Η τεχνολογία του συστήματος οδήγησης BMW eDrive που εξελίχθηκε για τα μοντέλα BMW i έφτασε στη νέα Σειρά 7
Η τεχνολογία του συστήματος οδήγησης BMW eDrive που εξελίχθηκε για τα μοντέλα BMW i έφτασε στη νέα Σειρά 7 με τη μορφή τριών plug-in υβριδικών, πολυτελών sedans. Τα τρία μοντέλα αντλούν ισχύ από έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα τελευταίας γενιάς με τεχνολογία TwinPower Turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα. Και οι δύο μαζί παράγουν 326 ίππους.
Η νέα 740e iPerformance με στάνταρ μεταξόνιο και η νέα 740Le iPerformance με μακρύ μεταξόνιο εντυπωσιάζουν με τις σπορ επδόσεις τους, πετυχαίνοντας μέση κατανάλωση βενζίνης 2,2 – 2,0 lit / 100 km και εκπομπές CO2 50 – 45 grams / km (740Le iPerformance: 51 – 45 g/km). Στη νέα 740Le xDrive iPerformance (κατανάλωση βενζίνης στο μικτό κύκλο: 2,5 – 2,1 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 56 – 49 g/km), το «έξυπνο» σύστημα τετρακίνησης κατανέμει τη συνδυασμένη ισχύ του κινητήρα καύσης και του ηλεκτροκινητήρα μόνιμα και ανάλογα με τις απαιτήσεις στους εμπρός και πίσω τροχούς.
Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας Σειράς 7 υπόσχονται οδηγική απόλαυση, άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και πολυτέλεια σε συνδυασμό με ηλεκτροκίνηση και μηδενικούς ρύπους. Τα μοντέλα BMW iPerformance αντιπροσωπεύουν την πιο διεξοδική εφαρμογή της φιλοσοφίας Efficient Dynamics. Τόσο το BMW eDrive όσο και η δομή αμαξώματος Carbon Core βασίζονται στην τεχνογνωσία της BMW i. Ως προς τη φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης, οι πελάτες ωφελούνται από καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες που εξελίχθηκαν αρχικά για τη BMW i. Τα μοντέλα 740e iPerformance, 740Le iPerformance και 740Le xDrive iPerformance, μπορούν να παραγγέλνονται προαιρετικά με το αντιθαμβωτικό σύστημα BMW Laserlight, που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο plug-in υβριδικό σπορ i8.
Η ευφυής διαχείριση ενέργειας βελτιστοποιεί την συνεργασία κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα. Η συμβολή του ηλεκτροκινητήρα αυξάνει αισθητά το απόθεμα ισχύος που εκφράζεται κυρίως με την άμεση απόκριση του κινητήρα. Η απόδοση βελτιώνεται με την ηλεκτρική υποστήριξη και τη χρήση ηλεκτροκίνησης σε διαδρομές πόλης και στην εξοχή, πετυχαίνοντας μία μοναδική συνύπαρξη οδηγικής απόλαυσης και βιωσιμότητας. Η μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών για τα plug-in υβριδικά μοντέλα, είναι 44 – 48 km για τις 740e iPerformance και 740Le iPerformance, ή 41 – 45 km για την 740Le xDrive iPerformance (οι τιμές ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο ελαστικού).
eDrive και TwinPower Turbo
Ο κινητήρας καύσης με τεχνολογία TwinPower Turbo η οποία χρησιμοποιείται από τις plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας Σειράς 7 είναι μέλος της νέας οικογένειας κινητήρων Efficient Dynamics. Παράγοντας μέγιστη ισχύ 258 hp, είναι ο ισχυρότερος 4κύλινδρος που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο μαζικής παραγωγής της BMW. Η άμεση παραγωγή ισχύος και η μέγιστη ροπή των 400 Nm (που είναι διαθέσιμη από τις 1.550 έως τις 4.400 σ.α.λ.) χαρίζει στη 2λιτρη μονάδα σπορ επιδόσεις σε συνδυασμό με έλεγχο και αξιοπιστία. Επιπλέον, ο νέος κινητήρας διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του.
