την ασφάλεια και την άνεση. Επίσης, η πορεία προς την αυτοματοποιημένη οδήγηση γίνεται εφικτή, με Driving Assistant Professional που περιλαμβάνει Active Cruise Control και λειτουργία Stop & Go, Steering & lane control assistant, Lane Change Warning & Lane Departure Warning, προστασία από πλευρική σύγκρουση, υποστήριξη ελιγμού αποφυγής εμποδίου, πληροφορίες απόστασης, Προειδοποίηση Διέλευσης κυκλοφορίας, Προειδοποίηση Προτεραιότητας και Προειδοποίηση πορείας στο αντίθετο ρεύμα.
Μαζί, το Parking Assistant με αυτοματοποιημένη καθοδήγηση για παράλληλη και κάθετη στάθμευση, το Reversing Assistant που αναλαμβάνει τον έλεγχο διεύθυνσης, έχοντας προηγουμένως καταγράψει δεδομένα με εμπρόσθια κίνηση για μία απόσταση έως 50 μ, ώστε να τα χρησιμοποιήσει στην οπισθοπορεία και το Parking Assistant Plus, που περιλαμβάνει επίσης Surround View, Top View, Panorama View και Remote 3D View.
Δεδομένη είναι και η ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών ConnectedDrive, που εξασφαλίζει πλήρη συνδεσιμότητα μεταξύ οχήματος και ψηφιακών συσκευών του πελάτη μέσω του προσωπικού βοηθού ταξιδιού BMW Connected. Επιπλέον, το Digital Key επιτρέπει πρόσβαση στο όχημα και εκκίνηση του κινητήρα μέσω smartphone, υπάρχει δυνατότητα προειδοποίηση κινδύνων μέσω διασύνδεσης με άλλα οχήματα BMW και ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού (“over the air”).
Το λανσάρισμα στην αγορά θα γίνει τον Νοέμβριο 2018 σε δύο εκδόσεις:
- M850i xDrive Coupe: V8 βενζινοκινητήρας, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Κυβισμός: 4.395 cc, ισχύς: 530 ίπποι στις 5.500 – 6.000 σαλ, μέγιστη ροπή: 750 Nm στις 1.800 – 4.600 σαλ. Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ: 3,7 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα. Κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 10,5 – 10,0 λτ/100 χλμ, Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 240 – 228 γρ/χλμ, πρότυπο εκπομπών καυσαερίων: EU6d-TEMP.
- 840 d xDrive Coupe : 6κύλινδρος, εν σειρά κινητήρας diesel, 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Κυβισμός: 2.993 cc, ισχύς: 320 ίπποι στις 4.400 σαλ, μέγιστη ροπή: 680 Nm στις 1.750 – 2.250 σαλ. Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ: 4,9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα. Κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 6,2 – 5,9 λτ/100 χλμ, Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 164 – 154 γρ/χλμ, πρότυπο εκπομπών καυσαερίων: EU6d-TEMP.