Η επιστροφή της F1 στην Ευρώπη αυτό το Σαββατοκύριακο σηματοδοτεί την έναρξη μιας περιόδου επτά ευρωπαϊκών αγώνων, ανάμεσα στους οποίους παρεμβάλλεται μόνο το GP Καναδά. Αυτό σημαίνει πως οι ομάδες θα βρίσκονται πιο κοντά στις έδρες τους και μπορούν να ανταποκριθούν ταχύτερα στις απαιτήσεις κάθε αγώνα. Εξάλλου, οι τρεις εβδομάδες που μεσολάβησαν από τον τελευταίο αγώνα στο Μπαχρέιν μέχρι το GP Ισπανίας, έδωσαν την ευκαιρία στις ομάδες να εξελίξουν και να βελτιώσουν τις ρυθμίσεις των μονοθεσίων τους.
Στην πίστα της Καταλονίας, στη Βαρκελώνη, οι οδηγοί θα έχουν να αντιμετωπίσουν διαδοχικές δεξιές στροφές υψηλής ταχύτητας που καταπονούν τα ελαστικά, ιδίως το εμπρός αριστερό. Για δεύτερη συνεχή χρονιά η Pirelli διαφοροποίησε μέσα στη σεζόν τη γόμα των ελαστικών της, επιλέγοντας μια πιο συντηρητική και μεγαλύτερης διάρκειας ζωής σύνθεση, παρόμοια με αυτή που χρησιμοποίησε πέρσι. Εκτός αυτού, η Pirelli θα διαθέσει ένα επιπλέον σετ ενός πρωτότυπου σκληρού ελαστικού, το οποίο οι ομάδες μπορούν να χρησιμοποιήσουν στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.
Η, μήκους 4,655 μ., πίστα της Καταλονίας δε φημίζεται για τα... προσπεράσματά της, αλλά όλοι ελπίζουν πως η δεύτερη ζώνη DRS που θα χρησιμοποιηθεί φέτος να βοηθήσει, προσφέροντας καλύτερο θέαμα. Ο οδηγοί θα διανύσουν συνολικά 307,1 χλμ. σε 66 γύρους. Στο βίντεο που ακολουθεί, ο Fernando Alonso μας ξεναγεί σε ένα γύρο στην πίστα της Καταλονίας.