Φθηνό, καλό και μπόλικο
Όταν πριν λίγους μήνες στην Σικελία, γνωρίσαμε για πρώτη φορά το Skoda Karoq (προφέρεται Καρόκ), είχαμε προβλέψει ότι, «θα φορεθεί» πολύ στην Ελλάδα. Το πλήρωμα του χρόνου όμως έφτασε και ήδη το Karoq διατίθεται από το εξουσιοδοτημένο δίκτυο της μάρκας και στην χώρα μας, ενώ στην εγχώρια παρουσίαση στους εκπροσώπους του τύπου, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση 1,6 diesel με το αυτόματο κιβώτιο DSG.
Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης
Το karoq θεωρητικά είναι ο αντικαταστάτης του πολύ πετυχημένου Yeti, αλλά σε κάθε περίπτωση τοποθετείται πολύ πιο πάνω τόσο σε μέγεθος, όσο και σε κατασκευαστικές προδιαγραφές, γεγονός που το εντάσσει στην κατηγορία C-SUV (VW Tiguan, Seat Ateca, Audi Q3, κ.λπ).
Σχεδίαση – Χώροι
Σχεδιαστικά, το τρισδιάστατο εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τους προβολείς με το γεωμετρικό σχεδιασμό και το ακριβές περίγραμμα. Το μοντέλο μπορεί να διαθέτει, από το επίπεδο εξοπλισμού Ambition και πάνω, full LED προβολείς με διάφανο κρύσταλλο. Η μάσκα, που διαθέτει χρωμιωμένο περίγραμμα, έχει το κλασικό για την μάρκα τραπεζοειδές σχήμα, ενώ το μεγάλο λογότυπο της Skoda είναι τοποθετημένο στο χείλος του διακριτικού καπό.
Το πλάτος του αμαξώματος τονίζεται περισσότερο στο πίσω μέρος με την βοήθεια οριζόντιων γραμμών, ενώ τα επίπεδα, χαρακτηριστικά πίσω φώτα χωρίζονται σε δύο τμήματα και ενσωματώνουν τα φώτα θέσης, τα φώτα των φρένων, καθώς και της πινακίδας κυκλοφορίας που είναι τεχνολογίας LED.
Η παράδοση της μάρκας στην εκμετάλλευση των χώρων βρίσκει εφαρμογή και στο νέο Karoq που έχει μήκος 4.382 χιλιοστά, πλάτος 1.841 χιλιοστά και ύψος 1.603 χιλιοστά. Η αύξηση των διαστάσεων είναι προς όφελος των επιβατών, με το μεγάλο μεταξόνιο των 2.638 χιλιοστών να παρέχει μια ένδειξη για ένα εσωτερικό με γενναιόδωρους χώρους.
Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 521 λίτρων με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.630 λίτρα, ενώ σε συνδυασμό με τα VarioFlex πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα είναι μεταβαλλόμενη και εκτείνεται από τα 479 έως και τα 588 λίτρα. Το σύστημα VarioFlex αποτελείται από τρία ανεξάρτητα καθίσματα, που μπορούν να ρυθμιστούν ή και να αφαιρεθούν πλήρως τα καθένα μεμονωμένα -στην περίπτωση αυτή το SUV μετατρέπεται σε βαν με μια μέγιστη χωρητικότητα 1.810 λίτρων.
Πέρα από το άνετο εσωτερικό η πρακτικότητα και η λειτουργικότητά ενισχύονται τόσο από την κορυφαία τεχνολογία όσο και από τον ιδιαίτερα μελετημένο εξοπλισμό του. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων κάνει την πρώτη του εμφάνιση σε μοντέλο της Skoda και ο οδηγός μπορεί να τον προγραμματίσει ώστε να είναι σύμφωνος με τις προτιμήσεις του. Τα θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα και το Phonebox στην κεντρική κονσόλα για την ασύρματη φόρτιση κινητών είναι επιπλέον τεχνολογικά highlights. Ως εξτρά εξοπλισμός διατίθεται τόσο θερμαινόμενο τιμόνι όσο και 20 «Simply Clever» στοιχεία εξοπλισμού.
