Να προχωρήσουν τα master plan (μελέτες ανάπτυξης) των λιμένων ζητά ο υπουργός Ναυτιλίας
Mέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και με το νέο θεσμικό πλαίσιο, η χώρα μπορεί να δημιουργήσει στα λιμάνια υποδομές ευρωπαϊκών προδιαγραφών, για να γίνει η ελληνική λιμενική βιομηχανία ένας από τους πόλους της πολυπόθητης για την Ελλάδα ανάπτυξης, τόνισε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, σε ημερίδα που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων στον ΟΛΠ, με συμμετοχή εκπροσώπων από τους οργανισμούς λιμένων και τα λιμενικά ταμεία.
Ο υπουργός ζήτησε να προχωρήσουν τα master plan (μελέτες ανάπτυξης) των λιμένων, και να καταρτιστούν σε συνεργασία με το υπουργείο τα τεχνικά δελτία, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την αξιοποίηση των πόρων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα εξασφαλιστούν όλοι οι απαραίτητοι πόροι για τα έργα, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Ο υφυπουργός Nαυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, στην τοποθέτησή του, στάθηκε ιδιαίτερα στη σημασία που έχει η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, για την ανάπτυξη των νησιών.
Τα λιμάνια για τα νησιά μας, ανέφερε χαρακτηριστικά, είναι οι πυλώνες πάνω στους οποίους βασίζεται, όχι μόνο η εμπορική και τουριστική κίνησή τους, αλλά κατά κύριο λόγο, η καθημερινότητα του νησιώτη.
Ανέφερε ότι μέχρι στιγμής έχουν ανακοινωθεί έργα ύψους 4,8 εκ ευρώ ενώ οι συνολικά οι κατατεθειμένες προτάσεις αγγίζουν τα 23εκ ευρώ, ενώ τόνισε ότι έχουν ζητηθεί πρόσθετοι φόροι μέσω του υπουργείου Ανάπτυξης, ώστε να δημιουργηθούν προοπτικές ανάπτυξης σε όλα τα λιμάνια της χώρας.
Από το 2015 μέχρι σήμερα, τόσο η κυβέρνηση, όσο και το υπουργείο Ναυτιλίας, υλοποιεί ένα πλέγμα δράσεων με κέντρο τα νησιά και τα έργα υποδομών σε αυτά, επισήμανε.
Ο γενικός γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης, ανοίγοντας την ημερίδα επεσήμανε την ανάγκη αναδιοργάνωσης του λιμενικού συστήματος προς την κατεύθυνση της βιώσιμης λειτουργίας του.
Σημείωσε ότι το υφιστάμενο λιμενικό σύστημα δεν είναι βιώσιμο, λόγω του μεγάλου αριθμού φορέων διαχείρισης λιμένων, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους είναι υποστελεχωμένοι και με έλλειψη τεχνογνωσίας.
Το αποτέλεσμα είναι η αδυναμία αξιοποίησης των εργαλείων που προσφέρει η κεντρική διοίκηση για την άντληση πόρων για λιμενικά έργα «ακόμη και για την είσπραξη των λιμενικών τελών», όπως είπε ο κ. Λαμπρίδης. «Έχουμε ολοκληρώσει έναν πρώτο γύρο δημόσιας διαβούλευσης για την οργάνωση του λιμενικού συστήματος με στόχο την ισχυρή και βιώσιμη λειτουργία του. Για τον σκοπό αυτό, τις επόμενες ημέρες ανατίθεται σε σύμβουλο η επεξεργασία των σχολίων της διαβούλευσης και η δημιουργία των βασικών σεναρίων αναδιοργάνωσης του λιμενικού συστήματος για τα οποία και θα υπάρξει δεύτερος γύρος διαβουλεύσεων με τους φορείς» τόνισε.
Ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας, Διονύσης Χαράλαμπος Καλαματιανός τόνισε τη μεγάλη σημασία του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, κυρίως ως εργαλείου «που ανοίγει πραγματικά την υλοποίηση των έργων στα λιμάνια, ώστε αυτά να βελτιωθούν και να αλλάξει η εικόνα τους.