Ράλλυ Ακρόπολις: Η συνέντευξη των νικητών

Ε:
Jari-Matti συγχαρητήρια για την πρώτη σου νίκη με τη Volkswagen Motorsport, στο 10ο Ακρόπολις που συμμετέχεις. 


J-ML: Αισθάνομαι πολύ καλά. Είναι μεγάλη ανακούφιση. Ξεκίνησα τη χρονιά με μια σφοδρή έξοδο, οπότε σίγουρα θα υπήρχε το ερωτηματικό στη Volkswagen σχετικά με το νέο της οδηγό. Επιτέλους έφερα αυτό το αποτέλεσμα στην ομάδα παρά τις δύσκολες στιγμές.

Ε:Νιώθεις πως απέδειξες ότι αξίζεις τη θέση σου;


J-ML: Έτσι ελπίζω. Έχουμε ακόμα πολλούς αγώνες και η μάχη για το πρωτάθλημα Κατασκευαστών θα είναι σκληρή. Χρειαζόμαστε περισσότερα καλά αποτελέσματα, αλλά είμαστε σε καλό δρόμο. Είμαι πολύ ευχαριστημένος που σε αυτό τον αγώνα είχαμε καλή στρατηγική. Χρειάστηκε περισσότερη τακτική απ' ότι συνήθως.

Ε:
Ας μιλήσουμε γι' αυτό. Δε ρισκάρατε το πρώτο βράδυ;

J-ML: Το γεγονός είναι πως σε αυτό τον αγώνα οδηγείς περίπου στο 90%, που σημαίνει πως γενικά υπάρχουν σημεία που μπορείς να πας στο 100% αλλά όχι συνεχώς -τα ελαστικά και το αυτοκίνητο δεν μπορούν να αντέξουν. Υπάρχουν σημεία που πρέπει να κόψεις ρυθμό και τα είχαμε επισημάνει στις σημειώσεις μας για να προφυλάξουμε το αυτοκίνητο. Είχαμε κάνει υπολογισμούς για τους ενδιάμεσους χρόνους, κάτι που τελικά απέδωσε. Αν και δε… μοιάζει τόσο καλό, ήμασταν 40 δλ. πίσω μετά την πρώτη ειδική.

Ε:Αισθανθήκατε πίεση όντας στην κορυφή;


J-ML: Δεν το σκεφτόμουν τόσο πολύ μέχρι σήμερα το πρωί. Το Σάββατο αντιμετωπίζαμε τη μία ειδική μετά την άλλη και μόλις σήμερα συνειδητοποίησα ότι πλησιάζαμε στο στόχο μας, κάτι που αύξησε τον ενθουσιασμό μας. Η χθεσινή μέρα ήταν πολύ μεγάλη.

Ε:
Είχατε κάποιες ιδιαίτερες στιγμές;


J-ML:
Ναι, είχαμε δύο. Στην πρώτη ειδική, τρία χιλιόμετρα μετά την εκκίνηση, σε μια στροφή πήγα ευθεία για να αποφύγω να χτυπήσω κάτι. Χάσαμε 14 δλ. εκεί και αργότερα, στην τέταρτη ειδική, σε ένα κατηφορικό κομμάτι ήμουν με μεγαλύτερη ταχύτητα απ' ότι έπρεπε. Ήταν κατηφορικό σημείο που έπρεπε να φρενάρω για μια διαδοχική δεξιά σε αριστερή. Ανοίχτηκα περισσότερο στη δεξιά κι έτσι το ανάχωμα με έσπρωξε και με τοποθέτησε στην αριστερή. Ήμουν πολύ, πολύ τυχερός. Τότε είπα στον Miikka: «Εδώ εξαντλήσαμε την τύχη μας, δε θα ρισκάρουμε άλλο».

Ε:
Πριν δέκα χρόνια ήρθες εδώ σαν εργοστασιακός οδηγός για πρώτη φορά και τώρα κέρδισες…


J-ML:
Δεν ξέρω εάν ήσασταν εδώ στη συνέντευξη πριν τον αγώνα… ας μιλήσουμε για μια άλλη ιστορία τώρα. Ήρθα εδώ το 2003, ήμουν 18 ετών και ήταν πρώτη φορά που οδηγούσα το Focus RS WRC. Ο ενθουσιασμός μου ήταν τεράστιος. Ήμουν στο shakedown με τους Colin McRae, Tommi Makkinen και Petter Solberg και μετά ξεκίνησε ο αγώνας και οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες από την πρώτη κιόλας ειδική. Μετά την πρώτη μέρα ήμουν τόσο κουρασμένος που ήθελα να κοιμηθώ στο αυτοκίνητο. Δεν ήμουν προετοιμασμένος για έναν τόσο απαιτητικό σωματικά αγώνα. Είχα μεγάλη επιθυμία να οδηγήσω, αλλά καμία ιδέα για τις ρυθμίσεις. Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα για το αυτοκίνητο. Δεν είχα καμία εμπειρία, απλώς οδηγούσα την μια ειδική μετά την άλλη. Θυμάμαι στο τελευταίο service, τρεις ειδικές πριν το τέλος ήμουν 10ος και ο Malcolm Wilson μου είπε να είμαι προσεκτικός. Ήταν τόσο δύσκολο να φθάσω στον τερματισμό. Νομίζω ήταν στην τρίτη ειδική πριν το τέλος που έκανα τον ένατο χρόνο, περνώντας τον Didier Auriol για ένα δευτερόλεπτο. Ήταν κάτι πολύ μεγάλο για μένα. Ήμουν ένας νεαρός που μάζευε εμπειρίες. Σπουδαίες στιγμές. Είναι ωραίο να τις θυμάσαι. Μεγαλώνω, δεν ανήκω στην νέα γενιά πια. Όλα αυτά σημαίνουν πολλά για μένα. Είχα πάρει το έπαθλο που δίνουν οι θεατές όταν το στυλ μου ήταν πιο επιθετικό. Δεν μπορούσα να οδηγήσω το αυτοκίνητο ευθεία. Όλη την ώρα οδηγούσα με σκανδιναβικό φλικ… Σας ευχαριστώ που με ακούσατε.