Το κόμπακτ SUV εξοπλίζεται στάνταρ με ζάντες 16 ή 17 ιντσών, διαθέσιμες με τρεις διαφορετικούς σχεδιασμούς. Ο επιπλέον εξοπλισμός περιλαμβάνει ζάντες 17, 18 και 19 ιντσών.
Κινητήρες – Κιβώτια
Η γκάμα κινητήρων του Karoq περιλαμβάνει δύο κινητήρες βενζίνης και τρείς πετρελαίου με χωρητικότητα 1,0, 1,5, 1,6 και 2,0 λίτρων που αποδίδουν από 116 έως 190 ίππους. Όλοι οι κινητήρες είναι turbo, με άμεσο ψεκασμό, με τεχνολογία Start/Stop, καθώς και με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, ενώ πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6. Με εξαίρεση τον ισχυρότερο πετρελαιοκινητήρα, όλοι είναι διαθέσιμοι με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή 7άρι DSG.
Ο 2.0 TDI με τους190 ίππους προσφέρεται με τετρακίνηση και 7τάχυτο DSG ως στάνταρντ. Ο 1.5 TSI διαθέτει και σύστημα απομόνωσης των κυλίνδρων για βέλτιστη κατανάλωση.
Η Επιλογή Οδηγικού Προφίλ (Driving Mode Select) ανάμεσα στα προγράμματα κίνησης Normal, Sport, Eco, Individual και Snow (4x4) προσφέρεται προαιρετικά από την έκδοση εξοπλισμού Ambition και άνω, ενώ το πρόγραμμα Off-Road για τις τετρακίνητες εκδόσεις βελτιστοποιεί ακόμη περισσότερα τα δυναμικά χαρακτηριστικά στις εκτός δρόμου διαδρομές.
Χάρη στο Δυναμικό Έλεγχο Πλαισίου (Dynamic Chassis Control ή DCC), ο οδηγός έχει στην διάθεσή του τρείς επιλογές: τις Comfort, Standard και Sport. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ μεταβάλλουν την σκληρότητα και τον βαθμό απόσβεσης ανάλογα με τις συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος, ενώ το DCC συμβάλλει στην ενεργητική ασφάλεια ρυθμίζοντας ανάλογα την σκληρότητα (των αμορτισέρ) στις στροφές για καλύτερο κράτημα και μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης. Το σύστημα DCC, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος Επιλογής Δυναμικής Οδήγησης (Driving Mode Select), θα είναι διαθέσιμο για την έκδοση 1.5 TSI και τις πετρελαίου, ξεκινώντας από τον επίπεδο εξοπλισμού Ambition.
Οι εξατομικευμένες ρυθμίσεις αποθηκεύονται στο προσωποποιημένο κλειδί για έως και τρεις χρήστες του οχήματος.
Συστήματα ασφαλείας
Το νέο κόμπακτ SUV προσφέρει πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού που προέρχονται από μεγαλύτερες κατηγορίες. Υπάρχει διαθέσιμο ένα ευρύ σύνολο συστημάτων ασφάλειας που προσφέρουν προστασία για τους πεζούς και διατηρούν απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Τα συστήματα αυτά που μπορούν να κάνουν ευκολότερη και ασφαλέστερη την οδήγηση, είναι τα εξής:
- Το Adaptive Cruise Control (ACC)
- Tα προαιρετικά Blind Spot Detect (Ανίχνευση Τυφλού Σημείου) και Rear Traffic Alert (Ανίχνευση Πίσω Κυκλοφορίας)
- Το στάνταρ Σύστημα Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (Front Assist) που περιλαμβάνει την Αστική Λειτουργία Επιβράδυνσης (City Emergency Brake) με Προγνωστική Προστασία πεζών (Predictive Pedestrian Protection)
- Το Hill-Hold Control
- Το σύστημα Lane Assist
- Το Traffic Jam Assist και
- Το σύστημα Traffic Sign Recognition
Από την πλευρά τους, οι επιβαίνοντες σε ένα Karoq είναι συνεχώς «δικτυωμένοι» με τις νέες online υπηρεσίες. Τα διαισθητικά συστήματα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τις υπηρεσίες Infotainment Online που παρέχουν ψυχαγωγία και ενημέρωση, καθώς και τις υπηρεσίες Care Connect που προσφέρουν υποστήριξη και υποβοήθηση. Η προσφορά περιλαμβάνει πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο με προτεινόμενες εναλλακτικές διαδρομές στην περίπτωση μποτιλιαρίσματος, μία αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης (Emergency Call) και τον εντοπισμό της θέσης του σταθμευμένου σας αυτοκινήτου (Parking Location). Τα ταξίδια μπορούν να προγραμματίζονται στο σπίτι και να μεταφέρονται online στο όχημα σας. Ένα νέο στοιχείο είναι ο ανέπαφος χειρισμός που διευκολύνει αφάνταστα συγκεκριμένες λειτουργίες.
