Επενδύοντας περίπου 8,5 δισ. ευρώ στη Σουηδία, η Volvo θέτει τις βάσεις για το σχεδιασμό και κατασκευή νέων μοντέλων που μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη και την εξέλιξη και δημιουργία μίας νέας γενιάς τετρακύλινδρων κινητήρων. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στη Σουηδία. Με αυτή την κίνηση η Volvo ανεξαρτητοποιείται πλήρως από το προηγούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς, με το οποίο μοιραζόταν ακόμα δάπεδα και κινητήρες.
Η επένδυση αφορά στους τομείς της Scalable Product Architecture – SPA (Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντων) και της Volvo Engine Architecture – VEA (Αρχιτεκτονική Κινητήρων Volvo). Η SPA ουσιαστικά είναι ένας πρωτοποριακός τρόπος σχεδιασμού, εξέλιξης και κατασκευής αυτοκινήτων, με δομικά στοιχεία δαπέδου (όπως ακριβώς και στην περίπτωση της πλατφόρμας MQB της VW), πάνω στην οποία θα βασιστούν όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Volvo. Τα μοντέλα αυτά θα μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη τόσο σε μικρή κλίμακα (σε επίπεδο εξαρτημάτων) όσο και σε πιο ευρεία (κοινά συστήματα και μηχανολογικές μονάδες) και θα κατασκευάζονται με μία αντίστοιχα ευέλικτη διαδικασία παραγωγής. Παράλληλα, η VEA αποτελεί τη νέα γενιά τετρακύλινδρων κινητήρων της Volvo, που έχει ως στόχο να προσφέρει υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση. Οι κινητήρες αυτοί θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Skövde, με τη συναρμολόγηση όλων των συστημάτων μετάδοσης κίνησης –των υβριδικών συμπεριλαμβανομένων να ακολουθεί στο εργοστάσιο της Torslanda στο Γκέτεμποργκ.
"Η τεράστια αυτή επένδυση στη Σουηδία δείχνει την αποφασιστικότητα της Volvo να διατηρήσει την ανεξαρτησία της αλλά και να ενδυναμώσει το DNA της μάρκας ως premium Σουηδός κατασκευαστής με παγκόσμια απήχηση," δήλωσε ο Χάκαν Σάμουελσον, Πρόεδρος της Volvo Car Group.
Ο Πήτερ Μέρτενς, Αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της Volvo δήλωσε σχετικά: "Η SPA, η οποία ουσιαστικά αφορά σε μοντέλα που αποτελούν περισσότερο από τα 2/3 των πωλήσεών μας, μας κάνει τεχνολογικά ανεξάρτητους, χωρίς τον παραμικρό πλέον συνδετικό κρίκο με τον προηγούμενο ιδιοκτήτη της μάρκας. Με τη SPA θα επιτύχουμε μεγάλες οικονομίες κλίμακας και θα γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί. Έτσι θα απαιτούνται λιγότερα κεφάλαια για εξέλιξη βασικών μηχανικών μερών με αποτέλεσμα μεγαλύτερες επενδύσεις σε επιμέρους λεπτομέρειες, που είναι τόσο σημαντικές για έναν πελάτη μιας premium μάρκας. Όσον αφορά στη VEA, οι κινητήρες που θα προκύψουν από αυτήν θα έχουν υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με τους σημερινούς εξακύλινδρους και κατανάλωση καυσίμου χαμηλότερη από αυτήν της υπάρχουσας γενιάς τετρακύλινδρων κινητήρων. Θα διαθέτουν κατά 60% λιγότερα εξειδικευμένα εξαρτήματα, θα είναι έως και κατά 90 κιλά ελαφρύτεροι από τους σημερινούς, ενώ θα διαθέτουν έως και κατά 35% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου."
Το μισό σχεδόν ποσό της επένδυσης αφορά στην ανάπτυξη της απαραίτητης υποδομής για τις SPA και VEA, ενώ το 1/3 περίπου θα χρησιμοποιηθεί για επέκταση και εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων εργοστασίων. Μεγάλο μέρος της επένδυσης αφορά στη σχετική έρευνα και εξέλιξη που απαιτείται, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο της Τορσλάντα, στο Γκέτεμποργκ.
Το πρώτο μοντέλο βασισμένο στις SPA και VEA είναι το επόμενης γενιάς Volvo XC90, το οποίο θα παρουσιαστεί το 2014.