Ο κινητήρας των 3.000 cc θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη
Ο νέος 3λιτρος κινητήρας Diesel Power Stroke της Ford (που κατασκευάζεται στην Ευρώπη) θα κινεί από φέτος το F-150, παρέχοντάς του καλύτερη ροπή, ικανότητα ρυμούλκησης και μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου στην κατηγορία.
Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας που συναρμολογείται στο Εργοστάσιο Κινητήρων στο Dagenham (Ηνωμένο Βασίλειο) για το κορυφαίο F-150 της Αμερικάνικης αγοράς, αποδίδει 250 ίππους και 596 Nm ροπής, γεγονός που το κάνει να υπερέχει από οποιοδήποτε άλλο diesel pickup στην κατηγορία του.
Η μέγιστη ροπή, που αποδίδεται από τις 1.750 σ.α.λ., δίνει στο θηριώδες pickup ικανότητα ρυμούλκησης πάνω από 5 τόνους (5.171 κιλά) και ωφέλιμο φορτίο 916 κιλά. Όλα αυτά σε συνδυασμό με μικρή κατανάλωση καυσίμου.
Το Εργοστάσιο Κινητήρων της Ford στο Dagenham, η μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής diesel της εταιρίας σε όλο τον κόσμο, απασχολεί 3.000 άτομα και πέρσι κατασκεύασε 800.000 κινητήρες που διατέθηκαν στη Βρετανία αλλά και σε άλλες αγορές.
Ο νέος 3λιτρος Power Stroke προσφέρει αυξημένη αντοχή και μειωμένο βάρος χάρη στη χρήση τεχνολογιών, όπως μπλοκ κυλίνδρων από συμπιεσμένο μίγμα γραφίτη - σιδήρου, και στρόφαλο από σφυρήλατο χάλυβα.
Για ταχύτερη απόκριση και μειωμένη υστέρηση τούρμπο (turbo lag), ο κινητήρας υιοθετεί έναν υψηλής απόδοσης υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου common-rail βελτιστοποιεί τις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου, ενώ η υψηλή πίεση ψεκασμού 29.000 psi (2.000 bar) επιτρέπει πιο ομαλή και αθόρυβη λειτουργία με μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Δύο φίλτρα καυσίμου, ένα κάρτερ λαδιού από χυτό αλουμίνιο και μία αντλία λαδιού δύο σταδίων μεταφράζονται σε μειωμένες εσωτερικές απώλειες του κινητήρα και μεγαλύτερη οικονομία. Το μηχανικό βεντιλατέρ που παίρνει κίνηση από τον κινητήρα και το ψυγείο με ενεργές γρίλιες (shutter) προσφέρουν βελτιωμένη απόδοση σε υψηλές θερμοκρασίες και μεγάλα υψόμετρα, κάτι που συνιστά βασικό πλεονέκτημα έναντι των ηλεκτρικών βεντιλατέρ που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές.
F-150-diesel-1
Σε συνθήκες οδήγησης και ρυμούλκησης με μικρότερα φορτία, το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα στο F-150 αποσυνδέει υδραυλικά το βεντιλατέρ κλείνοντας στις δύο γρίλιες εμπρός από το ψυγείο για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση και μειωμένες εσωτερικές απώλειες του κινητήρα.
Τη βελτιωμένη απόδοση και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων υποστηρίζει ένα ειδικά ρυθμισμένο 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο SelectShift και το Auto Start-Stop.
Νίκος Τσάδαρης