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που βασίζεται στην αρχή ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα μόνιμης διέγερσης έχει υψηλή απόδοση με μέγιστη ισχύ 113 hp. Όπως συμβαίνει με τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 250 Nm από στάση. Η υποστήριξη που προσφέρει στον κινητήρα καύσης χαρίζει απολαυστική και άμεση επιτάχυνση. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας εκτελεί χρέη γεννήτριας που (ανάλογα με την υβριδική λειτουργία που έχει επιλεγεί) αντλεί ισχύ είτε από την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης ή με την αποδοτική αύξηση του φορτίου του κινητήρα. Στη συνέχεια, τροφοδοτεί την παραγόμενη ενέργεια στη μπαταρία υψηλής τάσης.
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι πλήρως ενσωματωμένος στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Έτσι διασφαλίζεται η εξαιρετική απόδοση της ηλεκτροκίνησης, της υποστήριξης του κινητήρα και της ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης. Το κιβώτιο αυτό έχει εξαιρετική εσωτερική απόδοση, μία ιδιαίτερα σπορ και άνετη διαδικασία αλλαγών σχέσεων και συμπαγή δομή. Χειριστήρια αλλαγών σχέσεων στο τιμόνι (paddles) διατίθενται προαιρετικά, επιτρέποντας στον οδηγό να αλλάζει μηχανικά τις σχέσεις με εξαιρετική ταχύτητα και ευκολία.
Μέσα από την ευφυή συνεργασία του κινητήρα καύσης με τον ηλεκτροκινητήρα παράγεται ισχύς 326 hp και συνδυασμένη μέγιστη ροπή 500 Nm. Η άμεση απόκριση σε κάθε κίνηση του γκαζιού και η σταθερά υψηλή ροπή επιτρέπουν στην 740e iPerformance να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 5,4 δεύτερα και στην 740Le iPerformance να ολοκληρώνει την ίδια «κούρσα» σε 5,5 δευτ.
Οι σπορ επιδόσεις του αυτοκινήτου συνοδεύονται από εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση βενζίνης και εκπομπών ρύπων. Οι νέες 740e iPerformance και 740Le iPerformance έχουν κατανάλωση καυσίμου 2.2 – 2.0 lit / 100 km στο μικτό κύκλο. Οι εκπομπές CO2 με αυτή την κατανάλωση είναι 50 – 45 gr / km (τιμές όπως υπολογίστηκαν στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών για plug-in υβριδικά οχήματα, μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του επιλεγμένου ελαστικού). Η εξαιρετική απόδοση της τεχνολογίας eDrive επιβεβαιώνεται για μία ακόμα φορά στην ηλεκτροκίνηση με μηδενικούς ρύπους. Η κατανάλωση ηλεκτρισμού των plug-in υβριδικών πολυτελών sedan, όπως υπολογίστηκε στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών, είναι 13,3 – 12,5 kWh / 100 km για την 740e iPerformance και 13,3 – 12,6 kWh / 100 km για την 740Le iPerformance (οι τιμές μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο ελαστικού που έχει επιλεγεί).
Μόνιμη τετρακίνηση εφαρμόζεται και κατά την ηλεκτροκίνηση
Η 740Le xDrive iPerformance ακολουθεί τα χνάρια της X5 xDrive40e iPerformance Sports Activity Vehicle ως το δεύτερο μοντέλο της μάρκας με μόνιμη τετρακίνηση κατά την ηλεκτροκίνηση, με την εμπλοκή του κινητήρα καύσης, αλλά και όταν χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και τα δύο συστήματα κίνησης. Το σύστημα τετρακίνησης διασφαλίζει κορυφαία πρόσφυση, βελτιστοποιημένη κατευθυντική ευστάθεια, αυξημένη ευελιξία, σπορ συμπεριφορά στις στροφές υπό όλες τις καιρικές και οδικές συνθήκες.
Η ιδανικά κατανεμημένη κινητήρια ισχύς μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών χαρίζει στην 740Le xDrive iPerformance εξαιρετική επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε 5,3 δεύτ. Εν τούτοις, η κατανάλωση βενζίνης είναι μόλις 2,5 – 2,1 lit / 100 km στο μικτό κύκλο, ενώ οι σχετικές εκπομπές CO2 είναι 56 – 49 gr / km (οι τιμές όπως υπολογίστηκαν στον Ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης για plug-in υβριδικά οχήματα, μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο ελαστικού που έχει επιλεγεί). Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας μικτού κύκλου της 740Le xDrive iPerformance στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών κυμαίνεται μεταξύ 13,9 και 13,2 kWh / 100 km (οι τιμές μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο ελαστικού που έχει επιλεγεί).
