Οι μικρές αλλαγές που κάνουν τη διαφορά...
Πριν λίγες ημέρες, η αντιπροσωπεία της Mini στην χώρα μας, παρουσίασε στους εκπροσώπους του ειδικού τύπου την ανανεωμένη έκδοση των 3θυρου, 5θυρου και Cabrio Mini, που είναι ήδη διαθέσιμες στην ελληνική αγορά.
Τα νέα Mini διατίθενται με μειωμένου βάρους κινητήρες βενζίνης και diesel στα τρία αμαξώματα, με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και τιμές που ξεκινούν κάτω από τις 20 χιλιάδες ευρώ για το 3θυρο Mini One 1.5 με 102 ίππους.
Η πλέον πετυχημένη αναβίωση μοντέλου του παρελθόντος, αυτή του Mini, θεωρείται από τα πλέον εμπορικά μοντέλα της αγοράς, διατηρώντας τιμές μεταπώλησης εξωφρενικά υψηλές για την εποχή της σχεδόν 10ετούς κρίσης. Πρόκειται για την επιτομή του life style σε προσιτό όχημα και είναι -κατά γενική ομολογία- από τα αυτοκίνητα που οδηγώντας τα σου φτιάχνουν την διάθεση. Αυτό από μόνο του, ορίζει και το ότι, οι όποιες αλλαγές δεν μπορούν να είναι εκτεταμένες, καθώς την ομάδα που κερδίσει δεν την αλλάζεις, παρά μόνο την φρεσκάρεις.
Κατά συνέπεια η πρόσφατη ανανέωση έπρεπε να είναι περιορισμένη, κάτι που οι σχεδιαστές ακολούθησαν πιστά. Έγιναν λοιπόν μερικές προσθήκες στον εξοπλισμό, όπως το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις), η νέα (στάνταρ επίσης) οθόνη 6,5'' στο ταμπλό, οι νέοι προβολείς LED τεχνολογίας Matrix, που ενεργοποιούνται τμηματικά, τα νέα πίσω φώτα, οι νέες ζάντες αλουμινίου, οι δερμάτινες ταπετσαρίες, το νέο λογότυπο και τρεις νέοι χρωματισμοί.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει (εκτός της οθόνης και του τιμονιού), ESP, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κλιματισμό, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, ηχοσύστημα, υπολογιστή ταξιδιού, έλεγχο πίεσης ελαστικών κ.ά..
Επίσης αναγνωρίζοντας το προφίλ των πελατών της Mini, προσφέρει αυξημένες δυνατότητες εξατομίκευσης με επιλογές εξαρτημάτων που μπορούν να σχεδιάζουν οι ίδιοι και να παραγγέλνουν με το Internet, προκειμένου να τα παραλάβουν και τοποθετήσουν (οι ίδιοι) λίγες ημέρες μετά.
Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, δεν έχουμε αλλαγές, εκτός μια βελτίωση στον 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ που «φορούν» τα Mini One First και Mini One. Η βελτίωση αυτή αυξάνει την ροπή κατά 10 Nm, δηλαδή στα 160 και 190 Nm αντίστοιχα.
Πλέον αυτού ο δυνατός diesel της γκάμας διαθέτει πλέον υπερσυμπιεστή δύο σταδίων, ενώ καταργήθηκε το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και στη θέση του τοποθετείται ένα νέο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις (διατίθεται προαιρετικά για τα μοντέλα MINI One, MINI Cooper, MINI Cooper S και MINI Cooper D).
Όλα τα κιβώτια Steptronic που διατίθενται για τα νέα 3θυρα και 5θυρα Mini, αλλά και το νέο Cabrio, επιτρέπουν τη χρήση της λειτουργίας coasting σε MID και GREEN mode καθώς και της τελευταίας γενιάς της λειτουργίας auto start/stop.
Επίσης να σημειώσουμε ότι, στις εκδόσεις Cooper SD και JCW, είναι διαθέσιμο κι ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Στην διάρκεια της εκδήλωσης, οδηγήσαμε για μερικά χιλιόμετρα εντός αστικού δικτύου την έκδοση Cooper με τον βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων και απόδοση 136 ίππων, που επιταχύνει από 0-100 σε 7,8 δεύτερα και φθάνει στην τελική των 210 χλμ/ώρα.
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας το κινεί με μεγάλη άνεση το γεροδεμένο αμάξωμα και η ροπή που προσφέρει το τούρμπο δίνει αξιοπρεπέστατες από στάση και ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Το τιμόνι παραμένει γρήγορο και σαφές, ενώ διάχυτη είναι η πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης.
Σε κάθε περίπτωση η ατμόσφαιρα του εσωτερικού είναι τόσο ευχάριστη, που οδηγώντας ανεξαρτήτως συνθηκών το Mini, ελάχιστα νοιάζεσαι για τον κυκλοφοριακό φόρτο της στιγμής ή τις καιρικές συνθήκες. Απλά επιλέγεις στο ποιοτικό ηχοσύνολο το άκουσμα που επιθυμείς και «αποκόπτεσαι» από το περιβάλλον, περνώντας ευχάριστα την όση ώρα παραμένεις στην θέση του οδηγού.
Στον αντίποδα αυτού, όποια στιγμή οι κυκλοφοριακές συνθήκες το επιτρέπουν, μπορείς να κινηθείς από γρήγορα έως πολύ γρήγορα, χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Η οδήγηση του Mini, είναι σαν να οδηγείς ένα κλειστό Kart, με προβλέψιμη συμπεριφορά και υποδειγματική ευχρηστία.
Ευχάριστο, σβέλτο, ευθύβολο, ποιοτικό και μοδάτο, το νέο Mini –κατά τη γνώμη μας- αυξάνει περισσότερο την αξία του στο χρηματιστήριο των «ψαγμένων» αγοραστών. Κοστίζει μεν (οι τιμές του 5θυρου ξεκινούν από 20.665 ευρώ και του Cabrio από 26.710 ευρώ) περισσότερο από τον θεωρητικό του ανταγωνισμό, αλλά δικαιολογεί αυτή την υπεραξία, τόσο με την ευχαρίστηση που σου δίνει κάθε στιγμή, όσο και με την τιμή μεταπώλησης, όταν αποφασίσεις να το αποχωριστείς.
Νίκος Τσάδαρης