Οι κατασκευαστές προσπαθούν να αποκαταστήσουν αυτή την κρίση εμπιστοσύνης των καταναλωτών
Μετά τις ακούσιες ή ακούσιες αποκαλύψεις για ρύπους, κατανάλωση και λοιπά κατασκευαστικά δεδομένα, ένας ένας οι κατασκευαστές προσπαθούν να αποκαταστήσουν αυτή την κρίση εμπιστοσύνης των καταναλωτών, που ξεκίνησε εδώ και περίπου ένα χρόνο.
Έτσι και η Opel έκανε το πρώτο βήμα στη πρωτοβουλία της για περισσότερη διαφάνεια που ανακοίνωσε τον περασμένο Δεκέμβριο. Σε ένα ειδικά σχεδιασμένο χώρο στον ιστότοπο της Opel, στοhttp://www.opel.gr/tools/wltp-drivingcyle-fuelconsumption.html και πριν ισχύσει το νέο μελλοντικό νομικό καθεστώς για την παρουσίαση της κατανάλωσης, η φίρμα γίνεται η πρώτη Γερμανική κατασκευάστρια αυτοκινήτων που δημοσιεύει εθελοντικά τιμές οι οποίες μετρήθηκαν στον πιο ρεαλιστικό κύκλο δοκιμών WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) σε αντιπαραβολή με τα τρέχοντα, επίσημα αποτελέσματα κατανάλωσης του κύκλου NEDC (New European Driving Cycle). Οι τιμές κατανάλωσης NEDC συνήθως θα είναι χαμηλότερες αυτών που βασίζονται στον κύκλο WLTP.
Οι πελάτες που επισκέπτονται το website εκτός από τα δεδομένα της κατανάλωσης, θα μπορούν επίσης να ανακαλύψουν πώς θα επωφεληθούν από τις νέες τιμές, να ενημερωθούν για τον κύκλο οδήγησης WLTP και να διαβάσουν συμβουλές οικονομίας καυσίμου. Το website περιλαμβάνει και μία σελίδα με απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις (FAQ).
«Η Opel έχει δεσμευτεί να παρέχει διαφάνεια», δήλωσε ο William Bertagni, στέλεχος τηε εταιρίας. «Επομένως με δική μας πρωτοβουλία δημοσιεύουμε τα αποτελέσματα του κύκλου οδήγησης WLTP δίπλα στα υποχρεωτικά δεδομένα κατανάλωσης & εκπομπών ρύπων του κύκλου NEDC. Ξεκινώντας με τα νέα Astra hatchback και Sports Tourer, θα δημοσιεύουμε μία σειρά τιμών από φάσεις του κύκλου WLTP με τη χαμηλότερη και υψηλότερη μέτρηση για κάθε συνδυασμό κινητήρα/κιβωτίου.»
Ενώ ο ισχύων κύκλος NEDC ορίζει τις τιμές σε κατηγορίες ‘πόλης, εκτός πόλης και μικτού κύκλου’, βάσει ενός θεωρητικού προφίλ οδήγησης, το WLTP χρησιμοποιεί ‘αληθινά’ οδηγικά προφίλ από μία παγκόσμια στατιστική έρευνα. Ο κύκλος οδήγησης WLTP υποδιαιρείται σε τέσσερες ενότητες με διαφορετικές μέσες ταχύτητες: χαμηλή, μεσαία, υψηλή και πολύ υψηλή. Κάθε ενότητα περιέχει μία ποικιλία οδηγικών φάσεων, φάσεις σταματήματος, επιτάχυνσης και φρεναρίσματος που αντιπροσωπεύουν καθημερινά προφίλ οδήγησης.
Οι τιμές που δημοσιεύει η Opel ορίζονται ως εξής: Κάθε συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου δοκιμάζεται με τον πιο οικονομικό και τον πιο ενεργοβόρο εξοπλισμό οχήματος. Η χαμηλότερη κατανάλωση αντιπροσωπεύει τη χαμηλότερη μέτρηση από τις τέσσερις φάσεις του κύκλου WLTP, χρησιμοποιώντας την κατανάλωση ενός οχήματος με τον πιο οικονομικό εξοπλισμό του σχετικού συνδυασμού κινητήρα & κιβωτίου. Η πάνω τιμή αντιπροσωπεύει την υψηλότερη μέτρηση των τεσσάρων φάσεων WLTP, και προέρχεται από την αντίστοιχη κατανάλωση του οχήματος με τον πιο ενεργοβόρο εξοπλισμό.
