Μετά τη "βόμβα" που πυροδότησε ο φετινός πρωταθλητής, τα σενάρια δίνουν και παίρνουν για τη διαδοχή του στη Mercedes...
“Παράτα τα όσο είσαι μπροστά”, λέει μία γνωστή αγγλική φράση (quit while you're ahead), και αυτό ακριβώς έκανε χθες ο Νίκο Ρόσμπεργκ: λίγες μόλις μέρες μετά την κατάκτηση του παρθενικού του τίτλου στη Formula 1, ο Γερμανός οδηγός ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την ενεργό δράση, φεύγοντας ως πρωταθλητής και σοκάροντας τους πάντες, που περίμεναν να παλέψει την επόμενη χρονιά και πάλι με τον ομόσταυλό του στη Mercedes, Λούις Χάμιλτον, για να υπερασπιστεί τον τίτλο του.
Κι αν το σοκ είναι μεγάλο για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, φανταστείτε πόσο μεγάλο είναι για την ίδια τη Mercedes, που ξαφνικά καλείται να καλύψει μία κενή θέση στο ρόστερ της – και όχι όποια κι όποια θέση, αλλά τη θέση του προηγούμενου πρωταθλητή! Ήδη τα σενάρια δίνουν και παίρνουν για το ποιος θα μπορούσε να είναι ο αντικαταστάτης του Ρόσμπεργκ στο δεύτερο μονοθέσιο της Mercedes, που θα καταστεί αυτομάτως και εκ των φαβορί για τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή του 2017, μαζί με τον πιστό στη γερμανική ομάδα Λούις Χάμιλτον.
Πιθανόν η Mercedes να ήθελε για παρτενέρ του Χάμιλτον τον απίθανο 19χρονο Μαξ Φερστάπεν, που ξεπετάχτηκε φέτος και έκανε πολύ εντυπωσιακές εμφανίσεις με τη Red Bull – όμως ο νεαρός Ολλανδός δεσμεύεται με συμβόλαιο με τη Red Bull, που θεωρείται πολύ δύσκολο να “σπάσει”. Το ίδιο ισχύει και για τον Αυστραλό Ντανιέλ Ρικιάρντο, που επίσης θα μπορούσε (θεωρητικά) να είναι ένας από τους υποψήφιους αντικαταστάτες του Ρόσμπεργκ.
Μία πολύ ελκυστική επιλογή θα ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ, όμως και ο Γερμανός τέσσερις φορές πρωταθλητής της Formula 1, όπως και ο πρωταθλητής του 2007 Κίμι Ράικονεν, δεσμεύονται με συμβόλαιο με τη Ferrari και θεωρούνται επίσης πολύ δύσκολες περιπτώσεις.
Ο Φερνάντο Αλόνσο, από την άλλη, είναι μία ενδιαφέρουσα περίπτωση: μολονότι δεσμεύεται με συμβόλαιο από τη McLaren, είναι γνωστό ότι δεν είναι ικανοποιημένος εκεί και θα ήθελε... σαν τρελός να πάει σε μία ομάδα με καλύτερα μονοθέσια, επομένως αν η Mercedes πραγματικά θελήσει να τον αποκτήσει, είναι πολύ πιθανό να τα καταφέρει, συνθέτοντας έτσι μετά από δέκα χρόνια το δίδυμο Χάμιλτον-Αλόνσο που το 2007 στη McLaren έχασαν τον τίτλο για έναν μόλις βαθμό από τον Ράικονεν. Μάλιστα, ο ισχυρός άνδρας της Formula 1, Μπέρνι Έκλστοουν, δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ότι αν ο ίδιος ήταν στη Mercedes, θα επέλεγε τον έμπειρο Ισπανό πιλότο. “Υποθέτω ότι είναι πιθανό, για να δούμε. Έχουν νέα διοίκηση τώρα στη McLaren. Ίσως έχει βαρεθεί να είναι εκεί και εκείνοι έχουν βαρεθεί να τον έχουν”, επεσήμανε.
Μία άλλη καλή περίπτωση είναι ο Φινλανδός Βάλτερι Μπότας, που φέτος αγωνίστηκε με το μονοθέσιο της Williams, όμως στο ξεκίνημα της καριέρας του ήταν υπό τις οδηγίες του σημερινού “αφεντικού” της Mercedes, Τότο Βολφ.
Αν κανένας από αυτούς για τον ένα ή για τον άλλο λόγο δεν πάει τελικά στη Mercedes, υπάρχουν πάντα λιγότερο θεαματικές λύσεις, όπως ο Γερμανός Πασκάλ Βερλάιν, που έχει συμβόλαιο με τη γερμανική ομάδα και η συνεργασία του με τη Manor δεν έχει ανανεωθεί ακόμη, αλλά και ο 20χρονος Γάλλος Εστεμπάν Οκόν, που επίσης έχει συμβόλαιο με τη Mercedes και είναι “κλεισμένος” στη Force India για την επόμενη χρονιά.
Όσο για τις πιθανότητες ενός βρετανικού διδύμου Λούις Χάμιλτον – Τζένσον Μπάτον, αυτές είναι μικρές, καθώς ο Μπάτον ανακοίνωσε φέτος την αποχώρησή του από την ενεργό δράση – χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι είναι απίθανο να τον βάλει σε... πειρασμό η προοπτική του να αγωνιστεί στο υψηλότερο επίπεδο με την κορυφαία κατασκευάστρια εταιρεία.
Άλλωστε, μετά τη “βόμβα” του Ρόσμπεργκ, ποιος μπορεί να πει με σιγουριά οτιδήποτε πια για τη Formula 1;