Η F1 επιστρέφει στο Μπαχρέιν και η πολιτική κατάσταση του μικρού βασιλείου του Αραβικού Κόλπου επισκιάζει και πάλι την αγωνιστική δράση. Οι αιματηρές συγκρούσεις του 2011 ήταν, άλλωστε, και η αιτία ματαίωσης του τότε αγώνα, ενώ προβλήματα είχαν προκύψει και πέρσι. Για το 2013, ο κύριος συνασπισμός της αντιπολίτευσης του Μπαχρέιν έχει καλέσει σε κλιμάκωση των ειρηνικών διαδηλώσεων ενόψει του GP, με στόχο να διαδοθεί το μήνυμα υπέρ των μεταρρυθμίσεων. Αυτές θα λάβουν χώρα την Παρασκευή και όχι την ημέρα του αγώνα, σύμφωνα με τονKhalil al Marzooq, ενός εκ των ηγετών της σιιτικής μουσουλμανικής οργάνωσης Al Wefaq.
Στα καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, οι υψηλές θερμοκρασίες και η φθορά των ελαστικών θα αποτελέσουν τον "πονοκέφαλο" των ομάδων της F1. Τόσο οι μεγάλες επιβραδύνσεις που απαιτούνται από τις μεγάλες ευθείες στις κλειστές στροφές -και φτάνουν έως και τα 4,5g-, όσο και τα πλευρικά φορτία στα οποία καλούνται να αντεπεξέλθουν τα ελαστικά, κυρίως στις στροφές 1 και 14, καθιστούν την πίστα του Μπαχρέιν μια από τις απαιτητικότερες της χρονιάς, στο συγκεκριμένο τομέα. Γι' αυτό το λόγο η Pirelli έχει ήδη ανακοινώσει πως θα διαθέσει ελαστικά μέτριας και σκληρής γόμας, μετά άλλωστε και τα παράπονα πολλών οδηγών σχετικά με την απόδοση της μαλακής γόμας στο GP Κίνας. Στην, μήκους 5,412 χλμ., πίστα του Μπαχρέιν θα υπάρχουν φέτος δύο ζώνες DRS, μία στην ευθεία μπροστά από τα πιτ και μία στην τρίτη, παράλληλη προς τα πιτ, ευθεία. Οι οδηγοί θα διανύσουν συνολική απόσταση 308,2 χλμ. σε 57 γύρους. Η απευθείας μετάδοση δοκιμαστικών και προκριματικών θα γίνει από την ΟΤΕ-TV, ο αγώνας θα μεταδοθεί ζωντανά και από την ET1, στις 3 το μεσημέρι της Κυριακής.