Ο κύκλος WLTP γνωρίζει ευρεία αποδοχή από τη βιομηχανία και έχει εξελιχθεί υπό τις οδηγίες της UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) - Παγκόσμιο Φόρουμ για την Εναρμόνιση των Κανονισμών Οχημάτων - ώστε να είναι πιο αντιπροσωπευτικοί των καθημερινών συνθηκών κυκλοφορίας. Τα δεδομένα που προκύπτουν είναι συγκρίσιμα σε όλο τον κόσμο, ενώ οι τιμές NEDC ισχύουν μόνο για την Ευρώπη. Σύμφωνα με σχέδια της Ε.Ε., ο ισχύων, επίσημος “New European Driving Cycle” (NEDC) θα αντικατασταθεί το 2017 με τον πιο σύγχρονο WLTP.
Συγκριτικά με το NEDC, η δοκιμή WLTP αποτυπώνει με μεγαλύτερη συνέπεια την κατανάλωση σε αληθινές συνθήκες κυκλοφορίας. Ο κύκλος βασίζεται σε αυστηρές διαδικασίες δοκιμών που λαμβάνουν υπόψη πιο ρεαλιστικά προφίλ οδήγησης και θερμοκρασιών περιβάλλοντος. Καθώς διεξάγονται σε εργαστηριακές συνθήκες για να προσδιορίζεται ένα παγκόσμια εναρμονισμένο πρότυπο, οι παράμετροι δοκιμών περιλαμβάνουν μεγαλύτερες αποστάσεις, υψηλότερες μέσες και μέγιστες ταχύτητες, μικρότερα διαστήματα ακινητοποίησης και περισσότερο φρενάρισμα και επιτάχυνση. Για παράδειγμα, η απόσταση που καλύπτεται στον κύκλο WLTP είναι 23 km (11 km στο NEDC), τα διαστήματα ακινητοποίησης έχουν ποσοστό μόλις 13% (25%) και η τελική ταχύτητα είναι 130 km/h (120 km/h).
Η κατανάλωση μικτού κύκλου στον κύκλο NEDC του πεντάθυρου Astra hatchback, για παράδειγμα, με κινητήρα 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo (150 hp), εξάρι μηχανικό κιβώτιο και σύστημα start/stop, είναι 5,1-4,9 lit / 100 km και εκπομπές CO2 117-114 g/km.
Το φάσμα τιμών κατανάλωσης που βασίζεται στον κύκλο WLTP του ιδίου μοντέλου, μετρημένο σύμφωνα με τα παραπάνω, είναι 8,5-5,0 l/100 km.
Με τον 1.6 CDTI diesel (110 hp) , εξάρι μηχανικό κιβώτιο και σύστημα start/stop, η κατανάλωση του Astra hatchback είναι 3,4-3,3 l/100 km (91-88 g/km CO2) στο μικτό κύκλο NEDC.
Το φάσμα τιμών κατανάλωσης που βασίζεται στον κύκλο WLTP του ιδίου μοντέλου, μετρημένο σύμφωνα με τα παραπάνω είναι 5,7-4,2 l/100 km. Ενώ τα αποτελέσματα που βασίζονται στον κύκλο WLTP είναι πιο αντιπροσωπευτικά των πραγματικών, καθημερινών συνθηκών οδήγησης σε σχέση με τις τιμές NEDC. Η μέτρηση εξακολουθεί να γίνεται με τη χρήση ενός τυποποιημένου, προκαθορισμένου κύκλου οδήγησης σε διάταξη δοκιμής. Αυτό σημαίνει ότι η πραγματική κατανάλωση υπό ορισμένες συνθήκες στην καθημερινή ζωή μπορεί να αποκλίνει (για παράδειγμα οδηγώντας με υψηλή ταχύτητα σε εθνικό δρόμο) και να προκαλέσει υψηλότερη κατανάλωση από την αναφερόμενη.