Η Ford αποκάλυψε το ανθεκτικό νέο Ford Ranger που εγκαινιάζει νέα πρότυπα στην κατηγορία pickup truck με ένα ασυμβίβαστο μίγμα αντοχής, ικανότητας, ποιότητας κατασκευής και προηγμένης τεχνολογίας. Το νέο Ranger θα προσφέρεται σε περισσότερες από 180 αγορές σε όλο τον κόσμο και θα διατίθεται στην Ευρώπη από τις αρχές του 2016.
Το μοντέλο που αποκαλύφθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Μπανγκόγκ, θα ενισχύσει τις πωλήσεις του Ranger στην Ευρώπη, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 40% το2014 σε σχέση με το 2013, με άνοδο μεριδίου αγοράς 4,5 ποσοστιαίες μονάδες, στο 21%.
Το Ranger βασίζεται στις ικανότητες, καινοτομίες και ανέσεις που το έκαναν να ξεχωρίσει από τα παραδοσιακά pick up trucks. Με τη συμβολή νέων, προηγμένων τεχνολογιών λανσάρει νέες και πρακτικότερες λύσεις για την αντιμετώπιση των καθημερινών προκλήσεων.
Οι αλλαγές στο Ranger ξεκινούν με την αισθητική αναβάθμιση εξωτερικού. Τολμηρές, πιο μοντέρνες γραμμές χαρίζουν στο Ranger μία δυναμική παρουσία στο δρόμο που προδίδει τις ικανότητές του.
Το ανανεωμένο εξωτερικό έχει συνδυαστεί με τη νέα καμπίνα που προσφέρει ένα πιο άνετο, σύγχρονο περιβάλλον τύπου επιβατικού αυτοκινήτου για τον οδηγό και τους επιβάτες. Ισχυρές οριζόντιες γραμμές εκτείνονται σε όλο τον πλάτος της καμπίνας, προσφέροντας μία αίσθηση ευρυχωρίας και πλαισιώνοντας την κεντρική οθόνη αφής οκτώ ιντσών. Πίσω από το τιμόνι, μία νέα σχεδίαση του ταμπλό με δίχρωμες ψηφιακές ενδείξεις προβάλλει πληροφορίες για το όχημα, και λεπτομέρειες από τα συστήματα ψυχαγωγίας, πλοήγησης και ελέγχου κλιματισμού με μια ματιά.
Το Ranger παραμένει ένα από τα πιο ικανά οχήματα της κατηγορίας του. Με κορυφαίο βάθος βύθισης μέχρι 800 mm και απόσταση από το έδαφος 230 mm, είναι σχεδιασμένο και μελετημένο για να ανταπεξέρχεται με ευκολία στις πιο ακραίες εδαφικές συνθήκες. Χάρη στις γωνίες προσέγγισης 28 μοιρών και αναχώρησης 25 μοιρών, οι οδηγοί του νέου Ranger μπορούν να νιώθουν σιγουριά όταν περνούν από απότομα εμπόδια.
Ένα ανθεκτικό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο τετρακίνησης επιτρέπει την εν κινήσει αλλαγή από 4x2 σε 4x4 high από ένα διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Για ροπή στις χαμηλές στροφές ή πρόσθετο φρένο στην κατηφόρα, οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιήσουν το κοντό διαφορικό, ενώ ένα ηλεκτρονικό, μπλοκέ πίσω διαφορικό αναβαθμίζει τη πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες. Τα εκτός δρόμου πλεονεκτήματα συνδυάζονται με ικανότητα ρυμούλκησης μέχρι 3.500 kg και εξαιρετική ικανότητα ωφέλιμου φορτίου.
Η οδηγική εμπειρία αναβαθμίζεται με ένα σύστημα Electric Power Assisted Steering (EPAS), που παρέχει ακρίβεια διεύθυνσης με μία φυσική και γεμάτη αυτοπεποίθηση αίσθηση. Με το EPAS, το τιμόνι είναι ελαφρύ κατάλληλο για ελιγμούς σε χαμηλές ταχύτητες, όπως το παρκάρισμα, αλλά ακριβές σε υψηλότερες ταχύτητες, με το βαθμό υποβοήθησης να μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα, τη γωνία διεύθυνσης, τις πλευρικές επιταχύνσεις και την επιτάχυνση ή επιβράδυνση. Καταργώντας την αντλία που χρησιμοποιείται σε ένα παραδοσιακό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης, το EPAS συμβάλλει σε ένα πιο αθόρυβο περιβάλλον και βελτιώνει την απόδοση καυσίμου κατά περίπου 3%.
