Το Ράλλυ Ακρόπολις βρίσκεται προ των πυλών. Ένας από τους μεγαλύτερους σε ηλικία αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ξεκινά και πάλι, για 59η χρονιά. Σκληροί δρόμοι, υψηλές θερμοκρασίες και τεχνικές διαδρομές συνθέτουν, όπως άλλωστε κάθε χρονιά, ένα από τα σκληρότερα ράλλυ της σεζόν τόσο για τα αυτοκίνητα, όσο και για τα πληρώματα.
Ο φετινός αγώνας θα έχει διάρκεια τριών ημερών, αλλά με περίπου 100 λιγότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα, γεγονός που καθιστά το Ακρόπολις το μικρότερο ράλλυ που έχει διεξαχθεί έως τώρα στο Πρωτάθλημα του 2013. Η απόφαση για μείωση του συνολικού κόστους είχε σαν αποτέλεσμα τη σχεδίαση μιας διαδρομής που δε θα απομακρύνει τα πληρώματα σημαντικά από το επίκεντρο του αγώνα, αλλά και την έξυπνη χρήση και σχεδίαση κλασικών, πλέον, ειδικών διαδρομών στην Πελοπόννησο. Και φυσικά, επειδή ως Έλληνες θέλουμε να κάνουμε τη διαφορά, την πρώτη ημέρα οι "θεοί" του Παγκοσμίου θα αγωνιστούν υπό το φως του καλοκαιρινού... φεγγαριού, σε μία επανάληψη του εγχειρήματος του 2011.
Συνολικά, τα πληρώματα θα αγωνιστούν σε 14 ειδικές διαδρομές, με τα αγωνιστικά χιλιόμετρα να φτάνουν τα 306,53. Το Λουτράκι, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει αγκαλιάσει το Ράλλυ Ακρόπολις, αποτελεί και πάλι το επίκεντρο, με το αρχηγείο της οργάνωσης να φιλοξενείται στο Club Hotel Casino Loutraki και τις ομάδες να στρατοπεδεύουν για ακόμη μία χρονιά στη Σχολή Μηχανικού, όπου θα βρίσκεται και το service park του αγώνα.
Η δράση ξεκινά το πρωί της Παρασκευής με τις ελεύθερες δοκιμές, την κατατακτήρια ειδική και το shakedown, ενώ την τελετή εκκίνησης στο Ζάππειο το απόγευμα, θα ακολουθήσουν δύο ειδικές διαδρομές (Κινέτα-Πίσσια και Κινέτα). Το Σάββατο η δράση θα μεταφερθεί στην Πελοπόννησο, όπου θα πραγματοποιηθούν συνολικά 8 -4 επαναλαμβανόμενες- ειδικές διαδρομές (Κλένια-Μυκήνες, Γυμνό, Κεφαλάρι και Ζήρεια) και η Κυριακή θα κλείσει με 4 ακόμα -2 επαναλαμβανόμενες- ειδικές (Πίσσια, Λουτράκι), εκ των οποίων η τελευταία θα είναι και η power stage του αγώνα.
Ο Sebastien Ogier, μετά τις φετινές επιδόσεις του, αλλά και την εμπειρία του στο Ακρόπολις (2η θέση το 2009, 1ος το 2011), προβάλει ως το φαβορί για τη νίκη. Το μόνο ερωτηματικό είναι η αξιοπιστία που θα επιδείξει το Polo R στα σκληρά ελληνικά χώματα. Για τον 6ο γύρο του WRC, η VW εφοδίασε τα αυτοκίνητά της με ένα νέο υδραυλικό χειρόφρενο, το οποίο διευκολύνει την άμεση μεταφορά ισχύος στους εμπρός τροχούς, εξαλείφοντας τα προβλήματα που αντιμετώπισαν σε άλλους αγώνες οι οδηγοί της. Πέρα από τον Ogier υπάρχει φυσικά και ο Jari-Matti Latvala, καθώς και ο Mikko Hirvonen. Ας μην ξεχνάμε πως ο οδηγός της Citroen έχει τέσσερις συνεχόμενους τερματισμούς στο πόντιουμ του Ακρόπολις -με νίκη το 2009- και ένα περαιτέρω εξελιγμένο αυτοκίνητο. Πλώρη για το βάθρο έχει βάλει και ο οδηγός της M-Sport, Μads Ostberg, μετά την περσινή, πολύ καλή του επίδοση.
Σημειώνουμε πως το πλήρες πρόγραμμα με όλα τα ωράρια και τις προσβάσεις θεατών στις ειδικές διαδρομές μπορείτε να βρείτε σε πρατήρια της ΕΚΟ, σε επιλεγμένα ΚΕΠ του Δήμου Αθηναίων και σε τροχογραφεία της Αττικής, της Κορίνθου, της Τρίπολης και της Πάτρας της ΕΛΠΑ, όπως και στα δημαρχεία Λουτρακίου - Αγίων Θεοδώρων και Κορινθίας. Επιπλέον, οι σελίδες του προγράμματος έχουν αναρτηθεί σε ηλεκτρονική μορφή στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα, στον τομέα "θεατές" http://www.acropolisrally.gr/GR/2013/spectators-2013/viewers-official-programme-2013.