Προς το παρόν, μόνο η παλαιά έκδοση του θρυλικού Pony κυκλοφορεί στους δρόμους και σε... επιλεγμένες εμφανίσεις. Το νέο αυτοκίνητο συναντά αρκετά εμπόδια και είναι ακόμα άγνωστο πότε θα καταφέρει να βγει στην άσφαλτο.
Σύμφωνα με πηγές από τη Namco SA, για την επανεκκίνηση της αυτοκινητοβιομηχανίας και την παραγωγή του πρώτου Pony απαιτούνται τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ σε περαιτέρω έρευνα, μελέτες παραγωγής, εκμάθηση εξειδικευμένου προσωπικού κ.ο.κ. «Αυτά τα χρήματα δεν υπάρχουν. Ηρθε ο κ. Κεφαλογιάννης στο εργοστάσιο, είδε ένα αυτοκίνητο, αλλά δεν του είπαν ότι αυτή τη στιγμή λείπουν δύο γραμμές παραγωγής μοντάζ», αναφέρουν χαρακτηριστικά άνθρωποι της εταιρείας.
Γενικότερα, όπως λένε, το περιβάλλον στην Ελλάδα δεν ευνοεί την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το καθαρό κέρδος μιας τέτοιας επένδυσης δεν ξεπερνά το 3%-6%, ενώ το κεφάλαιο κίνησης που απαιτείται αντιστοιχεί περίπου στο 80% του τζίρου. Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, το σχέδιο είναι η κατασκευή 24 αυτοκινήτων την ημέρα. Εάν η τιμή κυμαίνεται στα 7.000 ευρώ, ο τζίρος φτάνει τα 42 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Αυτό σημαίνει κεφάλαιο κίνησης ύψους 34 εκατ. ευρώ. Κι αυτό γιατί όλα τα εξαρτήματα που δεν μπορούν να κατασκευαστούν στην Ελλάδα θα πρέπει να αγοραστούν από το εξωτερικό.
Ετσι, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, για τα 6.000 αυτοκίνητα που σχεδιάζει η Namco να πουλήσει τον χρόνο, θα πρέπει να αγοράσει 2.000-2.500 κινητήρες από πριν.
Μεγάλο πρόσκομμα αποτελεί ταυτόχρονα και η έλλειψη τεχνογνωσίας ενώ, τα παραπάνω συμπληρώνονται από το γενικότερο κλίμα που επικρατεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. «Δεν υπάρχει λόγος κάποιος να επενδύσει σήμερα στην Ελλάδα, όταν ζητείται 26% φόρος για κέρδη και το 55% πρέπει να καταβληθεί μπροστά. Το εργασιακό κόστος επιπλέον είναι 1,9 φορές ο καθαρός μισθός ενός εργατοτεχνίτη, κυρίως λόγω των ασφαλιστικών εισφορών. Το περιβάλλον δεν είναι καλό για τέτοιες μεγάλες επενδύσεις» σημειώνουν χαρακτηριστικά άνθρωποι μέσα από την εταιρεία.
Πηγή: Καθημερινή