Μπουτόν eDrive
Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το μπουτόν eDrive στην κεντρική κονσόλα για να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης. Στην υβριδική λειτουργία AUTO eDRIVE, η ευφυής διαχείριση ενέργειας εξασφαλίζει τη συνεργασία κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη απόδοση και επιδόσεις. Η στρατηγική λειτουργίας έχει την ηλεκτροκίνηση ως προεπιλογή στις χαμηλές και μέτριες στροφές ώστε να αξιοποιούνται τα πλεονεκτήματα των τοπικά μηδενικών ρύπων στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό. Ο κινητήρας καύσης ενεργοποιείται μόνο σε ταχύτητες από 80 km/h ή σε έντονη επιτάχυνση.
Ο οδηγός μπορεί να αλλάξει σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία MAX eDRIVE πιέζοντας ένα μπουτόν. Σε αυτή τη ρύθμιση, το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, αν και ο κινητήρας καύσης μπορεί να ενεργοποιείται οποιαδήποτε στιγμή πιέζοντας τέρμα το γκάζι μέσω του kickdown. Στη ρύθμιση MAX eDRIVE, οι εκδόσεις BMW iPerformance της νέας Σειράς 7 έχουν τελική ταχύτητα με ηλεκτρική λειτουργία 140 km/h.
Η ρύθμιση Ελέγχου Μπαταρίας (Battery Control) επιτρέπει τη μηχανική φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης. Ο οδηγός μπορεί να εισάγει μία επιθυμητή τιμή μεταξύ 30 και 100% της μέγιστης φόρτισης, η οποία στη συνέχεια θα είναι διαθέσιμη για πλήρως ηλεκτρική οδήγηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Για παράδειγμα, το επίπεδο ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να διατηρείται ή ακόμα και να αυξάνεται στον αυτοκινητόδρομο ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια για οδήγηση μηδενικών ρύπων στην πόλη.
Διακόπτης Ελέγχου Οδηγικής Εμπειρίας ( Driving Experience Control ) με Adaptive mode , σαφής διαφοροποίηση μεταξύ Sport , Comfort και Eco Pro mode .
Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας Σειράς 7 εφοδιάζονται επίσης στάνταρ με το νέο διακόπτη Ελέγχου Οδηγικής Εμπειρίας (Driving Experience Control) στην κεντρική κονσόλα. Πιέζοντας ένα μπουτόν, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει μία ρύθμιση που βελτιστοποιεί τη δυναμική, την άνεση και την απόδοση. Τα οδηγικά στυλ που εκπροσωπούν τα προγράμματα Eco Pro, Comfort και Sport modes διαφοροποιούνται καλύτερα σε σχέση με τα οχήματα με συμβατικό σύστημα κίνησης.
Πέραν αυτού, ο διακόπτης Ελέγχου Οδηγικής Εμπειρίας προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής του Adaptive mode. Σε αυτή τη ρύθμιση, η απόκριση του αυτοκινήτου προσαρμόζεται στο στυλ του οδηγού και το προφίλ της διαδρομής.
Νέα μπαταρία ιόντων λιθίου
Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει μικτή χωρητικότητα 9,2 kWh και καθαρή χωρητικότητα 7,4 kWh. Τοποθετείται κάτω από τα πίσω καθίσματα χωρίς να καταλαμβάνει πολύ χώρο, πλήρως προστατευμένη σε περίπτωση σύγκρουσης. Οι εκδόσεις iPerformance της νέας Σειράς 7 ωφελούνται από μία επίπεδη επιφάνεια πατώματος χώρου αποσκευών, που προσφέρει χωρητικότητα 420 lit. Η χωρητικότητα και πρακτικότητα του χώρου αποσκευών αποτελούν σημείο αναφοράς στην κατηγορία πολυτελών, plug-in υβριδικών sedan.
Η ροή ενέργειας μεταξύ της μπαταρίας υψηλής τάσης και του ηλεκτροκινητήρα / γεννήτρια, ελέγχεται από τα ηλεκτρονικά του κινητήρα που έχουν εξελιχθεί ειδικά γι’ αυτά τα μοντέλα. Τα ηλεκτρονικά ισχύος ρυθμίζουν επίσης την παροχή ενέργειας από τη μπαταρία υψηλής τάσης στο ηλεκτρικό σύστημα 12V του αυτοκινήτου μέσω ενός μετατροπέα τάσης.
