Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο Νίκο Ρόσμπεργκ θα εκκινήσει από την pole position στο Grand Prix του Μόντε Κάρλο.
Στην Κυανή Ακτή, ενόψει του κοσμοπολίτικου Grand Prix, επικρατεί έντονη ηλιοφάνεια και ζέστη, με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να αναμένεται πάνω από τους 40 βαθμούς Κελσίου, όσους περίπου είχε και στην περίοδο των κατατακτήριων οδηγών.
Ο Γερμανός πιλότος σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, με τον Λιούις Χάμιλτον να τον πλαισιώνει στο 1-2 της Mercedes. Η ομάδα της Mercedes επιβεβαιώνει την κυριαρχία της στην αρχή της χρονιάς, ακόμη δηλαδή και σε ένα διαφορετικό Grand Prix από όλα τα υπόλοιπα.
Ο τρόπος που ήρθε η pole position έφερε εκνευρισμό στον έτερο οδηγό της γερμανικής ομάδας. Ο Ρόσμπεργκ είχε την καλύτερη επίδοση στην πρώτη προσπάθεια όλων στον τρίτο γύρο των προκριματικών, ενώ στη δεύτερη κατέστρεψε όλους τους οδηγούς, αφού ένα λάθος του στη στροφή Μιραμπό είχε ως αποτέλεσμα κίτρινες σημαίες.
Ως συνέπεια, όλοι έκοψαν ρυθμό και ουδείς κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του, εξέλιξη που εξασφάλισε στον Rosberg την έκτη pole position της καριέρας του.
Στην πρώτη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών, δεν έλειψαν τα απρόοπτα. Οκτώ λεπτά από την έναρξη της διαδικασίας, ο Ντάνιελ Κβατ έχασε τον έλεγχο της STR9 βγαίνοντας από το τούνελ – στο ταχύτερο σημείο της πίστας. Ακολούθησαν στιγμές αγωνιώδους προσπάθειας για τον Ρώσο οδηγό της Scuderia Toro Rosso που τελικά τη γλίτωσε μόνο με ζημιά στην εμπρός αεροτομή.
Αυτό δεν του κόστισε αφού κατάφερε να προκριθεί στη συνέχεια μιας και η σύγκρουση των Φελίπε Μάσα και Μάρκους Έρικσον, στη στροφή Μιραμπό και η κίτρινες σημαίες που ακολούθησαν, εμπόδισαν κάποιους από τους άμεσους ανταγωνιστές του να πετύχουν κάτι καλύτερο. Έτσι, εκτός συνέχειας έμειναν για ένα δέκατο του δευτερολέπτου οι δύο Sauber αλλά και οι συνήθεις ύποπτοι: Marussia και Caterham.
Τον ταχύτερο χρόνο σημείωσε ο Jean Eric-Vergne, που στο φινάλε έκανε ένα πολύ καλό γύρο με την πολύ μαλακή γόμα ελαστικών, περνώντας μπροστά από τις Mercedes που χρησιμοποίησαν τη μαλακή.
Απών από το Q2 o Massa μετά το ατύχημά του, χωρίς απρόοπτα εκεί αλλά μεγάλες μάχες. Οι Mercedes έκαναν το 1-2 με τον Hamilton ένα δέκατο του δευτερολέπτου μπροστά από τον teammate του και τις Red Bull να ακολουθούν και τον Vettel να αντιμετωπίζει προβλήματα με το σύστημα KERS. Αποκλείστηκαν από τη συνέχεια ο Nico Hulkenberg, o Jenson Button, o Valtteri Bottas αλλά και οι δύο Lotus.
Στη μάχη της pole λοιπόν προκλήθηκαν οι δύο Mercedes, οι δύο Red Bull, οι δύο Ferrari, οι δύο Toro Rosso, o Kevin Magnussen με τη McLaren και ο Sergio Perez με τη Force India. Η pole εξελίχθηκε σε υπόθεση των Mercedes, με τον Nico να πανηγυρίζει με τον τρόπο που προαναφέρθηκε.
Στη δεύτερη σειρά της αυριανής εκκίνησης θα είναι οι δύο Red Bull και στην τρίτη οι Ferrari.
Αναλυτικά, η κατάταξη των κατατακτήριων:
1. Nico Rosberg (Mercedes 1m15.989s
2. Lewis Hamilton (Mercedes) 1m16.048s +0.059s
3. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1m16.384s +0.395s
4. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) 1m16.547s +0.558s
5. Fernando Alonso (Ferrari) 1m16.686s +0.697s
6. Kimi Raikkonen (Ferrari) 1m17.389s +1.400s
7. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso-Renault) 1m17.540s +1.551s
8. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) 1m17.555s +1.566s
9. Daniil Kvyat (Toro Rosso-Renault) 1m18.090s +2.101s
10. Sergio Perez (Force India-Mercedes) 1m18.327s +2.338s
Χρόνος αποκλεισμού από το Q3: 1m17.755s
11. Nico Hulkenberg (Force India-Mercedes) 1m17.846s +1.492s
12. Jenson Button (McLaren-Mercedes) 1m17.988s +1.634s
13. Valtteri Bottas (Williams-Renault) 1m18.082s +1.728s
14. Romain Grosjean (Lotus-Renault) 1m18.196s +1.842s
15. Pastor Maldonado (Lotus-Renault) 1m18.356s +2.002s
16. Felipe Massa (Williams-Renault) -
Χρόνος αποκλεισμού από το Q2: 1m18.616s
17. Esteban Gutierrez (Sauber-Ferrari) 1m18.741s +1.184s
18. Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 1m18.745s +1.188s
19. Jules Bianchi (Marussia-Cosworth) 1m19.332s +1.775s
20. Max Chilton (Marussia-Cosworth) 1m19.928s +2.371s
21. Kamui Kobayashi (Caterham-Renault) 1m20.133s +2.576s
22. Marcus Ericsson (Caterham-Renault) 1m21.732s +4.175s