Με σεβασμό στο περιβάλλον και μετά τις εργασίες εξέλιξης που ξεκίνησαν το 2007 για το εγχείρημα "i" έθεσαν τις βάσεις για λύσεις βιώσιμης μετακίνησης σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές που συντελούνται στον πλανήτη.
Έτσι το BMW group φέρνει στο φως το νέο BMW i brand, με σκοπό τη βέλτιστη εξισορρόπηση μεταξύ ατομικών αναγκών και μελλοντικών απαιτήσεων στις παγκόσμιες μετακινήσεις. Το BMW i δεσμεύεται στη δημιουργία καινοτόμων υψηλού κύρους οχημάτων και υπηρεσιών αυτοκίνητσης με γνώμονα τη βιωσιμότητα. Αυτό το όραμα γίνεται τώρα πραγματικότητα: το BMW i3, το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής του νέου brand, προσφέρει στους πελάτες ταξίδια μηδενικών ρύπων σε ανώτερη συσκευασία.
Πρόκειται για το πρώτο υψηλού κύρους αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από την αρχή για λειτουργία με ηλεκτροκίνηση. Αποτέλεσμα: οδηγική απόλαυση BMW, γνήσια, χωρίς ρύπους και με μία ένταση που δεν μπορεί να συναγωνιστεί οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό όχημα. Όπως η μοναδική αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου – που βασίζεται στη δομή LifeDrive και ένα κλωβό επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) – ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης έχουν εξελιχθεί και κατασκευαστεί από το BMW Group στο πλαίσιο του προγράμματός BMW eDrive. Σημαντικό ρόλο παίζουν τα συστήματα υποστήριξης οδηγού και οι υπηρεσίες αυτοκίνησης των BMW ConnectedDrive και 360° ELECTRIC που σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για το BMW i3. Η ευφυής ενσωμάτωση αυτών των χαρακτηριστικών προάγει την premium εμπειρία με ένα ηλεκτροκίνητο όχημα σε περιβάλλον πόλης.
Είναι εφοδιασμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 170 ίππους και τα 250 Nm ροπής. Οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου εξασφαλίζουν αυτονομία 160 χιλιόμετρων, ωστόσο προαιρετικά προσφέρεται και ένα σύστημα επέκτασης αυτονομίας, το οποίο αποτελείται από έναν δικύλινδρο βενζινοκινητήρα 650 κ.εκ. Ο τελευταίος παράγει την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια ώστε το i3 να καλύπτει αποστάσεις που φτάνουν έως και τα 300 χιλιόμετρα.
Υπό κανονικές συνθήκες η διαδικασία φόρτισης των μπαταριών ιόντων-λιθίου διαρκεί έξι ώρες, ωστόσο, σε μονάδες ταχείας φόρτισης, 30 λεπτά είναι αρκετά ώστε οι μπαταρίες να ανακτήσουν το 80% της ενέργειάς τους.
Χάρη στο περιορισμένο βάρος του, το οποίο δεν ξεπερνά τα 1.195 κιλά, το ΒΜW i3 διαθέτει εντυπωσιακές επιδόσεις. Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, για την επιτάχυνση του αυτοκινήτου από στάση στα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 7,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.
Στην Ελλάδα θα κυκλοφορήσει στην τιμή των 31.650 - τιμή έναρξης - και αναμένεται να βρίσκεται εδώ στο τέλος το χρόνου.