Ε:
Ο Jari-Matti ανέφερε πως χθες το πρωί, στο τέλος της τρίτης ειδικής, του είπες πόσο καλά οδήγησε. Μας είπε ότι δεν το κάνεις συχνά αυτό, οπότε ήξερε πως η οδήγησή του ήταν πραγματικά καλή. Πώς κρίνεις αυτή την επίδοση;


MA: Βασικά, όπως είπα και μετά την ειδική αυτή, η οδήγηση θα μας φέρει τη νίκη. Ήταν απροβλημάτιστη οδήγηση και σε αυτό τον αγώνα απαιτείται να μείνεις μακριά από προβλήματα. Το να είσαι πρώτος εδώ δε σημαίνει τίποτα. Χθες ήμασταν πρώτοι και συνέχεια ήμασταν αντιμέτωποι με τις δυσκολίες των ειδικών και με τους άλλους οδηγούς. Ο καθένας μπορεί να βρεθεί μπροστά σε προβλήματα, αλλά θα πρέπει να τα αποφεύγει.

Ε:
Πόσο ιδιαίτερη είναι αυτή η στιγμή;


MA: Όπως είπε και ο Jari-Matti τώρα αποδείξαμε πως… μάλλον ήταν σωστή η απόφαση της ομάδας να μας εντάξει στους οδηγούς της.

Ε:
Jost, έχουμε βρεθεί πολλές φορές εδώ με τον Sébastien Ogier, αλλά τώρα είμαστε με τον Jari-Matti. Άξιζε την ευκαιρία;


JC: Ναι, δεν ένιωσα διαφορετικά από τότε που ήρθε στην ομάδα… Τον γνωρίζω οκτώ χρόνια και ταιριάζει, είναι ο ιδανικός οδηγός -ποτέ δεν αμφισβητήθηκε αυτό. Είναι παραπάνω από δίκαιο το ότι πήρε τη νίκη του. Λυπάμαι για τον Seb, δεν ευθύνεται για ό,τι συνέβη και κατέστρεψε τον αγώνα του. Αλλά δεν το έβαλε κάτω και συνέχισε τη μάχη και οι τέσσερις βαθμοί που πήρε μπορεί να αποδειχθούν σημαντικοί στο τέλος [της χρονιάς]. Αλλά είναι καταπληκτικά να βρισκόμαστε εδώ με τον Jari-Matti.

Ε:
Φαίνεσαι πολύ ψύχραιμος και ήρεμος…


JC:
Δουλέψαμε και με τους δύο για μισό χρόνο και αυτό αποδίδει.

Ε:
Έχετε και τον Andreas Mikkelsen στην τέταρτη θέση -άλλο ένα πολύ καλό αποτέλεσμα…


JC:
Η επίδοσή του ήταν καταπληκτική. Αυτό είναι μόλις το τρίτο του ράλλυ, του λείπει η εμπειρία στο Polo -έχει κάνει δυο μέρες δοκιμών. Σήμερα πήρε τρεις από τις τέσσερις ειδικές, σήμερα του ζητήσαμε να πιέσει και πίεσε. Όταν του ζητάμε να οδηγεί με ασφάλεια το κάνει -εξελίχθηκε πολύ καλά. Είμαι χαρούμενος και με τους τρεις οδηγούς στην ομάδα.

Ε:
Επαναλαμβάνεις πως δεν περίμενες αυτή την επιτυχία, σίγουρα όμως δεν περίμενες κάποια επιτυχία;


JC:
Όχι. Είναι αδύνατο να περιμένεις αυτή την επιτυχία, ειδικά όταν έχεις ένα συνδυασμό οδηγών που δεν έχει συνεργαστεί ποτέ. Είμαστε πολύ χαρούμενοι με τέσσερις νίκες στους έξι αγώνες και αυτό δείχνει κυριαρχία, αλλά σίγουρα δεν είναι αυτή η περίπτωση. Βρίσκονται εκπρόσωποι και των τριών ομάδων στο πόντιουμ και αυτό αποδεικνύει πόσο μικρές είναι οι διαφορές. Είμαι χαρούμενος που βρίσκονται εδώ και οι τρεις ομάδες… όσο, βέβαια, είμαι και εγώ εδώ!