Το Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΣ) υπό τον πρόεδρο του Νίκο Αγγελάρα αποφάσισε, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι μπορεί να υλοποιηθεί η αναβάθμιση του γηπέδου του Παναθηναϊκού επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας στους Αμπελόκηπους.
Υπενθυμίζεται ότι το ΕΣ είχε κρίνει σε πρώτη φάση παράνομο το κονδύλι των 7 εκατομμυρίων ευρώ που του είχε χορηγηθεί από τον τέως περιφερειάρχη Αττικής Γιάννη Σγουρό για την αναβάθμιση του γηπέδου «Απόστολος Νικολαϊδης». Αναλυτικότερα, το 6ο Τμήμα του ΕΣ είχε κρίνει ότι η επίμαχη χορήγηση είναι αντίθετη στο δημόσιο συμφέρον, ενώ παράλληλα παραβιάζεται και η αρχή της οικονομικότητας.
Στην συνέχεια, ο Παναθηναϊκός άσκησε έφεση επί της απόφασης του 6ου Τμήματος που δεν ενέκρινε το κονδύλι για την αναβάθμιση του γηπέδου.
Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, η μείζονα επταμελής σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε διάσκεψη κεκλεισμένων των θυρών, μετά από θετική εισήγηση του κ. Αγγελάρα, έκρινε ότι πρέπει να επιτραπεί η υπογραφή της επίμαχης προγραμματικής σύμβασης των 7 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της έδρας του Παναθηναϊκού.
Οι σύμβουλοι του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σχεδόν ομόφωνα, έκριναν ότι οι εργασίες επί του συνόλου των αθλητικών εγκαταστάσεων του Παναθηναϊκού, καθιστούν το γήπεδο πιο ασφαλές για τους αθλητές, αλλά και για τους φιλάθλους που το επισκέπτονται.
Παράλληλα, οι εργασίες αναβάθμισης των εγκαταστάσεων του γηπέδου ανταποκρίνονται στις πρόσθετες προδιαγραφές που απαιτούνται από τους ελληνικούς κανονισμούς για την διεξαγωγή του εθνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, αλλά και σε εκείνες τους κανονισμούς που ορίζονται από την αρμόδια ποδοσφαιρική ομοσπονδία (ΟΥΕΦΑ).
Επίσης, οι δικαστές αποφάνθηκαν ότι η χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής με σκοπό την αναβάθμιση του γηπέδου του Παναθηναϊκού άπτεται του ευρύτερου δημόσιου συμφέροντος που προκύπτει εμμέσως από την διεθνή προβολή και διαφήμιση της χώρας μας.
Ακόμη, έκριναν ότι η νομιμότητα της χρηματοδότησης της περιφέρειας Αττικής δεν προσκρούει στην γενική αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, εξειδικευόμενη στην αρχή της οικονομικότητας, καθώς η αρμοδιότητα της περιφέρειας Αττικής να χρηματοδοτεί τον εξοπλισμό αθλητικών εγκαταστάσεων δεν συναρτάτε, σύμφωνα με την νομοθεσία, από το χρονικό ορίζοντα λειτουργίας των εγκαταστάσεων αυτών, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να αποκλείεται η αρμοδιότητα αυτή της περιφέρειας Αττικής, σε περίπτωση περιορισμένου χρόνου λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων.
Κατόπιν αυτών, έκρινε η μείζονα επταμελής σύνθεσης του ΕΣ, ότι οι προβλεπόμενες επεμβάσεις στο γήπεδο του Παναθηναϊκού είναι σε αρμονία με τις νομοθετικές προβλέψεις του προγενέστερου νομοθετικού πλαισίου, δηλαδή του νόμου 4117/2013.
Για όλους αυτούς τους λόγους, κατέληξαν οι σύμβουλοι του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά νομική και ουσιαστική παραδοχή της αιτήσεως του Παναθηναϊκού, πρέπει να αναθεωρηθεί η απόφαση του 6ου Τμήματος του Ανωτάτου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου και να επιτραπεί η υπογραφή της επίμαχης προγραμματικής σύμβασης.
Όπως είναι γνωστό στο Ελεγκτικό Συνέδριο είχε διαβιβαστεί για προέλεγχο η σύμβαση χορήγησης των 7 εκατ. ευρώ.