Τι θα αλλάξει μέχρι το 2023 στην τεχνολογία, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και τις τηλεπικοινωνίες
Η ενισχυμένη ανάγκη των καταναλωτών για τις ψηφιακές συνδρομές και η διατήρηση της κυριαρχίας των smartphones είναι μερικά μόνο από τα θέματα που αναδεικνύει η 17η έκδοση της ετήσιας έρευνας της Deloitte αναφορικά με τις προβλέψεις για τους κλάδους της Τεχνολογίας, των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των Τηλεπικοινωνιών (ΤΜΤ Predictions 2018).
Το μέλλον των smartphones
Η αγορά των smartphones συνεχίζει να αναπτύσσεται. Έως το τέλος το 2023, περισσότερο από το 90% των ενηλίκων στις ανεπτυγμένες χώρες θα έχουν συσκευή smartphone, ενώ το ποσοστό στις ηλικίες 55 έως 75 ετών θα αγγίζει το 85%.
Παράλληλα, η Deloitte εκτιμά πως το 45% των ενήλικων χρηστών παγκοσμίως και το 65% των χρηστών στις ηλικίες 18-24 ετών αναμένεται να ανησυχήσουν για την εκτεταμένη χρήση των κινητών τους και θα οδηγηθούν σε περιορισμό αυτής μέσα στο 2018.
Η Deloitte προβλέπει πως οι κάτοχοι smartphone θα επικοινωνούν, μέσω των κινητών τους, 65 φορές την ημέρα, το 2023, γεγονός που σημαίνει πως αυτό το ποσοστό θα είναι αυξημένο κατά 20% σε σύγκριση με σήμερα.
Παγκόσμιες προβλέψεις της Deloitte για τους κλάδους της Τεχνολογίας, των ΜΜΕ και των Τηλεπικοινωνιών (ΤΜΤ)
- Εκτιμάται πως οι ζωντανές μεταδόσεις και η ζωντανή κάλυψη μεγάλων γεγονότων θα αποφέρουν περισσότερα από 545 δισ. δολάρια σε άμεσα έσοδα, το 2018. Παρά την ικανότητα των καταναλωτών να παρακολουθούν τα προγράμματα που επιθυμούν, μέσω της λειτουργίας on demand, η ζωντανή μετάδοση προγραμμάτων συνεχίζει να ακμάζει. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, η μετάδοση του ζωντανού περιεχομένου έχει γίνει πιο παραγωγική και κερδοφόρα από την ψηφιακή.
- Η τεχνολογία Augmented Reality (ΑR): Περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο χρήστες smartphone θα χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία AR τουλάχιστον μία φορά μέσα στο 2018, ενώ τουλάχιστον 300 εκατομμύρια χρήστες θα χρησιμοποιούν την τεχνολογία μία φορά τον μήνα και, τέλος, δεκάδες εκατομμύρια σε εβδομαδιαία βάση.
- Χρήση ασύρματου διαδικτύου, μέσω κινητών τηλεφώνων: Για το 2018, η Deloitte προβλέπει ότι το 20% των κατοίκων της Βόρειας Αμερικής θα έχει πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα, μέσω διαδικτύου, κάνοντας χρήση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας, η οποία, χάρις στην οργανωμένη δομή της και τα εύχρηστα τεχνικά χαρακτηριστικά της, αυξάνει τη συνδρομητική χωρητικότητα. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις ανά χώρα. Στη Βραζιλία, για παράδειγμα, σχεδόν το ένα τρίτο όλων των σπιτιών θα χρησιμοποιεί μόνο το κινητό για σύνδεση στο διαδίκτυο, ενώ, αντίστοιχα, μόνο το 10% του πληθυσμού σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες. Οι διαφορές μεταξύ των γεωγραφικών περιοχών οφείλονται σε μία σειρά τεχνολογικών, οικονομικών και δημογραφικών παραγόντων.
- Παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων-Σταθερή μείωση στις ηλικίες 18-24, αλλά όχι αποκλεισμός του μέσου: Η Deloitte προβλέπει ότι η παραδοσιακή προβολή τηλεοπτικών προγραμμάτων στις ηλικίες από 18 έως 24 ετών θα μειωθεί κατά 5-15% τον χρόνο στις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Ηνωμένο Βασίλειο μέσα στο 2018 και το 2019. Ο ρυθμός είναι παρόμοιος με τα προηγούμενα επτά χρόνια. Οι τεχνολογίες που απομακρύνουν τους νέους ανθρώπους από την παραδοσιακή τηλεόραση, όπως τα smartphones, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η «πειρατεία» βίντεο, φτάνουν στον κορεσμό.
- Αυξάνεται η σύνδεση στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια πτήσεων: Ένα δισεκατομμύριο επιβάτες ή το 25% όλων των επιβατών αναμένεται να ταξιδεύει με αεροπλάνα που θα παρέχουν δυνατότητα σύνδεσης εντός της πτήσης (IFC), το 2018, σύμφωνα με τη Deloitte. Πρόκειται για εκτιμώμενη αύξηση 20% από τα προβλεπόμενα σύνολα του 2017, με αποτέλεσμα τα έσοδα, μέσω IFC, να φθάσουν το 1 δισ. δολάρια για το 2018.