Οι μηχανικοί εφοδίασαν επίσης το Ranger με προηγμέναηχοαπορροφητικά υλικά και βελτιωμένη μόνωση με αποτέλεσμα να προσφέρει μία από τις πιο αθόρυβες και άνετες καμπίνες στην κατηγορία του.
Μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών βοηθά τους οδηγούς του νέου Ranger να παραμείνουν συνδεμένοι, έχοντας τον απόλυτο έλεγχο.
Το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2 της Ford προσφέρει στους οδηγούς ευφυέστερους και ασφαλέστερους τρόπους για να παραμένουν συνδεδεμένοι. Χρησιμοποιώντας φυσικές, φωνητικές εντολές όπως “temperature 20 degrees”, “play AC/DC” ή “I’m hungry”, ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τα συστήματα A/C, ψυχαγωγίας και πλοήγησης ευκολότερα από ποτέ. Από μία οθόνη αφής 8 ιντσών ο οδηγός μπορεί να ελέγχει περισσότερες λειτουργίες με έγχρωμα μπουτόν αφής στις γωνίες για εύκολη πλοήγηση στο μενού.
Το νέο Ranger περιλαμβάνει μία πρίζα 240-volt που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία ενός lap top οπουδήποτε, από το εργοτάξιο μέχρι ένα ταξίδι με την οικογένεια.
Επίσης, μία σειρά τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού αυξάνει το επίπεδο άνεσης στο ταξίδι.
• Lane Keeping Alert και Lane Keeping Aid συνεργάζονταιγια να αποτρέψουν την τυχαία απόκλιση του οχήματος από την λωρίδα κυκλοφορίας όταν κινείται με υψηλές ταχύτητες. Εάν η εμπρός κάμερα ανιχνεύσει απόκλιση του οχήματος από τη λωρίδα του, το Lane Keeping Alert προειδοποιεί τον οδηγό με μία δόνηση στο τιμόνι. Εάν ο οδηγός δεν λάβει κάποιο διορθωτικό μέτρο, το Lane Keeping Aid εφαρμόζει ροπή διεύθυνσης για να επαναφέρει το όχημα στη λωρίδα του
• Το Adaptive Cruise Control χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ για να διατηρήσει μία προεπιλεγμένη ταχύτητα καθώς και μία προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει όχημα μπροστά, επιβραδύνει αυτόματα για να διατηρήσει μία ασφαλή απόσταση. Όταν ο δρόμος αδειάσει, επιταχύνει για επαναφορά στην προεπιλεγμένη ταχύτητα. Ένας ρυθμιζόμενος περιοριστής ταχύτητας βοηθά τους οδηγούς να μην ξεπερνούν την προεπιλεγμένη ταχύτητα
• Το Forward Alert συνεργάζεται με το Adaptive CruiseControl για την έκδοση μιας οπτικής και ηχητικής προειδοποίησης όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα πέσει κάτω από ένα περιθώριο ασφάλειας. Το σύστημα προ-φορτίζει επίσης τα φρένα προκειμένου να εξασφαλίσει βέλτιστη απόδοση πέδησης
• Το Front & Rear Park Assist χρησιμοποιεί αισθητήρες γιατην ανίχνευση εμποδίων και έκδοση ηχητικών προειδοποιήσεων όταν το όχημα πλησιάζει σε εμπόδια με χαμηλές ταχύτητες, όπως στο παρκάρισμα. Μία κάμερα οπισθοπορείας δίνει μία σαφή εικόνα της περιοχής πίσω από το όχημα, αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση στο παρκάρισμα και κατά τη ρυμούλκηση τρέιλερ
• Το Tyre Pressure Monitoring System συμβάλλει στην ασφάλεια του οδηγού και στην εξοικονόμηση καυσίμου με προειδοποιήσεις για υπερβολικά χαμηλή πίεση
