Ξημερώματα της 29ης Ιανουαρίου τελείωσε στο πριγκηπάτο του Μονακό το 17ο Ιστορικό Ράλι Μόντε Κάρλο, ο πιο σπουδαίος αγώνας ιστορικών αυτοκινήτων στον κόσμο.
Ο αγώνας αυτός είναι περιζήτητος στους κύκλους των αγωνιζόμενων με ιστορικά αυτοκίνητα και η οργανωτική επιτροπή σχεδόν κάθε χρόνο επιλέγει τις δηλώσεις συμμετοχής, καθώς δεν μπορεί να δεχτεί περισσότερες από 300.
Τα τελευταία χρόνια συχνά πυκνά στον αγώνα συμμετέχουν ένα ή και περισσότερα ελληνικά πληρώματα, που αν και εκτός συνήθους περιβάλλοντος (οι διαδρομές του αγώνα είναι συνήθως σκεπασμένες με χιόνι ή πάγο), έχουν να επιδείξουν σημαντικές διακρίσεις.
Στη φετινή διοργάνωση τα ελληνικά χρώματα εκπροσωπήθηκαν από δυο αμιγείς συμμετοχές με τους Γιάννη Κατσαούνη – Μαθιό Μανσόλα (Γκολφ Gti) και τους Πέτρο Βασσιλόπουλο – Γιάννη Βουρδούμπα (Φορντ Κάπρι), ενώ σε δυο ακόμα περιπτώσεις Έλληνες κάθονταν στο κάθισμα του συνοδηγού. Πρόκειται για τον βαθύπλουτο και μανιώδη συλλέκτη παλαιών αυτοκινήτων (πρώην ιδιοκτήτη της Άστον Μάρτιν) Πέτρο Λιβανό, που συνοδήγησε στο Γκολφ GTi του Ελβετού Φράνκο Λούπι και τον Αντώνη Λυκάκη που καθόταν στο δεξί μπάκετ του Οτομπιάνκι Άμπαρθ με οδηγό τον Ιταλό Κλοντ Ζιλιόλι.
Έλληνες είναι και οι Ηλίας Ηλιόπουλος και Γιάννης Χαραμής που έτρεξαν με Πόρσε 911 αλλά Λουξεμβουργιανά χρώματα, ο Γεράσιμος Κατοχιανός που οδηγούσε Φορντ Έσκορτ με Βελγική όμως σημαία, όπως και ο Γιώργος Λαδόπουλος συνοδηγός στο Έσκορτ του Στάνσι.
Πάντως η φετινή χρονιά δεν ήταν καλή για τους συμπατριώτες μας ανεξαρτήτως με μια σημαία έλαβαν μέρος. Στον δύσκολο αγώνα που κέρδισαν οι Βέλγοι Λαρέπ Νταβίντ με Όπελ Καντέτ και τερμάτισαν 257 πληρώματα, οι Κατσαούνης – Μανσόλας ήταν 87οι, ο Λιβανός 144ος, Ο Λαδόπουλος 157ος, οι Βασσιλόπουλος-Βουρδούμπας 205οι, οι Κύπριοι Στεφάνου-Μιχαηλίδης 233οι και ο Λυκάκης 234ος, ενώ ο Κατοχιανός εγκατέλειψε στην 1η από τις 14 κατατακτήριες διαδρομές.
Στην ίδια κατηγορία αγώνων ανήκει και το δικό μας 13ο Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις που θα διεξαχθεί στις 5-9 Ιουνίου.