Η δεύτερη γενιά του μοντέλου που θα λανσαριστεί το 2019, διαθέτει διαφορετικό design, υψηλή ποιότητα υλικών και κύλιση ανώτερης κατηγορίας
Όταν πριν 8 χρόνια (2010) παρουσιάστηκε τo πρώτο Α1, λανσαρίστηκε ως «το πρώτο σου Audi» και για πολύ κόσμο αποτέλεσε την είσοδο στον κόσμο της μάρκας. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου που θα λανσαριστεί το 2019, διαθέτει διαφορετικό design, υψηλή ποιότητα υλικών και κύλιση ανώτερης κατηγορίας. Με εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και hi-tech Infotainment, παραμένοντας μόνιμα συνδεδεμένο με τον ψηφιακό κόσμο, το νέο Α1 θα προσφέρει διευρυμένες δυνατότητες εξατομίκευσης και προσωποποίησης.
Το A1 είναι λίγο πιο μακρύ από τον προκάτοχό του (+56 χιλ., στα 4,03 μ.) ενώ διατηρεί ίδιο το πλάτος (1,74 μ.), με ύψος μόλις 1,43 μ. Το compact σπορ αμάξωμα με τη νέα, Singleframe μάσκα χαρακτηρίζεται από φαρδιά μετατρόχια και κοντούς πρόβολους, ενώ κάτω από το άκρο του καπό υπάρχουν τρεις επίπεδες σχισμές, «φόρος τιμής» στο θρυλικό Sport quattro που κυριάρχησε στα ράλι το 1984.
Από το πλάι, το νέο A1 έχει έντονες σχεδιαστικές επιρροές τόσο από το Audi Ur-quattro όσο και από το Sport quattro. Ο σχεδιασμός της οροφής (που μπορεί να είναι βαμμένη σε διαφορετικό χρώμα από τις εμπρός κολόνες μέχρι την πίσω αεροτομή), δημιουργεί την εντύπωση ότι είναι πιο επίπεδη από ότι στην πραγματικότητα και το συνολικό design έχει σφηνοειδές σχήμα (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,31). Τα φώτα ημέρας με τους προαιρετικούς φουλ LED προβολείς συνδυάζονται με 3D μοτίβο στα πίσω φωτιστικά σώματα, έτσι ώστε το Α1 να είναι αναγνωρίσιμο, ακόμα και στο σκοτάδι.
Στο εσωτερικό, ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, τα χειριστήρια και η προαιρετική οθόνη αφής MMI είναι προσανατολισμένα προς τον οδηγό, δίνοντας έμφαση στον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του μοντέλου, ενώ σε επίπεδο εξοπλισμού, υπάρχει μεγάλος βαθμός ευελιξίας και δυνατότητα συνδυασμού εκδόσεων. Ακόμη και η εισαγωγική έκδοση διαθέτει στάνταρ τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης με διαγώνιο 10,25 ίντσες και με πολύ-λειτουργικό τιμόνι. Το προαιρετικό Audi virtual cockpit με το ευρύτερο φάσμα λειτουργιών, παρέχει πολλές και ολοκληρωμένες πληροφορίες όπως κινούμενους χάρτες πλοήγησης και γραφικά για μερικά συστήματα υποβοήθησης, στο άμεσο οπτικό πεδίου του οδηγού.
Το Infotainment προέρχεται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Το ηχοσύστημα MMI είναι στάνταρ και μπορεί να ρυθμιστεί από τους διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι και την οθόνη στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στην κορυφαία έκδοση, η πλοήγηση MMI plus συνδυάζεται με οθόνη αφής MMI 10,1 ιντσών, η οποία ταιριάζει άψογα με τη μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια.
Το νέο μικρό Audi εγγυάται κορυφαία συνδεσιμότητα για οδηγό και επιβάτες, προσφέροντας συνδέσεις Apple CarPlay και Android Auto στο ΜΜΙ που έχει προγραμματιστεί ειδικά για αυτά. Οι φίλοι της μουσικής και της υψηλής πιστότητας του ήχου θα ικανοποιηθούν ιδιαίτερα με τα διαθέσιμα ηχοσυστήματα, με κορυφαίο αυτό της Bang & Olufsen, με 11 ηχεία και συνολική απόδοση 560 Watt, ενώ η 3D λειτουργία του χρησιμοποιεί το παρμπρίζ σαν επιφάνεια αντανάκλασης.
Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, έρχονται επίσης από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Διατηρούν το compact μοντέλο στη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, προστατεύουν τον οδηγό από πιθανούς κινδύνους και τον διευκολύνουν να παραμένει στη λωρίδα του ή να παρκάρει.
Το νέο A1 είναι πολύ πιο ευρύχωρο για τον οδηγό, τον συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες. Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και την σπορ γραμμή της οροφής, οι ενήλικες στα πίσω καθίσματα έχουν στη διάθεσή τους πολύ χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους.
Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης TFSI, με ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από 95 έως 200 ίππους. Η υπερτροφοδότηση (turbo), ο άμεσος ψεκασμός και το φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων είναι στάνταρ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι είτε μηχανικό είτε το αυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic, των 7 ή 6 σχέσεων.