Υπάρχει ζωή μετά τη Formula 1; “Ναι”, απαντούν οι Financial Times, που σε δημοσίευμά τους ασχολούνται με πρώην πιλότους οι οποίοι συνέχισαν ή συνεχίζουν ακόμα και σήμερα την καριέρα τους σε άλλες διοργανώσεις, και μάλιστα με επιτυχία.
Αφορμή για την έρευνα αυτή αποτελεί η απόφαση του Μαρκ Γουέμπερ, πιλότου της Red Bull, να αποσυρθεί από τη Formula 1 στα 37 του χρόνια και να συμμετάσχει την επόμενη χρονιά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής με την ομάδα της Porsche.
“Δεν είχα άλλη επιλογή”, δηλώνει ο Τίμο Γκλοκ, που πέρασε πέντε χρόνια στη Formula 1, πιο πρόσφατα με τη Marussia, και φέτος συμμετείχε με την BMW στο γερμανικό Deutsche Tourenwagen Masters. “Η ομάδα μου δεν είχε αρκετά λεφτά, ήταν σαφές ότι θα έφευγα από αυτήν και τη Formula 1, γιατί εκείνη την περίοδο ήταν ήδη πολύ αργά στη σεζόν και δεν υπήρχαν διαθέσιμες θέσεις”.
Μία άλλη διοργάνωση στην οποία συμμετέχουν συχνά πρώην πιλότοι της Formula 1 είναι το φημισμένο ράλι Λε Μαν, όπου κατά καιρούς έχουν τρέξει μεταξύ άλλων οι Ζακ Βιλνέβ, Τζιανκάρλο Φιζικέλα και Νικ Χάιντφελντ.
“Στις κούρσες αντοχής, συμμετέχεις σε μία ομάδα. Η νίκη δεν είναι η επιτυχία μόνο ενός, αλλά η επιτυχία της ομάδας”, αναφέρει σχετικά ο Βενσάν Μπομσνίλ, αθλητικός διευθυντής της διοργανώτριας του ράλι.
Ένας άλλος παλιός μας γνώριμος, που πλέον διακρίνεται στις ΗΠΑ και στο IndyCar, είναι ο Χουαν Πάμπλο Μοντόγια, ο Κολομβιανός που πέρασε έξι σεζόν στη Formula 1, με τις Williams και McLaren, όμως την εγκατέλειψε το 2006, γιατί “έχασε το πάθος του”, όπως ο ίδιος λέει.
“Μου αρέσει να αγωνίζομαι, απλά πήρα διαφορετική κατεύθυνση. Εδώ οι οδηγοί είναι πολύ πιο φιλικοί μεταξύ τους, και υπάρχουν πάντα φίλοι και συγγενείς”, δηλώνει, χωρίς πάντως να αποκλείει το ενδεχόμενο επιστροφής στη Formula 1, αν και πλέον έχει πατήσει τα 38. “Η ζωή μου έχει μάθει ότι δεν μπορείς ποτέ να πεις ποτέ. Αν έρθουν έτσι τα πράγματα και έχει λογική, γιατί να μην το κάνω;”, αναφέρει.