• Το Electronic Stability Program με σύστημα μείωσης πιθανότητας ανατροπής και έλεγχο ταλαντώσεων τρέιλερ βοηθά να παραμείνει το όχημα υπό έλεγχο ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες
• Το Driver Alert χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα και αισθητήρες για να διαπιστώσει εάν ο οδηγός είναι νυσταγμένος. Εάν παρατηρηθούν ενδείξεις όπως απόκλιση από την πορεία και ξαφνικές διορθωτικές εντολές στο τιμόνι, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό με όλο και πιο δυνατά σήματα
• Σε αγορές όπου διατίθεται, το Emergency Assistance χρησιμοποιεί ένα τηλέφωνο συνδεδεμένο μέσω Bluetooth για να καλέσει τις τοπικές υπηρεσίες επείγουσας ανάγκης σε περίπτωση σοβαρής σύγκρουσης. Το σύστημα επικοινωνεί λεπτομέρειες του ατυχήματος και τη θέση του οχήματος και στη συνέχεια ανοίγει τη γραμμή επιτρέποντας απευθείας συνομιλία με τους ενδιαφερόμενους
• Άλλες ευφυείς τεχνολογίες είναι Hill Launch Assist, που βοηθά τον οδηγό να ξεκινά με αυτοπεποίθηση από μία κεκλιμένη επιφάνεια με πρώτη ή όπισθεν, Hill Descent Control, που χρησιμοποιεί σύστημα ελέγχου πρόσφυσης για κατάβαση με σταθερή ταχύτητα, Adaptive Load Control, που προσαρμόζει το σύστημα Electronic Stability Control με βάση το φορτίο του οχήματος και Emergency Brake Assistance, που παρέχει πρόσθετη πίεση στο σύστημα πέδησης για αύξηση της επιβράδυνσης όταν ο οδηγός επιχειρήσει ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.
Η ισχύς, η ικανότητα, το ωφέλιμο φορτίο και η ικανότητα ρυμούλκησης του νέου Ranger απορρέουν από τους ισχυρούς και αποδοτικούς κινητήρες diesel σε συνδυασμό με 6τάχυτα μηχανικά ή αυτόματα κιβώτια. Και οι τρεις εκδόσεις κινητήρων προσφέρουν στους πελάτες του Ranger έναν επιτυχημένο συνδυασμό ισχύος και απόδοσης σε όλες τις συνθήκες, και υποστηρίζουν τον απολαυστικό χαρακτήρα του,
Για μέγιστη ισχύ και ροπή σε ρυμούλκηση βαρέως τύπου, η Ford προσφέρει την τελευταία γενιά του παγκοσμίως επιτυχημένου 5κύλινδρου 3.2 TDCi diesel της. Ο κινητήρας διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων που συμβάλλει στην αύξηση της απόδοσης, ενώ εξακολουθεί να αποδίδει 200 PS και ροπή 470 Nm.
Το Ranger προσφέρει επίσης εκδόσεις 130 PS και 160 PS του τελευταίου 4κύλινδρου 2.2 TDCi diesel της Ford, πετυχαίνοντας αισθητά βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και πολιτισμένη λειτουργία, αλλά και αυξημένη ισχύ συγκριτικά με τους κινητήρες 125 PS και 150 PS του απερχόμενου μοντέλου.
Μεγιστοποιώντας την απόδοση των κινητήρων του, το νέο Ford Ranger διατίθεται με τεχνολογία Auto-Start-Stop, που εξοικονομεί καύσιμο όταν το όχημα λειτουργεί στο ρελαντί όπως όταν σταματά σε φανάρι κυκλοφορίας. Σε συνδυασμό με τη διαθεσιμότητα μακρύτερων σχέσεων μετάδοσης, αυτές οι βελτιώσεις της απόδοσης συμβάλλουν στην επίτευξη στοχευμένων μειώσεων της κατανάλωσης που υπερβαίνουν το 15% σε ορισμένα μοντέλα.