Απλή, εύκολη και ευέλικτη φόρτιση
Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να φορτίζεται σε οποιαδήποτε πρίζα του οικιακού ηλεκτρικού δικτύου, ένα Wallbox σχεδιασμένο για υψηλότερα ρεύματα φόρτισης ή δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Η μπαταρία φορτίζεται πλήρως σε λιγότερο από τέσσερις ώρες από μία οικιακή ηλεκτρική πρίζα και σε λιγότερο από τρεις ώρες από ένα BMW i Wallbox. Επιπλέον αυτών, το BMW 360° Electric περιλαμβάνει επίσης την υπηρεσία ChargeNow, που παρέχει απευθείας πρόσβαση σε συνεργαζόμενους σταθμούς φόρτισης και μπορεί να χρησιμοποιείται για εύκολη τιμολόγηση των μηνιαίων δαπανών ενέργειας.
Υψηλό επίπεδο εξοπλισμού
Ο εξοπλισμός στις 740Le iPerformance και 740Le xDrive iPerformance περιλαμβάνει προβολείς LED, BMW Display Key, πακέτο πλοήγησης ConnectedDrive, ενσωμάτωση smartphone με επαγωγικό σύστημα φόρτισης για τη μπαταρία του τηλεφώνου, και λειτουργικό σύστημα iDrive με επιπλέον λειτουργία επιφάνεια αφής για την οθόνη ελέγχου (Control Display) και το παγκοσμίως μοναδικό σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών της BMW. Οι πελάτες μπορούν να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα του βοηθητικού καλοριφέρ του του A/C χάρη στην εκ των προτέρων ρύθμιση της θερμοκρασίας εσωτερικού του αυτοκινήτου τους. Το σύστημα θέρμανσης και A/C των plug-in υβριδικών μοντέλων αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία υψηλής τάσης. Όταν η μπαταρία του αυτοκινήτου φορτίζεται, η λειτουργία του βοηθητικού A/C παίρνει ρεύμα από την ηλεκτρική παροχή.
Η σύνδεση του φορτιστή για τη μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται κάτω από το καπάκι στην αριστερή πλευρά του εμπρός πλαϊνού πάνελ. Χάρη στην ψηλή θέση της πρίζας η διαδικασία φόρτισης γίνεται ευκολότερα. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει καλώδιο φόρτισης για χρήση σε οικιακή ηλεκτρική πρίζα που αποθηκεύεται σε μία τσάντα στο χώρο αποσκευών για εξοικονόμηση χώρου. Στο εσωτερικό των 740e iPerformance, 740Le iPerformance και 740Le xDrive iPerformance, ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν στην υβριδική έκδοση (επιπλέον του μπουτόν eDrive) είναι ειδικές γραφικές ενδείξεις στο ταμπλό και Οθόνη Ελέγχου. Στο εξωτερικό, η μεταφορά τεχνολογίας από τη BMW i επισημαίνεται με λογότυπα “eDrive” στις κολόνες C, το λογότυπο BMW i στα πλαϊνά εμπρός πάνελ (αριστερά και δεξιά), τις μπάρες της μάσκας BMW σε BMW i Blue και τα μπλε καλύμματα των πλημνών.
Απόδοση, οδηγική απόλαυση, άνεση και πολυτέλεια
Οι εκδόσεις iPerformance της Σειράς 7 Series συνδυάζουν απόδοση και οδηγική απόλαυση με έμφαση στην πολυτέλεια και την άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων που παραπέμπουν στο παρόν και το μέλλον. Τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω καθίσματα προσφέρονται προαιρετικά σε έκδοση comfort, με ενεργό εξαερισμό, λειτουργία μασάζ με Vitality Programme και το πακέτο Heat Comfort. Για μεγιστοποίηση της ευεξίας των πίσω επιβατών των 740Le iPerformance και 740Le xDrive iPerformance, προσφέρεται προαιρετικά το Executive Lounge, ενώ προαιρετικά διατίθεται και η ηλιοροφή Sky Lounge Panorama.
Συστήματα υποστήριξης οδηγού
Ο οδηγός υποστηρίζεται από το BMW Head-Up Display καθώς και τα συστήματα Parking Assistant, Driving Assistant, Driving Assistant Plus και Surround View. Οι εκδόσεις iPerformance της νέας 7άρας παραγγέλνονται επίσης προαιρετικά με το πακέτο M Sport, πακέτα εξωτερικής και εσωτερικής σχεδίασης Pure Excellence και BMW Individual Design Composition.