Το Karoq διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά σε δυο εκδόσεις (Ambition & Style) σε τιμές που ξεκινούν από 19.900 ευρώ για το 1.0 TSI (Ambition) των 116 ίππων, έως τις 34.900 ευρώ για την 2λιτρη diesel τετρακίνητη έκδοση (Style) των 150 ίππων με DSG 7 σχέσεων. Κάπου στη μέση βρίσκεται η έκδοση 1.6 TDI 116 PS DSG7 που οδηγήσαμε, με 26.500 ευρώ (Style).
Στην υπερυψωμένη θέση οδήγησης απολαμβάνεις πολύ καλή ποιότητα κατασκευής/υλικών (σε σχέση πάντα με την τιμή) και άψογη εργονομία. Οι χώροι χωρίς να είναι αχανείς (όπως στο Kodiaq) υπερεπαρκούν για 5 άτομα, τα οποία έχουν στη διάθεσή τους πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και μεγάλο χώρο αποσκευών.
Στον δρόμο εντυπωσιάζει η ποιότητα κύλισης, παρά τα –μάλλον- χαμηλού προφίλ ελαστικά, ενώ η ευστάθεια εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Στις αλλαγές πορείας η μεταφορά βάρους δεν φάνηκε να δυσκολεύει το ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα, παρά τις μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, οι οποίες με την σειρά τους (και σε συνδυασμό με το μεγάλο ύψος από το έδαφος) αποδείχθηκαν πολύτιμες στην πολύ δύσκολη χωμάτινη διαδρομή που περάσαμε, χωρίς ούτε ένα δισταγμό παρά τα 100% ασφάλτινα ελαστικά. Μάλιστα σε όλη αυτή την «περιπέτεια» το αμάξωμα δεν έκανε «κιχ» και η κατανάλωση παρέμεινε σε πολύ χαμηλά επίπεδα, για να κλείσει με μια μέση τιμή 6,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα σε όλη την διαδρομή που οδηγήσαμε κάθε άλλο παρά αργά.
Στα θετικά ο ελάχιστος θόρυβος του πετρελαιοκινητήρα, που συνδυάζεται άριστα με το 7άρι DSG και κινεί σβέλτα τα σχεδόν 1400 κιλά βάρους της κατασκευής.
Επίσης, χαιρετίζουμε την κίνηση της αντιπροσωπείας να παρέχει όλα τα Karoq με ρεζέρβα, χωρίς επιβάρυνση της τιμής, αλλά ούτε και του χώρου αποσκευών.
Κλείνοντας αυτή την πρώτη γνωριμία με το νέο SUV της τσέχικης μάρκας (ανήκει στην VW), θα επαναλάβουμε ότι, η έκδοση που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι αγοραστές του Karoq, είναι αυτή με τον 1000άρη 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 115 ίππων, που είναι από τις κορυφαίες της αγοράς σε σχέση τιμής/απόδοσης, έχει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις και κατανάλωση που δύσκολα θα ξεπεράσει τα 7,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Περισσότερα προσεχώς.